Peugeot 406 Coupé Pack 2.2-16V (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 406 Coupé Pack 2.2-16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 120.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
*Update (20-05-10)
De 406 is verkocht aan een andere liefhebber waar ik nog regelmatig contact mee heb en die heel goed voor de auto zorgt!
*Update (14-02-08) Zie problemen.
-------------------------------------
*Update (23-04-07)
De coupe is naar de Peugeot garage geweest voor een beurt en de APK.
Nu heb ik er 33.000 km mee gereden en heb em nu ongeveer een jaar.
Auto is na het oplossen van 1 klein probleemje met de handrem zonder problemen door de apk gegaan.
Dit betekend dat ik van 120.000 km naar 153.000 gereden ben zonder problemen.
Ook met LPG heb ik nog geen enkel probleem gehad.
De indruk van de garage was ook de de auto in super staat verkeert.
Ik ben er 2 maanden terug nog mee naar een lpg gespecialiseerd bedrijf geweest om de lpg installatie onderhoud te geven, nieuw gas filter ging erin en even aan de laptop gehangen om van alles te controleren en alles was helemaal in orde.
Ik ben nog steeds heel erg blij met deze auto en kijk terug op een fijn, probleemloos en goedkoop (lpg) jaar 406 coupe rijden!
----------------------------------------------------------------------
Altijd al erg weg geweest van de 406 coupe! Door de vele km’s die ik rij besloot ik op zoek te gaan naar een 406 coupe op LPG en kwam na wat weken zoeken op internet deze coupe tegen. (autobedrijf Legierse, vooral veel ex lease auto’s)
Het betreft een 406 coupe 2.2 16v pack van half 2002 met een AG LPG-G3 installatie.
Er stond 120.000 op de teller.
Mooi donkergroen, met bruin leer en alles wat ik wenste + meer (pack versie) zit op deze auto.
Het is de versie met het ’nieuwe’ dashboard en mooie originele ’phase 2’ 16’ velgen.
Het is een ex-lease auto en dus netjes dealer-onderhouden.
Wel een kleine gok, want ik kocht de auto zonder garantie maar dus wel voor een mooie prijs.
Ik was erg bang voor storingen door de LPG-installatie maar ook voor ’algemene’ electronica ongein. Dus ik ben een grote proefrit gaan maken.
Qua comfort was er iets mis, de binnen spiegel trilde zo hard dat ik niet kon zien wat er achter me gebeurde. Er zaten 4 nieuwe banden onder. Dat waren goedkope banden die niet onder een auto van nieuwprijs 42000 euro thuis horen.
Ik heb met de handelaar afgesproken dat ik de auto wilde hebben als er 4 nieuwe michelins onder zoude komen. Dat is gebeurd en toen ik er mee naar huis ging reed de coupe ook als een grote franse auto, heerlijk dus!
Ik denk wel dat Pirelli’s gezien de hoge prijs van Michelin banden het ook wel goed doen onder deze auto.
De 2.2 16v motor op LPG heeft echt meer dan voldoende vermogen. Op benzine is de auto nog net wat sneller. Op LPG rijden was voor mij een nieuwe ervaring maar eigenlijk merk je er niets van, Hij start automatisch op benzine en als het koelwater warm genoeg is schakelt hij automatisch over op LPG, dat gebeurt binnen enkele minuten.
Het enige wat raar was is dat terwijl je op LPG rijdt je de benzine meter ziet zakken. Dat was schrikken, maar dat komt omdat de computer het brandstofverbruik berekend en zo berekent hoeveel benzine er nog in zit. Omdat je dus op LPG rijdt denkt de computer dat de auto gewoon benzine verbruikt. Om de ongeveer 10 x starten reset de meter en geeft hij de echte stand weer door. Ik schat dat er ongeveer 1 liter benzine per 300 km gebruikt wordt. Het verbruik op LPG zit zo op de 1:10 (veel snelweg).
De ringtank zit op de plaats van het reserve wiel. De inhoud is 56 liter.
Ik krijg er meestal wel zo’n 43/45 liter gas in (max vulling 80%)
Het lederen interieur is ook super! Ik zweet er niet in, is erg mooi, en het is duidelijk een goede kwaliteit leder.
Verder zit er een Clarion radio, cd wisselaar en JBL speaker set in(10 speakers!!) + een extra versterker naast de cd wisselaar (allemaal origineel peugeot), en dat klinkt echt ongelooflijk goed! Ik heb nog nooit zo’n goed geluid gehad in een auto...
5 sterren voor gebruikskosten omdat de auto dus op LPG rijdt, zo kost deze auto mij minder dan m’n oude 206 op benzine.
*Update (13-02-07)
Nu 28.000 km mee gereden en eigenlijk probleemloos (had ik serieus niet verwacht)
Stoelen zitten fantastisch! Muziek is goed en het rijdt geweldig.
Ik ben nu wel van mening dat je deze auto moet kopen en rijden als het KAN, ik kan me goed voorstellen dat als je kids hebt en/of veel te vervoeren heb je beter weg ben met een station of 5 deurs auto, want naast rijden en mezelf van a naar b brengen kan je eigenlijk weinig met deze auto.
Dus je moet er net als ik helemaal verliefd op zijn en vracht ritjes met de auto van je vriendin doen.
PROBLEMEN
*Er ging een airbag storing lampje branden.
Dat zat in een verbindings stekker onder de stoel die slecht contact maakte.
*update (16-05-06)
De auto had een terugroepactie, dit kostte mij verder niets.
De coupé kreeg nieuwe software.
*update (13-02-07)
Moest olie bijvullen.. bij peugeot dealer werd gezecht dat dit normaal is.. De 2.2 16v psa motor verbrand wat olie mee.. Waarbij de monteur nog zei dat het eigenlijk helemaal niet zo slecht is gezien ik op LPG rijdt.. zie het als een soort mengsmering!
*update (14-02-08)
Nu de coupe bijna 2 jaar in bezit en 60.000 km verder het eerste ’probleem’
Een lekker radiateur. Blijkt een probleem te zijn waar alle coupe’s mee te maken krijgen. Een nieuwe in laten zetten inclusief montage kostte 300 euro en het probleem was daarmee opgelost. De 406 staat nu op 180.000 km en is nog steeds een probleemloze wagen.. op naar de 2 ton! Dat zal wel wat langer gaan duren want er is een Citroen DS bijgekomen waar met mooi weer mee wordt gereden. Maar de coupe gaat zeker niet weg!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.