Peugeot 309 XL 1.4i Profil (1990)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 309 XL 1.4i Profil |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1990 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 273.128 km |
KM-stand laatst | 275.180 km |
Alweer kort
- 275.180 km
Na mijn AX verkocht te hebben en gezocht te hebben naar een iets degelijker maar wel zo goedkop auto kwam ik deze 309 tegen op marktplaats. De auto stond voor 450 euro in Surhuisterveen. Na een proefritje en er achter gekomen te zijn dat de uitlaat lek was en de stoel totaal versleten kon ik hem meenemen voor 300 euro. Een zeer ruime wagen die in belasting, verzekering en verbruik erg goedkoop is.
Mindpunt van de auto is de slechte wegligging bij slecht weer. Erg windgevoelig en bij nat wegdek weinig grip.
Ik wou de kapotte uitlaat zelf gaan vervangen, echter stond er in Groningen geen 309 op de sloperijen. Wel genoeg 205jes welke volgens de techneuten hetzelfde onderstel hebben. Een 205 uitlaat meegekregen en gemonteerd. Bij het laatste boutje op het spruitstuk bleek het geheel net niet te passen en braken de bouten van het spruitstuk af. Het spruitstuk vervangen en de voorbocht met een speciale brander dusdanig verhit dat hij iets te buigen was. Daarna geen problemen mee gehad.
Helaas bij het uitparkeren een foutje gemaakt waardoor ik een gedeukte motorkap, zijscherm en een kapotte koplamp had. Daarvoor een nieuwe 309 voor 160 euro gekocht voor onderdelen (de 4e auto van 2007). De audi welke ik geraakt had, had helaas voor 3600 euro schade. Zijn oudere autos in elk geval goedkoper!
De donor auto welke ik gekocht had beviel beter dan deze, dus heb deze geschort en als donor auto ingezet.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren