Peugeot 3008 Allure 1.6 BlueHDI 120 (2017)

autoreview

Peugeot 3008 Allure 1.6 BlueHDI 120 (2017)

Signalement

Uitvoering3008 Allure 1.6 BlueHDI 120
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst91.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima Peugeot

  • 91.200 km

Een 3008 uit de folder besteld want de auto stond nog niet in de showroom toen ik een beslissing moest maken over de opvolger van mijn Opel Astra. Ik wilde mezelf een keer kietelen en koos voor een 3008 precies zoals ik wilde hebben. Diesel is verplicht door de werkgever maar ik wilde per se een automaat, handenvrij openen en starten, elektrisch bedienbare bestuurdersstoel zijn dan ook de opties die bestelde bovenop de Allure uitvoering. Achteraf begreep ik dat de dealer na mijn bestelling een fles champagne opende omdat dit de eerste 3008 bestelling was die ze ontvingen. Een goede gewoonte.

Het was echter niet de eerste 3008 die ze afleverde want ik moest van de leasemij nog even wachten met de aflevering. Voor de uiteindelijk aflevering nam de dealer alle tijd maar dit heb ik heel vriendelijk afgeslagen en we hebben alleen de noodzakelijke elementen van de auto besproken. De rest kwam ik zelf wel achter.

Rijden
De auto is stil. De motor is hoorbaar, maar niet hinderlijk luid. opvallend is dat in Nederland (waar ik de bijtelling betaal) de auto 120 PK zou leveren en in Belgie (waar ik woon) 115 PK. Motorversienummers zijn echter gelijk.

Banden- en windgeruis valt mee. Wel is er nadrukkelijk bonk te horen bij kleine oneffenheden. De vering is daarentegen prima. De diesel is icm met de automaat voldoende krachtig, maar op de snelweg is boven de 130 km/h de fut er wel uit, wellicht doordat de auto toch veel wind vangt door zijn omvang. Maar veel harder rijden doe ik toch niet. De auto is stabiel en weggedrag is voorspelbaar. In het begin realiseerde ik een verbruik van 6,5L op 100KM. Nu ligt dat rond de 5,3L op 100KM. Een keurig verbruik voor een dergelijke auto met automaat.

Interieur
Het interieurontwerp van deze Peugeot is naar mijn mening het mooiste dat er momenteel op de markt verkrijgbaar is. Het design is vernieuwend maar niet avant-gardistisch zoals bij sommige Renault's van 10-15 jaar geleden. De designfilosofie is nu ook doorgetrokken naar de nieuwe 508 en 208. Het is een blijvertje. Materiaalgebruik en afwerking zijn prima.
Multimedia Scherm is goed afleesbaar en de snelheid van het multimedia systeem is acceptabel, net als het bedieningsgemak. Het niveau van een iPhone zal een auto niet snel halen, dat hoeft ook niet. Apple CarPlay is aanwezig en werkt prima. Het kleine stuur is na 1 dag al vertrouwd en erg prettig is het digitale instrumentarium.
De ruime voor de voorpassagiers is prima. Omdat mijn vrouw ook regelmatig rijdt heb ik er voor gekozen om elektrische stoelverstelling met geheugenfunctie te nemen zodat ik niet elke keer bezig ben met een optimale zitpositie te vinden. Achterin is de ruimte iets beperkt, maar de kinderen gaan maar heel zelden alle 3 mee. De kofferbak is ruim en met neergeklapte achterbank is een bezoekje aan IKEA nooit een probleem, temeer ook doordat de rechter voorstoel is neer te klappen.

Exterieur
Ik vind de witte kleur in parelmoer erg mooi, ook in combinatie met de wielen en de overige accenten van de auto. Verder interesseert de buitenkant me ook niet zo veel.

Kosten / mankementen
Als leaserijder hoef ik me hier maar weinig zorgen over te maken. Bij 75K zijn 4 banden vervangen en de kunstoog binnenafwerking van de achterklep is een keer losgekomen. Verder heb ik, naar de reguliere onderhoudsbeurten, geen reden gehad om terug te gaan naar de garage. Of wacht, ja 1 keer ben ik vast komen zitten in de modder en heeft de pechhulp mij eruit gesleept en daarmee de veer eronder uitgetrokken. Maar dat was een kwestie van vastzetten.
Verder zijn er geen noemenswaardige rammels of slijtage op te merken. Er zitten een kleine tik ter hoogte van het stuurhuis, alsof iemand met een muis klikt. Dit geluid komt en gaat soms misschien afhankelijk vd temperatuur. Nog niet aan de dealer gemeld.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 3008

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.