Peugeot 308 Blue Lease Premium 1.6 e-HDi (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 308 Blue Lease Premium 1.6 e-HDi |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 33.000 km |
Nouveau 308
- 250 km
Allereerst mijn uitvoering: 308 Blue Lease Premium 1.6 HDI, 5 deurs, wit metallic.
Een aantal "zaken" weggelaten en een aantal accesssoires met zorg uitgezocht. Met name uit de "Ligne S' lijn van Peugeot.
( Al zeg ik het zelf) zeer mooie 17"Ligne S velgen met 225/45/17 rubbers eronder.En nog een aantal stijlvolle accessoires zoals op bijgevoegde foto's te zien is. Speciale spiegelkappen worden zeer binnenkort nog gemonteerd en dan is ie helemaal "af".
1e goede indrukken
- 10.000 km
2 maand verder en de 10.000 km staat er inmiddels op.
Ik zal ook nog een paar foto's bijplaatsen.
Met mijn vorige auto : Megane Gtline automaat was ik redelijk "verwend" en het is natuurlijk logisch dat ik enig vergelijk met die auto maak.
Ondanks dat zal ik mijn best doen e.e.a. objectief te benaderen en te omschrijven.
De 308 is kleiner, of beter gezegd compacter dan de Megane. Iets minder binnenruimte en aanmerkelijk minder opbergvakken voorin.
De key-less entry van de 308 is niet zo gebruiksvriendelijk als die van Renault; bij de 308 moet je perse openen via de voorportieren en zodra je de auto verlaat moet je de deurgreep aanraken om de auto af te sluiten. Eerlijk is eerlijk : dat was bij Renault beter geregeld.
En het tanken: die tankdop; dat is niet meer anno 2015. Jammer dat ze dan niet even kijken hoe de concurrent dit soort zaken regelt.
Okay, dat waren de negatieve punten van de 308.
Motorisch: een dikke plus voor de 308. wat een rust en wat trek je heerlijk door in de versnellingen. Binnenin de auto ook mooi stil, de motor draait zo rustig en stil bij 100 of 120 km/ uur....je wilt eigenlijk constant harder gaan rijden.Schakelen goed ook prima,een fijne handbak.
Zodra je instapt merk je al: Dit is flink vernieuwend design. Mooie materialen , goede afwerking, goed overzichtelijk, gewoon basic zeerrrrr mooi ( mits het je smaak is natuurlijk)
De stoelen ( business premium) zitten prima en zijn goed verstelbaar.
Glazen panoramadak. Voor diegene die het leuk vind een eindeloos uitzicht. persoonlijk vind ik het overbodig en nutteloos, maar het zit er in in deze uitvoering.
De wegligging is goed te noemen. Echter bij hogere snelheden in flauwe bochten en een "riggeltje" in de weg wil de 308 wel een tikkie over het wegdek wegschuiven, dat voelt niet zo prettig natuurlijk.
Bij "normaal" gebruik is er echter niets mis mee.
Verlichting ( led) prima zicht, ruitenwissers goed instelbaar. De automatische stand wil af en toe wat te enthousiast gaan wissen.
Al met al een fijne auto !! Ik ben zeer benieuwd of de 308 mij op de langere termijn net zo goed blijft bevallen als de Megane Gt-Line. We gaan het ( hopelijk) beleven.
t gaat hard
- 33.000 km
t gaat hard met de kilometers....vandaar dat het weer tijd is voor een review.
Terugkijkend moet ik zeggen dat de auto prima bevalt. Goede rij eigenschappen en motorisch vind ik het een uitblinker. Je kunt er heerlijk "lui" mee rijden, maar ook gaan als een speer.Stoelen zijn prima !
1 praktisch minpunt: De navigatie. Deze stuurt me met enige regelmaat compleet de verkeerde kant op, is de weg gewoon kwijt.
Volgens de dealer is er geen update beschikbaar. Ze hebben "mijn probleem" bij de importeur neergelegd...maar het blijft stil.Dat is jammer....soms heb ik de neiging er weer een losse TomTom in te drukken, maar dat gaat me eigenlijk iets te ver.
Het verbruik is netjes; gemiddeld 1:18,5
Prima auto de 308.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.