Peugeot 3008 SR 1.6 HDiF (2010)

autoreview

Peugeot 3008
Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008

Signalement

Uitvoering3008 SR 1.6 HDiF
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst3.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste rij indrukken

  • 1.200 km

De Toyota had helaas een aanrijding, met gelukkig alleen blikschade. Echter de auto was wel total-loss. Dat betekent einde leasecontract en tijd om wat anders uit te zoeken.

Meteen na de aanrijding de leasemaatschappij gebeld voor een vervangende auto. Die zeiden dat ze net een nieuwe Peugeot 3008 binnen hadden gekregen en of ik die wilde proberen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vantevoren nog nooit van het model had gehoord, maar goed. Ik ben het experiment aangegaan met gemengde gevoelens (want ik ben absoluut geen MPV fan) en hieronder mijn indrukken.

Het uiterlijk daar ben ik niet zo weg van (want het is meer een MPV), maar er staat wel echt een auto. Eea ziet er kwalitatief prima uit. De auto staat op 17'' lichtmetaal.

Maar ja, je doet dan de deur open en een zeer fraai interieur glimt je tegemoet. Mooie materialen ook en fijne stoelen. En bovendien heel wat knopjes om mee te spelen. En elke dag ontdek je weer wat nieuwe dingen. De auto is voorzien van regensensor en automatische koplampen. Ook de bluetooth carkit werkt feilloos met mijn iphone en het navigatiescherm doet ook prima zijn werk. Ik mis dus niet zoveel opties.

De binnenruimte is riant met flink wat opbergmogelijkheden. Bij het manoevreren en inparkeren zijn de parkeersensoren achter een uitstekende hulp omdat de auto niet goed is in te schatten. De auto laat zich makkelijk rijden en de wegligging is prima voor zo'n auto. Mijn Toyota lag strakker op de weg, dat wel.

Bij het rijden besef je niet snel dat er maar een 110pk diesel in het vooronder ligt. De 1.6 is redelijk stil en je komt zeker in de stad goed mee met het verkeer. Pas boven de 120 km/h ga je merken dat je vermogen tekort komt, maar desondanks is het prima kruisen met 140-160 km/h. Let wel, ik kom uit een auto met bijna 180pk. Het mindere vermogen valt me alleszins mee. Ook gaat de auto spaarzaam met brandstof om en dat is voor zo'n grote auto verrassend.

In de gladheid van de afgelopen dagen merk je goed het verschil in tractie tussen voorwielaandrijving en zomerbanden en de 4WD en winterbanden van mijn Toyota, maar dat kun je deze auto niet aanrekenen. Je kunt altijd nog winterbanden onder de auto laten zetten en dan zal het met de grip ook wat beter gesteld zijn.

Ik moet zeggen dat ik positief ben verrast en ik blijf met deze auto doorrijden tot de komst van mijn leaseauto medio februari/maart.

---
In een van de eerste reacties op deze MyReview wordt geopperd dat dit geen SR versie is. Dit lijkt idd niet het geval te zijn. Denk zelf dat het een Bluelease is, maar staat nergens vermeld op de papieren.

En route .... Opvallende dingen....

  • 2.500 km

We zijn weer wat kilometers verder en de auto bevalt nog steeds goed. Dit gedeelte is gewoon voor wat extra opmerkingen en dingen die me zijn opgevallen.

Binnen is geen piepje of rammeltje te horen. Prima dus. Ook is er verder niks raars voorgevallen behalve dan dat de auto wat moeilijker start bij lage temperaturen. Dit is wat mij betreft normaal.

In het winterweer van de laatste tijd lijk ik wat meer grip te hebben dan andere weggebruikers met zomerbanden. Ik denk dat dit door de nieuwe banden komt.

Wat ik ook merk is dat ik de electrische parkeerrem in de praktijk veel gebruik. Zeker wanneer het licht omhoog of omlaag gaat is het reuze handig de rem te activeren. Bij het wegrijden wordt deze automatisch gelost. Ik zie dus niet in waarom deze auto een hillhold control nodig zou hebben.

Wat ik wel een tikkeltje lastig vind is dat je de automatische wissers niet kunt uitschakelen door een tikje naar beneden te doen met de bedieningshendel. Je kunt ze namelijk wel op die manier aanzetten.

Wat me verder opviel is dat bij achteruitrijden de wisser achter ook wordt geactiveerd als dat nodig is. Handige feature!

Fijn is ook de bediening van de cruise control. Je kunt vantevoren de snelheid instellen die je wilt rijden.

Nu de auto is ingereden kan ik ook af en toe de hogere toeren opzoeken. Het is een echte diesel. Boven de 3500 toeren doet de motor niet veel meer en is het zaak om op te schakelen. Doortrekken tot boven de 4000 toeren is zinloos. Opvallend is ook hoe rustig het blijft in deze auto. Een vlotte rijstijl is goedc mogelijk, maar ik moet zeggen dat de auto een rustigere rijstijl aanmoedigt. Het karakter van de motor is er ook naar. Ik merk dat ik voor 99% van de tijd zo tussen de 1200 en 3000 toeren blijf. Het turbogat bij lage toeren is veel minder uitgesproken dan bij de Toyota. Kom daarom ook sneller weg bij het stoplicht.

Einde trouwe dienst

  • 3.500 km

De Peugeot is ingeleverd bij de leasemaatschappij want ik heb inmiddels mijn nieuwe leaseauto binnen, een Audi A3. Daar zal ik op termijn ook een keer een review voor neerzetten

Met deze lage kilometerstand verwacht je geen klachten en die waren er ook niet.

Wat moet ik verder nog zeggen. De auto beviel me uitstekend. Heb er de Audi dealer ook nog even in laten rijden en ook die was positief verrast.

Het gemiddelde verbruik is bij mij op ongeveer 7l/100km uitgekomen. Dit met veel stadsverkeer en korte ritten (vandaar ook de lage kilometerstand). Voor een auto met dit formaat en deze motor vind ik dit erg netjes. Wat rustiger rijden en meer snelwegkilometers moet gemakkelijk betere cijfers kunnen opleveren.

Ik heb één tip: zet je eens over de vooroordelen heen, rij er een keer mee (of laat je rijden) en laat je verrassen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 3008

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.