Peugeot 306 XSi (1996) #3

autoreview

Peugeot 306 XSi (1996)

Signalement

Uitvoering306 XSi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf118.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een lange zoektocht; volkswagen scirocco, 205 gti, zx 16v een proefrit in een 306xsi gemaakt en was verkocht; mooi uiterlijk, sportief weggedrag, erg goeie wegligging en lekker Frans comfortabel rijden. Vooral ook goed en veel zicht. Voor t formaat nog best behoorlijke ruimte. Kunnen flink wat IKEA paketten op en in. Verbruik viel me een beetje tegen; schommelt bij gebruik in stad / snelweg tussen de 1:9 en 1:11, had eerder 1:14 verwacht maar dat heb je met de vrij pittige 2.0 motor.
Conclusie; sympathieke, mooi (pininfarina) ontwerp, fijn rijdende auto, maar echt te veel kosten in verhouding tot km-stand en ouderdom.

UPDATE 3.02.2008, 144.440 KM’s
Bij gas loslaten gaf de auto steeds meer een schok, en na startproblemen / afslaan van de auto naar garage gebracht; probleem konden ze niet vinden, na check bij Peugeot dealer kostenplaatje ontvangen; € 1600 aan reparatiekosten; carterpakking, draagarmen voor + allerlei dingen moesten vervangen. De auto van de hand gedaan, overgestapt op een Volvo V40. Hopen dat die degelijker uitpakt.

PROBLEMEN

Vrij veel problemen helaas, gelukkig maakt t rijgenot en uiterlijk veel goed.
- zat op ±120.000 kms - distributie, spanrol, v-snaar, filters e.d. grote beurt gedaan.
- oververhit, weggesleept; bleek kachelradiateur lek; dure reparatie; € 500
- kleine dingetjes defect; mechaniek linkerportierraam stuk, mechaniek achterklep, lekkage rechterdeur-rubber, achteruitrijlicht, linkerspiegelmechaniek, ruitenwissersproeiers, water in achterlampen, vrij vaak voorlampjes vervangen.
- radiateur vervangen.
- stoelen begonnen aardig in te zakken.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.