Peugeot 307 Premium 1.6 HDiF 16V 110pk (2007)

autoreview

Peugeot 307 Premium 1.6 HDiF 16V 110pk (2007)

Signalement

Uitvoering307 Premium 1.6 HDiF 16V 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst120.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen met de 307

  • 60.000 km

Deze ervaring is gebaseerd op de eerste kilometers van mijn 307. Deze auto is aangeschaft in april 2009, en in juni stond een "zware" taak te wachten: een rondtocht door Noorwegen en Zweden. Echte voorbereiding qua controles was niet nodig, er was bij aanschaf een grote beurt uitgevoerd door de dealer.
De ruimte in de auto bleek broodnodig te zijn; alle spullen die we meenamen hadden nooit in mijn oude 206 gepast! Een grote tent, campeerspullen, grote (klap)stoelen, 3 weken kleding, fotografiespullen, een laptop en een koelbox werden achterin de hatchback gestouwd. Ondanks de zware lading was dit geen probleem tov het comfort en de wegligging van de auto.
In Noorwegen hebben we de fjorden bezocht, en het gebergte daar (Hurrungane). 15% klimmen is soms geen uitzondering, maar de 1.6 110pk dieselmotor trok dat prima. Wel was een stijging van de olietemperatuur te zien met ruim 10 graden, maar da's zeker niet vreemd na ruim een half uur klimmen.
Tijdens deze vakantie een verbruik van 1 op 23 gerealiseerd, inclusief de heen en terugreis op de autobahn in Duitsland. Dit is erg netjes. Door het comfort (oa gescheiden climate control en cruisecontrol, luxe stoelen) verliepen de ritten meer dan soepel.
De eerste ervaringen zijn prima!

Na een jaar....

  • 120.000 km

Na ongeveer een jaar gereden te hebben in de 307, en ongeveer 60.000 km verder, zijn de indrukken nog steeds goed. Wel een aantal punten, en 1 echte storing verder, welke ik hieronder toelicht.

Ik rijd ongeveer 1000 km per week, en de meeste hiervan nagenoeg zonder problemen.
- Echter, de EGR-klep werke vanaf aanschaf niet helemaal goed. Af en toe was een schok te voelen rond 1750 toeren. Nadat ik dit gemeld had bij de garage, is na 1 keer inleren van de klep deze uiteindelijk vervangen. Hierna waren de klachten over. Helaas kwam na ongeveer 30.000 km verder de klachten weer opzetten. Toen is wederom de klep vervangen, plus de aansturing. Tot op heden heb ik de klacht niet meer ervaren.
- Een ander punt was de condensor. Deze is in mei van dit jaar vervangen, omdat deze was gaan lekken. Mijn indruk is dat dit wel erg vroeg is (3 jaar). Er was wel 120.000km mee gereden, wat wellicht een betere indicatie is. Overigens is dit prima verholpen door de garage.
- De automatische verlichting werkte prima, maar het viel me op dat overdag soms de verlichting aan en uitging. Na in de garantie dit gemeld te hebben, is dit hersteld door de dealer.

Intussen rijdt de auto op 17" inch velgen in plaats van 16" inch, wat nagenoeg geen invloed heeft op het verbruik. De auto krijgt er een betere wegligging door.

De auto heeft qua betrouwbaarheid door de EGR perikelen een deukje opgelopen, maar over het algemeen stap ik nog iedere dag met veel plezier in de auto.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.