Peugeot 5008 Allure 1.2 PureTech 130 (2019)

autoreview

Peugeot 5008 Allure 1.2 PureTech 130 (2019)

Signalement

Uitvoering5008 Allure 1.2 PureTech 130
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst13.750 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Net nieuwe 5008 in de zakelijke lease

  • 5 km

In verband met de omvang van ons gezin is een 7-zitter noodzakelijk. Helaas is Ford (tijdelijk?) gestopt met de S-max. De C max heb ik wel even bekeken, maar viel direct al af doordat de tweede zitrij feitelijk 2 en een half zitplek oplevert.

Na wikken en wegen tussen diverse 7-zitters (Opel Zafira tourer, Mitsubishi Outlander, BMW 218i gran tourer, Peugeot 5008) uitgekomen op een voorraadmodel 5008 bij Nefkens. Het ontwerp is fraai, daar zullen de meeste mensen het over eens zijn. Natuurlijk is de 5008 een "bep-SUV", zeker als je een poosje in Afrika hebt rondgereden zoals wij. Het is geen X-trail (4WD) en de auto heeft ook niet de rijeigenschappen.

Toevallig bleek Nefkens de voorkeursdealer te zijn van de leasemaatschappij. Gekozen voor automaat (veel files), 7 zitter, gratis leder inbouw, LED verlichting en afneembare trekhaak (je bent een Nederlander of niet...).

De eerste indruk van de auto is goed. Een goed op en terugschakelende 8 traps automaat. Ruimte is meer dan ok. Rust aan boord. Lederinbouw ziet er prachtig uit. Welicht moet ik nog terug voor een stukje leder dat niet goed aansluit in de bijrijdersdeur. Kwestie van lijmen denk ik.

De i-Peugeot cockpit is leuk, maar ik zal me er nog in moeten verdiepen. Ik vind het niet direct van meerwaarde.

De 131PK is voldoende. Het is geen Autobahnracer, maar dat valt gewoon niet te verwachten.

De (standaard)stoelen zijn OK, maar niet meer dan dat. Mijn echtgenote vindt de stoel heerlijk, maar zij is ook een stuk kleiner dan ik.

Wordt vervolgd als ik wat meer rijervaring heb met de 5008.


update

  • 13.750 km

Met het gezin (totaal 5 personen, kinderen oudste 13, jongste 5jr) naar Spanje (Pyreneen en provincie Castellón in de regio Valencia) geweest. Deel in huisje, deel op een camping. De auto afgeladen. Dakkoffer erop en twee fietsen achterop de fietsendrager. In een nacht naar Spanje (1380km) gereden. Ik moet zeggen dat de auto als gezinsauto fantastisch is bevallen. Automaat werkt goed, zitruimte goed, trekkracht voldoende, accelaratie voldoende. LED-verlichting is erg goed, wegligging en weggedrag gewoon goed. Een klein minpunt is de trekkracht bij erg steile snelwegen (meer dan 6%), je haalt dan niet meer de 130km/u. Een ander minpunt is dat de afwerking net even minder is dan mijn vorige Duitse auto. Hier kan Peugeot nog net een
Opvallend is dat de kaarten van de navigatie voor Frankrijk meer up-to-date zijn dan die voor Nederland en Spanje..(NB de NL kaart is echt behoorlijk verouderd). De TOMTOM live verkeersinformatie is echt fijn. in 90% van de gevallen ook accuraat.

Goede aspecten aan de auto zijn:

- wegligging over het algemeen stabiel en geeft gevoel van vertrouwen;
- stuurgedrag is redelijk communicatief;
- ruimte in de auto is fijn;
- tweede zitrij met 3 aparte stoelen is goed. De stoelen zitten ook goed (ik heb 100km achter mijn vrouw gezeten die de auto bestuurde in bergachtig gebied): bijna geen klachten van wagenziekte van de kinderen;
- veel bodemvrijheid waardoor je toch makkelijker "off-road" kan rijden
- automatische versnellingsbak is gewoon erg goed;
- LED verlichting is gewoon goed.

Mindere aspecten aan de auto zijn:

- zitcomfort achter het stuur is minder dan je zou verwachten; beter is het een AGR-stoel te kiezen als optie denk ik;
- golvende motorkap bij snelheden boven 120km/u (geeft geen gevoel van kwaliteit);
- afwerking en kwaliteit kunststof in het interieur is minder dan Duitse concurrenten;
- grote formaat van de auto en mn de onoverzichtelijke voorkant maakt de auto soms lastig manoeuvreerbaar (met kans op parkeerschade);
- gedateerde kaart in het navigatiesysteem (in elk geval voor NL);
- relatief laag trekgewicht van de auto (handbak kent een hoger trekgewicht)

Al met al geeft ik de auto tot op heden, gezien de prijs kwaliteit een 8 min.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 5008

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens