Peugeot 605 ST 2.0 Turbo (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 605 ST 2.0 Turbo |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 78.200 km |
KM-stand laatst | 79.000 km |
eerste kilometers
- 200 km
Na een tijd lang in oude auto's(oldtimers)te hebben gereden waren wij toe aan iets anders. Via familie zijn we op onze Peugeot gekomen, deze stond bij hun in de showroom en was eigenlijk nog nieuw. Na lang wikken en wegen hebben we besloten de auto te kopen en dit tot zeer groot genoegen.
Comfort:
de auto is van alle gemakken voorzien zoals airco, electrische ramen voor en achter, in hoogte en diepte verstelbaar stuurwiel, in alle richtingen verstelbare stoelen enz. enz.
Verder zijn in het interieur zachte en mooie materialen gebruikt wat bijdraagt aan het gevoel van luxe en comfort.
Rijgedrag:
Het rijgedrag is bijzonder te noemen, de auto stuurt messcherp en het veercomfort is bijzonder hoog. Men zoeft met deze auto over de weg en rijgeluiden zijn weinig waarneembaar. Verder is het een automaat en dat rijd erg prettis, het is een rustige automaat en hij schakelt op logische momenten. Daar het een 2.0 Turbo betrefd is de auto ondanks zijn hoge gewicht erg snel en doordat de rijgeluiden op de achtergrond blijven gaat het algauw sneller dan je denkt.
Kwaliteit:
Het afwerkingsniveau van deze auto is erg hoog en dat mag ook wel bij een topmodel. Ondanks dat de auto 10 jaar oud is ziet alles er nog als nieuw uit en zijn er nergens rammeltjes en dergelijke waarneembaar. Met de kwaliteit van de techniek zit het ook goed, de auto heeft bij aankoop een zeer uitgebreide keuring gehad door onze monteur en deze had niets dan lof over zowel de toegepaste techniek als de staat hiervan.
Onderhoud:
De complete onerhoudshistorie is bekend en daaruit valt af te leiden dat buiten het reguliere onderhoud er nooit mankementen aan de auto zijn geweest(km stand 78.200 KM) bij aflevering van de auto is een zeer complete grote beurt uitgevoerd incl distributieriem+spanrollen+waterpomp voor 500 euro incl. btw.
Gebruikskosten:
De gebruikskosten liggen voor deze auto niet heel erg laag aangezien er aan houderschapsbelasting het nodige betaals moet worden en het brandstofgebruik ligt bij ons tot nu op ca 1 op 11.
Maar doordat de techniek goed in elkaar steekt zijn de gebruikskosten ook niet heel erg hoog en dus goed betaalbaar. Voor dit geld rij je een limousine die zijn weerga niet kent.
Overzicht tot nu toe:
78.200km: Gr beurt incl. APK, distr+spanrollen+waterpomp: 500 euro
eerste schade
- 79.000 km
Hier een update,
Wonende in een stad als amsterdam is het altijd een kwestie van geduld voordat de eerste schade zich voor doet.
Het heeft welgeteld een maand geduurt, bij het verlaten van de parkeerplaats netjes gestopt om voorrang te verlenen aan het verkeer op de doorgaande rijbaan. De voorbijganger rijd langs zet de auto in de achteruit en rijd op onze stilstaande auto in. Helaas €750 schade die uiteraard geclaimd wordt bij de tegenpartij. Jammer want de auto was zo fijn compleet schade vrij, maar goed dat soort dingen gebeuren nou eenmaal.
Wat betrefd het gebruik van de auto zijn we nog steeds dik tevreden het rijden met een automaat wat voor ons nieuw was vinden we erg rustgevend, we merken dat we in deze auto ontspannen van a naar beter rijden en dat is fijn.
De auto functioneert super en het verbruik valt ons mee, bij veel korte ritjes rijden we tot nu toe volgens de kilometers en de getankte liters ongeveer 1 op 10, bij meer snelweg kilometers noteren we een krappe 1 op 11. Waarbij ik denk dat het nog wel wat zuiniger zou kunnen aangezien ik soms pittig doorrijd.
Wat betrefd de kosten heb ik nog geen update er is nog geen reparatie uitgevoerd aan de auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.