Peugeot 406 Coupé 2.0-16V (2001)

autoreview

Peugeot 406 Coupé
Peugeot 406 CoupéPeugeot 406 CoupéPeugeot 406 CoupéPeugeot 406 CoupéPeugeot 406 CoupéPeugeot 406 CoupéPeugeot 406 CoupéPeugeot 406 Coupé - interieurPeugeot 406 Coupé - interieur

Signalement

Uitvoering406 Coupé 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De 406 Coupé is vooral een mooie auto. Ik ervaar de auto als een comfortabele reisauto. De 2.0 is te licht voor deze zware auto (1.500Kg) en ook nogal rumoerig. Pas hoog in de toeren pakt de motor op, maar echt lekker doortrekken is er niet bij. De motor maakt dan wel erg veel lawaai. Sportief rijden is niet echt mogelijk, maar dat past m.i. ook niet bij de statige Coupé. Kortom, de V6 lijkt me wel aan te bevelen. Het maakt de motor rustiger, sterker en soepeler. Dat heeft de 2.0 niet.
De zit achter het stuur vond ik erg goed met grote, comfortabele stoelen. Met mijn lengte (1,95m) kon ik prima zitten. Dat was ook 1 van de redenen om te kiezen voor de auto. Detail: neem niet de Pack uitvoering als je zo lang bent. Vanwege de elektrische stoelverstelling is de zitting hoger en kom je onherroepelijk met je hoofd tegen het dak aan.
De wegligging is zeer goed (band: 225/50R16), de auto ligt laag bij de grond en de vering is tamelijk stug. Hoge verkeersdrempels kunnen echt een probleem vormen en moeten behoedzaam genomen worden! Dat geldt niet voor bochten: de auto helt weinig over en blijft voorspelbaar koersvast met in extreme gevallen een handelbaar onderstuur.
De minpunten zitten in het feit dat de auto op LPG rijdt; dat geeft de ’gebruikelijke’ problemen en dealerbezoeken. Verder is de bagageruimte niet praktisch (wel groot, maar de opening te klein). De lichtopbrengst van de koplampen is mager. De stoelverwarming is matig; klein oppervlak en niet regelbaar (aan/uit). Veel windgeruis bij hoge snelheden rondom de voorste zijramen. Radio ontvangst niet optimaal. Ventilatie/airco is goed maar luidruchtig.

PROBLEMEN

Problemen met Vialle LPG afstelling; voortdurend problemen met motormanagementsysteem, software updates, wegvallen van vermogen, inhouden, afslaan motor, ontploft inlaatspruitstuk. Dit had ik allemaal niet met het rijden op benzine.
Motor ruitenwisser defect, 2 luidsprekers kapot, sensor remvloeistof defect (voortdurend melding geen remvloeistof op boordcomputer), verstopte afvoer airco (waardoor vloer blank stond met condenswater), trillingen in stuur. Deze problemen zijn allemaal naar tevredenheid opgelost door de dealer (Nefkens Eindhoven).

Mijn conclusie: je kiest deze auto op basis van emotionele motieven: je vind hem mooi! Neem geen LPG en een motor met meer vermogen en souplesse (diesel?). Alle problemen die ik heb gehad, heb ik voor lief genomen. Ik heb mijzelf iedere dag gelukkig geprijsd om in zo’n mooie auto te mogen rijden. Vanwege gezinsuitbreiding heb ik helaas moet kiezen voor een saaie Renault Laguna, maar anders…

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.