Peugeot 306 SL 1.4i (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 306 SL 1.4i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 108.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De sedan uitvoering heeft mijn voorkeur wegens de verassende grote laadruimte. De auto heeft, toen ik ’m kocht, waarschijnlijk altijd binnen - in de garage gestaan en was van de eerste eigenaar (prijs 3900,-). De auto rijdt goed stabiel en wij rijden probleemloos honderden kilometers lang 135-140 km p. uur (harder niet aan te raden). De motor start nog steeds probleemloos (zelfs dik onder nul). Als je netjes de 100-120 rijdt, dan verbruikt de auto weinig benzine en heeft een actieradius van grofweg 800 km.
PROBLEMEN
De garagehouder/verkoper wilde geen nwe APK geven, want ik hoefde nog maar 3 maanden te wachten voor een nwe APK volgens hem. Bij de APK nieuwe uitlaat (achterpot 208,-) en voor remschijven (ongeveer 200,-) laten monteren (geen Peugeot dealer). De auto trekt slap (1.4 motor), m.n. in de eerste versnelling.
Reparaties: nieuwe fan, koelslang (beschadiging door waarschijnlijk schroevedraaier), voor- en achterremmen en handremleiding. De stoelen zijn wat klein, maar dat is te verwachten van een Franse auto. De reparaties zijn te overzien qua kosten en ik heb geen spijt gehad (tot nu toe) van de aankoop en aanschafprijs (hatchbackjes zijn vergelijkende wijs duurder).
Zeker een aanrader voor mensen die geen belang hechten aan snel optrekken en veel aan betrouwbaarheid en lage onderhouds-, belasting-(80,- p kw.) en aanschafkosten!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren