Peugeot 308 (2011)

autoreview

Peugeot 308 (2011)

Signalement

Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf200.000 km
KM-stand laatst540.000 km
Lezerswaardering: 85%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Op naar weer een miljoen ??

  • 406.000 km

Ik heb enige jaren geleden afscheid moeten nemen van mijn trouwe Honda Civic elders hier op het forum met een km stand van 1.200.000 km.
Wilde eigenlijk weer een Honda terug maar kwam terloops in aanraking met deze dieseluitvoering van de 308SW. Gezien mijn budget zou het eerst een LPG auto worden maar de kilometerstand was telkens tussen de 2 en 3 ton met als angst dat de cilinderkop bijna aan zijn eind zou zijn.
Rijd nu 2 jaar in deze Peugeot (nog steeds 100.000 per jaar) en ik moet zeggen dat het prima gaat.
Het is wel wat duurder dan de Civic maar ik heb nu wel iets meer auto. Navigatie, carkit, climat-control, elektrische ramen etc. dus qua comfort echt wel een enorme sprong vooruit. 2 maanden na aanschaf ging er een injector kapot, 450 euro koste dat en dat was balen. Vorig jaar een accu vervangen en voor de rest rijdt hij eigenlijk prima.

APK 2020

  • 483.000 km

Omdat de distributieriem aan vervanging toe was (en eigenlijk ook een grote beurt) is de auto naar de garage geweest.
Distributieriem en de multi-riem vervangen, remvloeistof weer op peil gebracht, de APK en een rubber bij de achteras vervangen.
En dat was het. De auto is ondanks deze kilometerstand nog steeds (vind ik) in een goede conditie en de APK was dan ook geen probleem. Hij rijdt prima en de stoelen zitten nog steeds erg goed. Al met al een hele fijne auto en het gaat er op lijken dat hij het ook nog wel enige tijd zo vol houdt.
Zodra de 500.000 een feit is ga ik me weer aanmelden voor klokje rond.
Het enige euvel op dit moment is dat er af en toe de melding "roetfilter mogelijk verstopt" op het display verschijnt. Gaat na een dag ook wel weer uit maar komt soms heel onvoorspelbaar weer terug.

Half miljoen gepasseerd

  • 540.000 km

Na mijn 4e bezoek aan klokje rond (half miljoen met deze auto) even weer een update.
Nog steeds tevreden over deze auto. Wel is de dynamo, aircopomp en condensor ondertussen vervangen. Even weer een kostenpost maar ja, het hoort er bij. Het enige probleem met deze auto is nu af en toe een roetfilter verstopt melding en een bandenprobleem dat zich altijd al heeft voorgedaan. Nieuwe banden geen probleem tot de 25.000 km dan gaan ze cuppen en lawaai maken. Heb al andere velgen, bandenmaat en merk geprobeerd maar overal hetzelfde. Ik kom er niet van af.
Maar verder een prima reisauto, comfortabel, zuinig en tot op heden nog goed betrouwbaar.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.