Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.2 HDI (2003)

autoreview

Peugeot 406 Break
Peugeot 406 BreakPeugeot 406 BreakPeugeot 406 BreakPeugeot 406 BreakPeugeot 406 BreakPeugeot 406 - interieur

Signalement

Uitvoering406 Break Gentry Premium 2.2 HDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 18%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik ben sinds 2003 in bezit van de Peugeot 406 Break met 2,2 HDI motor. Ik heb destijds gekozen voor de full option versie van 406 een Gentry Premium met navigatie, stoelverwarming, lederen interieur, CD wisselaar, cruisecontrol etc, etc. Er waren op deze auto geen extra’s meer te koop en is volgens Peugoet standaard van alle gemakken voorzien. Auto is zwart met bruin leder. Auto is nu even te vuil voor een mooie foto.

Ik heb destijds nog getwijfeld tussen een 110 pk en de 2.2 136 pk 16v, maar na een proefrit in Breukelen was ik verkocht. De 2.2 HDI heeft veel meer souplesse en is nog geruislozer dan de 110 PK. De motor trekt veel beter door in toeren dan de 110PK met 8 kleppen. Auto bevalt enorm en je moet echt opletten om niet te snel te rijden. Ik heb nog een poosje gereden in een Toledo 110PK TDI maar daar vergaat horen en zien je met de Pumpeduse diesel. Herrie geeft wel een gevoel van snelheid. De HDI van peugeot hoor je niet en daardoor is het een comfortabele reiswagen. Diverse vakanties naar het buitenland gedaan en dan door Duitsland op de cruisecontrol met gemak met 180 kmh achter de Duitse bolides aan.

Gemiddeld verbuik van de auto ligt rond de 7 liter per 100 km. Als je je gewoon houdt aan de max snelheid in Nederland (vind ik moeilijk...) dan ligt het verbruik rond de 6 liter per 100 km. Olie verbruik ? Is er niet.

Onderhoud is volgens het Peugeot ABC systeem en valt alleszins mee over de laatste 110000 km. Er komt nu een 120000 beurt aan en dan zal het roetfilter vervangen moeten worden. Maar dat zal bij de nieuwe garage in Delft geen problemen opleveren

Auto is gekocht in Vlaardingen bij Eigenraam en onderhoud daar is een drama. Ben nu met de auto in Delft in onderhoud en dat is echt een verademing. Hier worden zelfs de koplampen bij een beurt afgesteld en wordt

PROBLEMEN

Tijdens de afgelopen 110000 Km zijn er natuurlijk ook we wat probleempjes geweest. Dit levert waarschijnlijk weer voor de hand liggende reacties op...

Roetfilter gaf bij 60000 km na een duik in een plas (vind zoonlief leuk) eem storing. De garage heeft hier lang naar moeten kijken om het probleem op te lossen. Uiteindelijk na 6 keer terug naar de garage is het probleem verholpen. Er bleek een voeler los te zijn geschoten en dit is verholpen. Sindsdien geen problemen meer met het roetfilter.

Doordat de computer van de auto ook is gereset tijdens het zoeken naar het probleem werkte de airco ineens niet meer goed. Sleutels werkten niet meer etc. Hiervoor ook nog eens 3 keer terug geweest en alles werkt weer.

Remmen van de 406 blijven een minpunt. Het gevoel blijft dat je hard moet trappen in de 406 om de remmen te laten werken. De 206 van mijn vrouw heeft mijn neusafdrukken op de voorruit. Die remt namelijk wel goed. Dus waarom de 406 dat niet kan ?

Update 22/01/2008

Geen enkel probleem voorgedaan.

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.