Porsche 911 Carrera 4S Coupé (2013)

autoreview

Porsche 911 Carrera 4S Coupé (2013)

Signalement

Uitvoering911 Carrera 4S Coupé
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf6.000 km
KM-stand laatst25.000 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

20K gereden

  • 25.000 km

Mijn droomauto. Na lang wikken wegen en de vrouw overtuigen een 911 uit 2013 gekocht bij PON in Leusden.

Mijn Auto;
99.1 4S, PDK
Een greep uit de opties. Porsche Entry and Drive, 18 weg adaptive stoelen, Elektrisch schuif-kanteldak (glas), Side skirts in kleur gespoten, Afdekking koplampsproeiers gespoten, Sport Chrono pakket, Sport uitlaat, Adaptive Cruise control, Lichtdesign, Led in voetenruimte, Homelink, Interieurpakket leder, exclusive met rode stiksels in hele auto, Porsche embleem op stoel, Hemel in Alcantara zwart, Koplampen zwart, Interieurpakket sierlijsten carbon,
Burmester® High-End Surround Sound-System, en nog een lijst met kleine zaken.

Als iemand een vraag heeft over een optie geef maart een gil.

Mijn overwegingen om dit model te kiezen bij PON.
-Met Porsche garantie
-Moderne auto geschikt voor dagelijks gebruik
-4S want mooier (brede heupen en achterlichten)
-4S want geen circuit

Mijn ervaringen;
In twee woorden, verslavend en oppassen.
Verslavend wat wat is het leuk met het dak open en de sportuitlaat aan om lekker te toeren, even wat gas geven en gewoon genieten. Dat is dan ook meteen waarom oppassen, na gewenning aan de auto rij je heel snel veel te hard, niet omdat dat de intentie is maar omdat het allemaal zo simpel gaat. Ook altijd blijven opletten bij bochten en optrekken.
De sportuitlaat gaat bijna nooit uit, heerlijk geluid.
De stoelen zijn ook fantastisch, op alle mogelijke manieren instelbaar en met geheugen zodat ik altijd weer in mijn eigen stand instap.
Ik heb drie kinderen van 8, 4 en 2. Kinderzitjes achterin is lastig maar met een stoelverhoger gaat het prima, de kleinste is nog het lastigste omdat zijn korte beentjes niet kunnen buigen als hij achterin zit en dus met voeten voorruit tegen de stoel aanzit. Mijn dochter van 8 zit prima achterin. De 911 is alleen incidenteel inzetbaar om de kinderen te halen, we hebben ook een station voor het normale werk..

Verbruik valt nog mee, een snelweg rit kan onder de 10/100, binnenwegen rond 12/100

De bad
Rammels! Ik weet niet of het is omdat het interieur door exclusive is gedaan en dus uit elkaar is geweest maar er zitten nogal wat rammels in, absoluut niet aanvaardbaar.
Mensen die willen racen, de auto lokt het uit dat mensen willen laten zien dat hun Golf 1.2 met race uitlaat ook snel is. Mijn devies is afremmen en laat ze maar snel wegrijden.
Bij het auto wassen gaat de voorklep steeds automatisch open, je moet je auto sleutels een flink eind wegleggen om dit te voorkomen.

Naast de rammels heb ik geen enkele issue met de auto gehad, niets kapot.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.