Peugeot 206 SW GTI 2.0-16V (2003)

autoreview

Peugeot 206 SW
Peugeot 206 SWPeugeot 206 SWPeugeot 206 SWPeugeot 206 SWPeugeot 206 SWPeugeot 206 SWPeugeot 206 SWPeugeot 206 SWPeugeot 206 - interieurPeugeot 206 - interieur

Signalement

Uitvoering206 SW GTI 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na deze auto gezien te hebben op het autosalon in Brussel (2002) wist ik gewoon dat dit m’n volgende auto zou worden. Daar stond toen de versie tentoongesteld met de (2.0 16V 177 pk) motor die nu o.a. te vinden is in de
rc, de 307CC en de nieuwe 307 Féline.
Jammer genoeg is deze versie niet in productie genomen. Ik heb dan nog even getwijfeld tussen deze auto of een 307 rond dezelfde prijsklasse. De 206 is beter uitgerust met meer opties en moet naar kofferruimte zeker
niet onderdoen voor de 307. Deze is zelfs meer praktisch omdat er geen tildrempel is. Je schuift er gewoon alles lekker binnen.
De auto is net iets langer dan 4 meter, naar mijn mening had dit 10 of 15 cm meer mogen zijn. Iets meer ruimte voor de achterpassagiers & iets meer kofferruimte. Ook al is dit een ’SW’, héél ruim is de koffer niet.Hij rijdt wel als een trein! In het dagelijkse verkeer kan hij meer dan goed mee. Al dikwijls gefronste wenkbrauwen gezien in Golfjes TDi, Mercedesen & BMW’s... Ze verwachten gewoon niet dat ie zo snel uit de startblokken gaat.
Hoewel ik heel tevreden ben over de prestaties, 177 pk had zeker niet misstaan in deze auto.

PROBLEMEN

Echte problemen heb ik nog niet gehad.
• De banden (goodyear EagleF1 GSD2 205/45 R16 83W) voor zijn wel
slijtgevoelig, maar dat ligt waarschijnlijk een beetje aan de rijstijl.
• Het verbruik schommelt rond de 9.5l/100km. Valt al bij al wel goed mee, maar met de benzineprijzen tegenwoordig...
• Bij 120 (± 3800 tpm) op de autosnelweg mis ik wel een 6de versnelling. Dit zou naar verbruik en geluid niet slecht geweest zijn.
• Er is af en toe ook wel eens een rammeltje & piepende remmen, maar echt storend is dit niet.
• Bij snelheden tussen ± 130 & 140 is er heel soms een vervelende resonantie aan de passagierszijde. Dit hangt precies af aan de weersomstandigheden (bij veel wind). Als iemand hier een oplossing voor heeft...

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.