Peugeot 307 XS 2.0 HDI 90pk (2002)

autoreview

Peugeot 307
Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307Peugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 XS 2.0 HDI 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Voor het werk had ik sinds 2003 de beschikking over een peugeot 307 2.0 HDI 90 pk maar heb deze begin 2007 ingeleverd. De 307 was aanmerkelijk groter dan de 306 die ik daar voor bereed. De 307 geeft je het gevoel in een grote middenklasser te rijden. Dit laatste wordt versterk door het ruime dashboard en de hoge zit. De wegligging is ok maar de auto is niet ongevoelig voor zijwind. Ook vond ik de vering aan de stugge kant maar dat is een kwestie van wennen. Over de motor niets dan lof, ’slechts’ 90 pk, maar wat een kanjer. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik daaraan te kort kwam. Het verbruik lag meestal rond de 1:18. Deed ik echt mijn best om zuinig te rijden dan was 1200 km en meer op de 60 litertank haalbaar.

Nadat ik de 100.000 km grens was gepasseerd was de auto pas een beetje klachten vrij. Daarvoor zijn er nogal wat zaken vervangen en was ik wel eens blij dat het niet mijn prive auto was.

PROBLEMEN

Problemen voor de 100.000 km:

- turboslang gescheurd,
- 2x fusee kogel vervangen aan de linker kant,
- voorwiellagers links (3x)en rechts (1x) vervangen,
- tussen de 75.000-80.000 km is drie maal de linker remschijf vervangen i.v.m. trillingen bij het remmen, volgens dealer lag het aan mijn stijl van rijden, zo leer je nog eens wat ondanks dat je na 40 jaar rijervaring toch wel e.e.a. hebt meegemaakt, heb je dit gewoon te accepten. Ik heb ten einde raad een andere dealer bezocht en deze vonden het probleem. Na verwisseling van de linker aandrijfas plus het wiellagerhuis was het probleem geheel verholpen, het betrof een fabrieksfout!
- mechanisme van de richtingaanwijzer is twee maal vervangen,
- ruitenwisser achterruit had niet altijd aansturing vanaf de stuurkolom nodig om spontaan in beweging te komen,diverse relay’s vervangen
- achterbanden sleten sneller dan de voorbanden en dan nog zeer onregelmatig,
- verder is de auto niet vrij van rammelgeluiden uit het vooronder.
- ik heb in de vier jaar dat ik deze auto heb bereden zeker 16 x een koplamp vervangen. Navraag bij de dealer heeft mij geleerd (alweer) dat dit normaal is!

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.