Peugeot 605 SL 2.0 (1995)

autoreview

Peugeot 605

Signalement

Uitvoering605 SL 2.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf63 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na meerdere 205-jes ben ik overgegaan op iets groters. Bij aanschaf erg in mijn sas met het ruimteaanbod en het comfort. Dit tegen een lage aanschafprijs. De zitruimte en het zitcomfort (vooral op de achterbank) is onovertroffen. Het rijcomfort op de autoroute (Frankrijk) was enorm. Roest lijkt geen vat te hebben op de auto. De wielkuipen en wielranden zijn bekleed met plastic, waar roest geen vat op heeft. Mijns inziens is de 605 reeds een klassieker.

PROBLEMEN

Het geluid van de twee-liter PSAmotor werd na 80.000 km. steeds rauwer. Het schakelen van de versnellingsbak verliep gaandeweg hakeriger. Ondanks herhaaldelijk aandringen mijnerzijds weigerde de Peugeot dealer de distibutieriem (bij 85.000 en 8 jaar leeftijd) te vervangen. Diende volgens de dealer bij 120.000 km. te gebeuren, omdanks andere berichten collega dealers. En inderdaad: de riem brak met alle gevolgen van dien. Kosten € 3000,- (op zijn minst volgens de dealer, die slechts een korting op het materiaal wilde geven). Complete revisie van het cilinderblok laten uitvoeren door bevriende automonteurs (kosten: € 1900,-), waarna de motor nimmer lekker heeft gedraaid. Bij 105.000 km. de auto naar een andere Peugeot-dealer gebracht voor een grote beurt (+ reparatie snelheidsmeter en aandacht voor steeds minder goed versnellen van de auto). Er werd een versleten krukaslager vastgesteld. Geadviseerd werd een revisie. Geraamde kosten: € 5000,- (...). Opkopers bleken niet te vinden. Heb uiteraard besloten er geen geld meer in te steken en afscheid van hem te nemen (door hem naar de sloop te brengen). Dit ondanks de prachtige uiterlijke staat. Heb mijn buik behoorlijk vol van deze auto en dit merk.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.