Peugeot 5008 Blue Lease Premium 1.2 PureTech 130 (2018)

autoreview

Peugeot 5008
Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008 GTPeugeot 5008 GTPeugeot 5008 GTPeugeot 5008 GTPeugeot 5008 GTPeugeot 5008 GTPeugeot 5008 GTPeugeot 5008 GTPeugeot 5008 GTPeugeot 5008 GTPeugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008 GTPeugeot 5008 GTPeugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008 GTPeugeot 5008 GTPeugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008Peugeot 5008

Signalement

Uitvoering5008 Blue Lease Premium 1.2 PureTech 130
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst150.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nog even......

  • 150.000 km

Nog even......
En dan mag ik weer een nieuwe leaseauto uitzoeken. Daarom een review om te kijken wat mij na al die tijd is bijgebleven.

Mijn auto is vrij standaard uitgevoerd, leer was een gratis upgrade en de AGR stoelen een bewuste keuze. Beide opties bevallen erg goed. Bij mijn vorige auto kreeg ik bij lange ritten (vakantie) last van mijn rug en kon ik mijn zit niet meer vinden, dat is me bij deze auto nooit overkomen.

De minpunten
- De koele/koude lucht uit de gekoelde middenconsole stroomt over je benen. Opgelost door een stukje tochtband aan de binnenzijde aan te brengen. Mogelijk veroorzaakt door de leren bekleding die als dealeroptie achteraf is aangebracht.
- De gordels achter rammelen, tenzij je ze goed vastklemt tussen de stoel en de wand.
- Het bedienings-/multimediasysteem is traag. Na al die jaren ben ik er aan gewend geraakt, maar zeker als je begint met rijden heeft het wat tijd nodig. Als ik de auto ontgrendel direct als ik mijn woning verlaat, dan heeft die een 20tal seconden om op te starten, voordat ik de auto start. Dat helpt enorm.
- Qua audio vind ik de geluidskwaliteit toenemen met het volume. Bij lage volumes heb ik het idee dat bepaalde frequenties erg achterblijven. Zonde, want het klinkt best lekker, alleen staat de radio dan naar mijn mening al weer te hard (tenzij ik even uit mijn dak wil gaan).

De pluspunten
- het verbruik. Zeker na de wijziging van 130 naar 100 zie je het verbruik kelderen, 1 op 15 is zonder moeite haalbaar met doorrijden (niet per se veel te hard rijden) en voornamelijk tijdens de spits rijden.
- alle horrorverhalen over betrouwbaarheid over de software en de 1.2 motor heb ik zelf niet ervaren. Ja, zo af en toe stopt de software wel eens, maar laat dat een 1 keer per 25.000 kilometer zijn. Grootste terugkerende storing, waarvan ik niet zeker ben of het een storing is, zijn de parkeersensoren die afgaan bij het stoppen in een file (terwijl ik niet het idee heb dat degene achter mij en nu zo dicht op zit en de afstand naar de voorganger ruim genoeg is). Ik ervaar minder nukken dan bij mijn vorige auto, dus wat dat betreft een pluspunt.
- design. Na bijna 6 jaar heb ik nog niet het idee om in een verouderde auto te rijden.
- navigatieoptie ter plekke van het instrumentenpaneel. Erg fijn.
- het stuur. Ja zeker. Als je vaak met zo'n klein stuur rijdt, dan merk je pas hoe groot en onhandig die hoepels van andere merken zijn.
- ontwaseming bij ijs op de voorruit. Hiervoor een auto met voorruitverwarming gehad. Dat mis ik wel, maar als je de voorruitontwaseming aanzet, dan ben ik verbaasd hoe snel het ijs smelt.

In dubio
- de motor. Voor standaard rijden in NL meer dan geschikt. Ik heb nooit het idee dat ik (te) traag ben. Sterker nog, ik kan prima meekomen met het (snelle) verkeer. Maar, er zit geen beleving in. Echt nul naar mijn mening. Maar goed, daarvoor moet je misschien ook niet zo'n SUV kopen. Rationeel gezien is de motor misschien wel een pluspunt.

Conclusie
Een hele fijne auto om comfortabel van A naar B te gaan. Als die motor niet zo onbetrouwbaar te boek zou staan, zou ik zelfs overwegen om de auto als vervanging voor onze 2e auto over te nemen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 5008

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.