Porsche 911 Carrera 4 Coupé (1993)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 911 Carrera 4 Coupé |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 130.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Deze auto aangeschaft als gevolg van een jongensdroom die maar eens een keertje moest uitkomen. De zoektocht naar een geschikte dromenvervuller was al een geweldig avontuur op zich met geweldig veel mooie exemplaren maar vooral veel afgeragde beesten zonder duidelijk papierwerk en de nodige gebreken.
De keuze op een 4WD uiteindelijk genomen vanwege de rij-eigenschappen. Kan nog strakker met hogere snelheid door de bochten, je voelt gewoon dat de kracht over wordt gebracht naar alle vier de wielen. Ze stuurt zo enorm scherp, en heel precies. Het geluid is fantastisch van de luchtgekoelde boxer.
Een echte eye-catcher, ondertussen een klassieker aan het worden met moderne electronica aan boord om je super-veilig te voelen. Geweldig overzicht over de weg in je cockpit en altijd de snelste op de weg. 5.7 naar de honderd voor een 12-jarige, zet dat maar eens naast de nieuwe 997 C4 (slechts 0.7 seconden sneller!)
PROBLEMEN
Koppelingsplaat versleten en DMF (twee-massa-vliegwiel) kapot. Een rekening van 2000 euro. Oliekoeler kapot, wederom 350 euro. Koplamp-hoogte-regelaar kapot, 200 euro. Grote beurt, 950 euro. Nieuwe schijfremmen en remplaatjes: 1300 euro. Nieuwe dynamo, 250 euro.
Verder zeer betrouwbare auto. Al deze problemen waren te voorzien en zijn ook ingecalculeerd bij de koop.
Tip: laat altijd een AKK (aankoopkeuring) doen bij een erkende Porsche-dealer. En de onderhoudskosten vallen best wel mee. Zeker voor een auto van deze leeftijd!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.