en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Partner Tepee Outdoor 1.6 HDi 112pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 219.000 km |
Vorige zaterdag de peugeot opgehaald bij de dealer.
Het betreft een 112pk 1.6 hdi diesel met roetfilter in de kleur Tourmaline Rood.
opties: ESP,Pack kids,lederen stuur,lichtmetalen velgen, cuise control en snelheidsbegrenzer,dubbele getinte achterruit openklapbaar op achterklep en zenith dak, afneembare trekhaak en rubberen kofferbak bescherming.
De afwerking is uiteraard minder dan de peugeot 308sw, veel harde plastics maar tijdens het rijden geen kraakje te horen.
De radio-cd speler klinkt beter in de tepee als in de vorige 308sw, je hebt dan ook een vierkant hok waar je erg veel materiaal in weg kan steken en je hebt een klankkast.
Je kan er je gsm flink in zoek raken.
Erg veel opbergmogelijkheden,de middenconsole is uitneembaar.
het zenith dak is een verademing van lichtinval,je hebt dan ook een airco die langs het dak naar beneden wordt geblazen tot en met de achterzetels met geurverspreider.4 glazen koepeltjes in het dak met opbergkastjes achteraan.
De zetels zitten lekker,geen rugpijn meer door de hogere zitpositie.
Het rijgedrag-->de wagen is wat zenuwachtig op slecht wegdek, voor de rest een rustig cruisehok.
het verbruik zit nog rond de 7 liter/100km
bij een rustige rijstijl,de wagen nodigd uit voor een rustig rijgedrag.
Vanaf 130 per uur gaat het verbruik naar 8.5 liter terwijl met de 308sw dit op 5.3 bleef.
Je hebt dan ook de aerodynamica van een tuinhuis.
volgens het boekje 5.3 liter, 6 liter zou wel mogelijk zijn volgens mij.
Door de roetfilter heb je in het begin een merkbaar hoger verbruik.
In ieder geval tevreden van de aanschaf.
De keuze ging tussen een skoda yeti en deze.
Astra break was te duur
Ford focus clipper te duur
Skoda yeti 31000 euro,te duur
Deze tepee kwam op 20800 euro/all in.
Hdi blok is merkbaar vinniger dan de 105 pk VW motor, die laatste is erg tam.
betrouwbaarheid en verbruik en fotos komen wel
Vandaag gezien dat er schade aan het voertuig was door een andere partij.
Met wat speurwerk op de vorige locaties waar ik was gekomen en de achtergebleven glasscherven en grijze lakverf bij een grijze toyota aangekomen die dan ook toegaf er tegenaan te zijn gereden.
Rode lak op zijn wagen en kapot achterlicht
Maandag bestek.
te vervangen,achterbumper,carosserieschade rechtsachter en kapot lichtblok.
Eerste tank was leeg op 684km. 7 liter op 100 km. lapmje begon pas te branden toen het rijbereik op 40 km stond.
Gisteren checkup bij de dealer voor aanvulling van de olie en vloeistoffen.
Op 10.000km gaat de olie eraf.
De olie gaat er bij mij elke 10.000km af.
Verbruik: Momenteel rond de 6.5 tot 7.2 liter/100km
De laatste met veel file rijden.
Verbruik gaat wel fors omhoog vanaf 130Km/uur
rijbereik 680km-750km naargelang rijstijl.
Windgevoelig met stormweer wat normaal is door de gestroomlijnde;) vorm
momenteel zit ik op 6.7 liter per 100 km.
Volgens het boekje een tank van 60 liter, dit klopt niet, dit was in de vorige 308sw ook zo.
De 307sw had wel een tank van 60 liter.
Hij rijdt nog steeds uitstekend.
Sterretje in de ruit laten herstellen door carglass doch verder ingescheurd nadien.
Ruit is dan ook onder garantie vervangen.
op 10.000 is de eerste olie vervangen.
Verbruik zit momenteel rond de 6 liter op 100 km.
Rijbereik een 730km.
Verbruik met bijna altijd stadverkeer. 7.1 liter/100 km
mijn ESP/ABS sensor is defect,komende woensdag wordt de wagen ingeleverd voor een dagje.
vervangwagen krijg ik.
Liefst toch wel een werkende ESP/ABS in de winterperiode.
Verbruik momenteel 6.6 liter/100 km.
Enkel stad 7.2
Snelweg 6.2
boven 130/uur 6.8
Op 40200km bij de dealer geweest voor een onderhoudsbeurt,geen problemen , verbruik rond de 6.5 liter op 100km, ik haal tegenwoordig 750-800 km met een volle tank, veel stadsverkeer, 680 km km
Vorige tank zat ik bij een rustige rit in het heuvelachtige normandie aan de fabrieksopgave van 5,3 liter op 100 km, nu met wat korte afstanden rond. De 5,8 liter op 100 km.
Onlangs naar het zuiden gereden via de peage,cruisecontol op 120km
Rijbereik 940 km, fabrieksverbruik van 5.3 liter/100 km
Via de RN terug naar Belgie gereden,met dorpjes, ronde punten,... eveneens 920 km met een tank.
Hier korte afstanden in de gemeente, 5.8 liter op 100 km
rijbereik van een goeie 750 km.
Op 60.000 km heeft hij een groot onderhoud gehad, niets extra.
4 nieuwe banden op een goede 50.000km
Elke 10.000 km wordt de olie en oliefilter vervangen.
Klein onderhoud, 129 euro
groot onderhoud 489 euro
Er moet nog een nieuwe voorbumper op, heeft een dame op de parking tegen gereden. Maar de garages hier zitten vol tot einde van dit jaar met al de hagelschade van de voorbije zomer,gelukkig stond deze niet thuis.
op 91000 km vier nieuwe crossclimate banden van Michelin laten steken.Onlangs even gehad dat de airco niet aansloeg, reeds nagezien door dealer. Er is een identificatie kleur in het airco circulatiecircuit gepompt. Op 101.000 moet hij terug op onderhoud, De olie gaat er bij mij om de 10.000 km af. Verbruik idem. 6,4 liter/100 km, als er een mogelijk airco lek moest zijn dan zien we dat wel. ondertussen werkt deze gewoon wel normaal.
Ondertussen nieuwe remschijven laten steken vooraan.
Roest geconstateerd aan de binnenkant motorkap.
Wordt binnenkort onder de roestgarantie hersteld.
Blijkbaar een fabricageprobleem.
Voor de rest nog steeds een 6 liter/100km verbuik.
De nieuwe partner komt pas in 2018 uit.
Of misschien wel de nieuwe Traveler van Peugeot met HDI blok.
Ondertussen tuffen me lekker verder met deze partner.
Onder garantie dus de motorkop en de kofferklep laten bijwerken, roestvorming door fabricagefout.
Nieuwe voorruit komt er komende week in, wordt betaald door de verzekering, steenverlies vrachtwagen.
Voor de rest erg tevreden met deze wagen.
verbruik nog steeds een 6.2 liter/100 km, hier bij huis.
De crosclimate banden van Michelin liggen er nu al meer dan 40.000 km op, en ze zijn nog niet halfweg op.
in tegen stelling tot de standaard michelin banden.
Niets bijzonders
Binnenkort nieuwe banden
Ze liggen er 80.000 km op
Vorige week teruggekomen van Zuid Spanje, 5000km op en af.
Direct thuisgekomen, na 88.000km 4 nieuwe banden laten steken
Terug de cross climates, gaan dubbel zo lang mee als de standaard banden.
Volgende week maandag gaat hij binnen voor de distributieriem en groot onderhoud.
Weer zit ik voor een nieuwe autoruit wegens steenslag.
verbruik op die 5000 km lange rit, 6.3 liter Diesel gemiddeld verbruik.
Buiten de ABS/ESP sensor die defect is gegaan, dezelfde van onder de garantieperiode , niets anders te melden
Verbruik idem, dus mijn volgende zeker terug een diesel.
Op naar de 200.000km
Daar het vooral zondags autosnelweg km zijn, zoek ik er nog gemakkelijk 100.000 km bij te doen.
Net terug van vakantie.
4885km een en terug.
Niets op aan te merken.
Een maand terug eens effe in noodloop geweest, na 10 min wachten dan toch naar de garage verder gereden, ik was er net naartoe opweg voor de wagen binnen te doen om de airco terug aan te vullen.
De wagen draaide met momenten onregelmatig.
Na vorige week dan de roetfilter melding op de display de wagen binnengestoken voor de Diesel verstuivers uit te lezen.
Deze gaven alle 4 errors.
Ik heb ze alle 4 laten vervangen+ de roetfiler
1748 euro+ 689 euro voor de plaatsing van de nieuwe roetfilter
Op naar de 300.000 km zou ik nu zeggen, wagen loopt terug als nieuw.
Verbruik is gezakt naar 6 liter/100 km
Vorige keer waren er 4 verstuivers vervangen, van deze 4 nieuwe verstuivers waren er al 2 losgeschoten met als resultaat dat je auto maar op 3 pitten draait en een lawaai, uiteindelijk hebben ze me 2 x moeten takelen.
Oorzaak gebarsten verstuiver klemmen.
Na de 2 de gebarsten klem zijn ze alle 4 de gietijzeren klemmen door een ander soort klem vervangen
Denk een kwaliteitsprobleem van die klemmen.
Derde keer moeten laten takelen omdat ik niet meer in 1 & 2 de versnelling kon schakelen.
Ik had wel al het vermoeden dan de drukgroup begon te slijten, de meeste partners hebben deze kost al rond 120 a 150 000km
Maar omdat het vooral snelweg afstanden zijn op een zondagmorgen kon ik er best nog lang met rijden.
Complete drukgroup vervangen.
Auto rijdt zoals nieuw.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.