AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Peugeot 307 SW 1.6 HDiF 16V 110pk (2006)

autoreview

Peugeot 307 SW 1.6 HDiF 16V 110pk (2006)

Signalement

Uitvoering307 SW 1.6 HDiF 16V 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst154.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 154.000 km

Mijn eerste leaseauto; gekozen voor de 307SW vanwege de leaseprijs, de ruimte in de auto, de opties en het uiterlijk (o.a. het glazen dak).
Ik heb een standaard SW genomen, met als opties getinte ramen achter, lichtmetalen velgen, ESP, links/rechts gescheiden climat control en een trekhaak.
De auto bevalt eigenlijk prima. Was eigenlijk een beetje sceptisch over het vermogen van de motor, maar ik kan prima met het verkeer meekomen. De auto rijdt comfortabel, zeker ook met wat hogere snelheden. De cruise control is uitstekend.
Het glazen dak is heel mooi en geeft een extra ruimte gevoel (ook in combinatie met de grote voorruit), wel goed opletten hoe je de auto neerzet bij zonnig weer. De (zwarte) bekleding van de voorstoelen kan nog al heet worden.
De afwerking is goed, maar niet super. Sommige dingen ogen toch een beetje ’plastic’. Geluid van de (standaard) speakers is matig. Meest irritante optie is de interval stand van de ruitenwisser, deze past zich aan aan de snelheid. Bij 130 km/u is de interval echter net zo snel als de normale stand.

Update 04-12-06
Inmiddels 30.000 km gereden. Nog zeer tevreden over de auto. Geen bijzonderheden bij de eerste beurt. Ook met winterbanden (Snowtrack) is de auto comfortabel. Wel iets meer geluid, maar zeker niet hinderlijk. Verbruik valt me erg mee (6.0 liter per 100 km).
Toch nog een irritant dingetje gevonden: het scherm van de boordcomputer is niet te lezen met een gepolariseerde zonnebril. Erg vervelend.

Update 07-02-07
Inmiddels 41.000 km gereden en een wer een beurt gehad. Geen bijzonderheden. De auto bevalt nog steeds erg goed. Garage heeft tijdens de beurt één koplamp vervangen, 2 dagen later weer naar de garage voor de andere. Jammer dat ze niet beide lampen in één keer hebben vervangen. Speakers blijven zeer matig.

Update 22-05-07
Inmiddels 61.000 km gereden. Ben nog steeds erg tevreden over de auto. Bij de beurt geen bijzonderheden geconstanteerd. Zomerbanden zijn een maand geleden gemonteerd, garage had alleen even vergeten de speciale dop voor de velgen terug te geven. Aangezien er een trilling in het stuur zit bij snelheden > 120 km, moetsen de wielen gelanceerd worden. Door het ontbreken van de speciale dop, was dit mogelijk en kan ik nog een keer terugkomen. Ik denk maar zo, gelukkig geen lekke band gehad afgelopen maand....

Update 01-11-08
Tijdje geleden sinds de laatste update....
Op zich bevalt de auto nog prima. Blijft een handige gezinsauto. Inmiddels meer dan 150.000 km gereden. Wel verschillende problemen gehad. Gesmolten koplamp, afgebroken achterruitenwissermotor, schade aan portier (inbraak), 2 kappotte inspuitstukken en sinds ongeveer de laatste 20.000km regelmatig last van een tot nu toe onverklaarbare emissie-storing. Over 2 weken gaat de garage dit eindelijk definitief oplossen.....
Qua km stand wordt het weer tijd voor een andere auto. Het gaat geen Peugeot worden, omdat ik toch iets meer confort wil hebben en ik niet echt heel tevreden ben met de garage (al meerder keren terug moeten gaan omdat niet alles goed opgelost was en ik vaak lang moet wachten voordat ik een afspraak kan maken).
Volgende auto wordt een VW Passat, maar daar moet ik nog zeker een maand op wachten.....

PROBLEMEN

  • 154.000 km

10.000 km: achter portier sloot niet helemaal lekker -> opgelost
19.000 km: pomp van de roetfilter kapot -> opgelost (auto wel 3 dagen moeten missen)
41.000 km: koplampen zijn vervangen
80.000 km: inbraakschade
100.000 km: gesmolten koplanp
110.000 km afgebroken ruitenwissermotor (achter)
120.000 km inspuitstuk vervangen
130.000 km start terugkerende emissiestoringen
140.000 km inspuitstuk vervangen

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren