Porsche 911 Carrera 4 Coupé (1993)

autoreview

Porsche 911 (964)
Porsche 911 (964)Porsche 911 (964)Porsche 911 CoupéPorsche 911 CoupéPorsche 911 CoupéPorsche 911 (964)Porsche 911 (964)Porsche 911 Turbo (964)Porsche 911 Turbo (964)

Signalement

Uitvoering911 Carrera 4 Coupé
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto aangeschaft als gevolg van een jongensdroom die maar eens een keertje moest uitkomen. De zoektocht naar een geschikte dromenvervuller was al een geweldig avontuur op zich met geweldig veel mooie exemplaren maar vooral veel afgeragde beesten zonder duidelijk papierwerk en de nodige gebreken.

De keuze op een 4WD uiteindelijk genomen vanwege de rij-eigenschappen. Kan nog strakker met hogere snelheid door de bochten, je voelt gewoon dat de kracht over wordt gebracht naar alle vier de wielen. Ze stuurt zo enorm scherp, en heel precies. Het geluid is fantastisch van de luchtgekoelde boxer.

Een echte eye-catcher, ondertussen een klassieker aan het worden met moderne electronica aan boord om je super-veilig te voelen. Geweldig overzicht over de weg in je cockpit en altijd de snelste op de weg. 5.7 naar de honderd voor een 12-jarige, zet dat maar eens naast de nieuwe 997 C4 (slechts 0.7 seconden sneller!)

PROBLEMEN

Koppelingsplaat versleten en DMF (twee-massa-vliegwiel) kapot. Een rekening van 2000 euro. Oliekoeler kapot, wederom 350 euro. Koplamp-hoogte-regelaar kapot, 200 euro. Grote beurt, 950 euro. Nieuwe schijfremmen en remplaatjes: 1300 euro. Nieuwe dynamo, 250 euro.

Verder zeer betrouwbare auto. Al deze problemen waren te voorzien en zijn ook ingecalculeerd bij de koop.

Tip: laat altijd een AKK (aankoopkeuring) doen bij een erkende Porsche-dealer. En de onderhoudskosten vallen best wel mee. Zeker voor een auto van deze leeftijd!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.