Porsche 924 (1980) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 924 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1980 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 188.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Dit is zonder twijfel de leukste auto die ik ooit heb gehad. Ik begin te grijnzen als ik ’m ’s morgens zie staan en die grijns verdwijnt pas als ik op m’n werk achter het bureau zit. Behalve fraai om te zien is het een erg fijne auto om mee te rijden. Erg ’puur’, geen stuurbekrachtiging en een simpel onderstel, maar een erg goede gewichtsverdeling en geweldige wegligging. Je zit vrij laag waardoor het snelheidsgevoel groter wordt (gelukkig, want de 924 is niet echt een waanzinnig snelle auto) en je voelt precies wat je onderstel doet (en niet omdat het zo spijkerhard is). Achterwielaandrijving, leuk om af en toe eens een verlaten rotonde over te driften maar pas op op een nat wegdek, dan kan-ie best listig reageren. De motor heeft flink wat trekkracht onderin en heeft een andere karakteristiek dan z’n Audi-afkomst doet vermoeden- ook boven de 5500 toeren is er nog power. Het motorgeluid is lekker ’mechanisch’ en ook met de standaard uitlaat klinkt-ie fijn. De motor is wel vrij rumoerig, een lange rit kan daardoor vermoeiend worden. Hij lust best wat benzine, 1:8 is bij start-stopverkeer een beetje gemiddeld.
Nieuwe onderdelen zijn prima te leveren door Porsche en doorgaans niet idioot geprijsd. Bovendien worden er nog best wat 924s gesloopt dus er is genoeg handel in gebruikt spul voor prettige prijzen.
PROBLEMEN
Uitlaat, accu en radiateur gesneuveld en andere ouderdoms- en onderhoudskwaaltjes. Niets wat je niet kunt verwachten van een 27 jaar oude auto die na jarenlang stilgestaan te hebben plotseling iedere dag gebruikt wordt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.