Peugeot 406 Break ST 1.8-16V (2001)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 406 Break ST 1.8-16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Mijn 2e 406 die echter wel wat meer problemen heeft gekend maar tot op heden keurig door de dealer zijn opgelost. In vergelijking met zijn concurrenten blijft de 406 een van de fijnst sturende auto’s uit zijn klasse. Doet niet onder voor het weggedrag van een rijdersauto als bijv. een BMW 3-serie. Comfortabel maar toch zeker strak sturende auto. Bochtenwerk is uitstekend, zelfs voor deze toch behoorlijk grote break-uitvoering. Al vervoer je meestal lucht is het toch heerlijk om als het nodig is zoveel ruimte ter beschikking te hebben. Model raakt langzamerhand wat bedaagd al blijft het vooral van de zijkant gezien een mooie lange gestrekte bak. De 1,8-16V motor met 117 pk is redelijk pittig als je ’m goed in de toeren houdt. De 2.0 is echter een mooiere combinatie met de 406. Ik heb een 407 proefgereden maar die voelt met de 2.0 liter motor ongeveer even snel als mijn 1.8. Rijdt niet beter als de 406 en is als SW minder ruim. Volgende auto zou een 407 2.2 SW kunnen worden, echter de Subaru Legacy 2.5 CP en de Lexus IS200 wil ik zeker een keer proefrijden, temeer daar dit beide zeer betrouwbare klasse-auto’s zijn die je bovendien niet veel ziet. De Subaru wordt door de markt m.i. zeker zwaar onderschat dus wie weet...
Update:
Auto inmiddels ingeleverd voor een Seat Leon FR TFSI (zie mijn review elders)
PROBLEMEN
-Auto werd afgeleverd met een mat uitslaande lak op het achterspatbord. Moest gedeeltelijk worden overgespoten voor ik 1 km had gereden.
-Inhouden van de motor (opgelost na update computer; altijd aan te raden een keer te laten doen; gebeurt niet standaard bij een onderhoudsbeurt)
-Info-scherm wat bleef branden na afzetten contact.
-Radio bleef spelen na afzetten contact.
-Loszittende strips op dak enonder voorspoiler.
-Trillend rempedaal bij sterk afremmen werd na 35ooo km veroorzaakt door versleten remschijven en blokken (406 kwaal)
-Olieverbruik door lekkage
-Resonantie vanuit uitlaatspruitstuk: eerst gelast, later geheel vervangen (komt vaker voor bij 406).
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties3
- Comfort5
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001 – 784.321 km - Klokje Rond

Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 110pk (2001)

Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2000)

Alfa Romeo: 'Hoe moet ons nieuwe elektrische model heten?'

Parkeren in Tilburg: duur in het centrum

Lezersreacties (0)
Reageren