Peugeot 207 SW X-Line 1.6 HDiF 16V 90pk (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 207 SW X-Line 1.6 HDiF 16V 90pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 21 km |
KM-stand laatst | 209.853 km |
Ervaringen 207SW
- 209.853 km
Hallo,
Hierbij wil ik mijn ervaringen delen met de 207SW van 2009.
Sinds 14 februari 2009 rij ik al deze 207sw. En ik heb er nu inmiddels het nodige mee beleeft. Bijna 210.000 kilometers afgelegd. En ik durf wel te zeggen niet tevreden.
Over de Motor. Deze is sterk genoeg zit genoeg pit in. Dit is de 90 pk hdi. Geen bijzondere reparaties mee gehad. Turbo zit er vanaf het begin in.
Over de bak prima niets mis mee. Jammer achteraf had ik de 6bak uitvoering moeten nemen.
Verbruik normaal rond de 1 op 19/20. Als ik mijn best doe haal ik max de 1 op 22 gemiddeld. Rij ik wat gehaaster haal ik de 1 op 16-17 maar dan rij ik op de snelweg stevig door 150-160
Schakelaar van de elektrische ramen is een keer naar beneden gevallen omdat er wat was afgebroken. Nieuw frame erin opgelost.
Er is een keer iemand "zachtjes" achterop gereden nu sluit de klep wat moeilijker. Wel nieuwe klep, bumper balk e.d. volgens mij €2500 euro schade. Zelf een keer tegen een betonnen muurtje gereden en is de voorbumper+ radiator vervangen.
De klapsleutel is al een keer vervangen en klapt niet meer dicht. Helaas eerste keer onder garantie nu niet meer dus laat het voorlopig hierbij.
Problemen:
1. Lampen. Zoals veel Peugeot's helaas ook bij deze gaan de lampen te vaak stuk. De H7 vooraan gaan/ging het meeste stuk. Dealer vertelde dat ik de enige was. Maar helaas geloof ik daar niets van. Mijn vorige 307 had dit ook. Totdat ik iemand sprak die (auto)lampen verkocht. Deze beste man vertelde mij dat ze op de accu een klein apparaatje een zogenoemd "buffertje" opbouwen zodat de spanningspieken waar de auto last van schijnt te hebben opvangt. Sindsdien wel eens een lamp defect maar veel minder. Moest ik zelf oplossen en erger nog veel te vaak een lamp vervangen.
2. Emissiestoring. Met deze storing heb misschien wel 150.000 km gereden. Af en toe een emissiestoring. Meestal bij het koud wegrijden "Bof" uit en dan emissiestoring. Hierna moest ik het contact uitzetten en daarna weer inschakelen en dan deed hij het weer gewoon met of zonder de melding emissiestoring. De dealer heeft er meerdere malen naar gekeken. Na een beurt was het meestal minder frequent. Verder dan het restten van de computer kwam het meestal niet. Totdat ze de EGR klep gereinigd hadden. Nu is het probleem weg voor hoelang? hopelijk voor altijd.
4. Uitvallen onder het rijden.... dit had met probleem 3 te maken. Gewoon op de snelweg emissiestoring en boem uit. Naar de vluchtstrook stil staan sleutel uit contact daarna weer starten en weer verder rijden. Levensgevaarlijke eigenlijk jammer dat de dealer hier niet genoeg zijn best voor gedaan heeft om de storing op te lossen.
4. De stoel. omdat ik 115kilogram weeg heb ik al tot 2x toe een defecte stoel. Al vind ik dit niet kunnen. De stoel zit op lange ritten niet lekker.
5. De Bluetooth carkit. Vast lopen van de carkit.. dit kwam doordat ik een groot telefoonboek had/heb.. verholpen door niet meer te synchroniseren. Wel een nieuwe carkit ontvangen maar ik moest het probleem wel zelf vinden en dus uiteindelijk ook zelf opgelost.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren