Peugeot 107 XS 1.0 (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 107 XS 1.0 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 4 km |
KM-stand laatst | 4.210 km |
Niet geweldig
- 840 km
Hoewel mijn bedoeling was om het woon werk verkeer zo goedkoop mogelijk te maken hoeft dat nog niet te betekenen dat alles basis moet.
De 107 is dus ook redelijk aangekleed met o.a. fabrieksaudio, cv, elektische raampjes, airco, dagrijverlichting en leuke velgen.
Na nu de eerste kilometers gemaakt te hebben valt mij op dat hij best rumoerig is en dat de rest van de auto erg eenvoudig is uitgevoerd, met name het dashboard is opgetrokken uit een soort kunststof waarmee je normaal nog geen broodtrommel van maakt welke dan ook vrolijk mee rammeld op de muziek.
Verder valt mij de wat rare versnellingsbakverhouding op, in 1 normaal, in 2 best lang en dan komt de sprong naar de 3 en daar valt hij even dood (aan deze sprong zou de gemiddelde V6 nog een kluif hebben) hierna zijn 4 en 5 weer erg kort waardoor je de 4 eigenlijk kan overslaan.
Critici zullen zeggen: dit had je bij de proefrit kunnen weten.
Zij hebben deels gelijk want die rare Versnellingsbak was mij al opgevallen maar dat het dashboard meedreund op de muziek kon ik niet weten (bij proefrit is radio uit).
Wat ik ook niet bij de proefrit kon weten is dat de airco echt een must is, de auto beslaat veel sneller dan normaal.
Ook valt mij op dat de binnenverlichting alleen gaat branden als de bestuurdersdeur geopend wordt, bij alle andere deuren blijft het donker!
Even wat technische info (na 840km)
Olie: geen verbruik en nog helemaal helder, had ik ook niet anders verwacht van een Daihatsu / Toyota blokje.
Verbruik: 1 op 16,2 is het best wat ik tot nu heb gehaald maar de eerste tanken brandstof mag je eigenlijk niet mee rekenen en daarbij denk ik dat 1 op 18 in de zomer best haalbaar is.
Ik begrijp dat de km.stand laag is en dat het best vroeg is voor een review maar ik wil mijn ervaringen delen en deze review zal later weer worden aangevuld (al verwacht ik niet dat (als de financiën het toelaten) deze auto lang in ons bezit zal zijn).
Afscheid
- 4.210 km
Laat ik het kort houden, de 107, Aygo of C1 past absoluut niet bij een autoliefhebber!
Het is een passieloze auto die je zonder enig probleem van A naar B breng en dat is het!
Het is zeker waar dat hij steeds zuiniger wordt (laatste score 1 op 17.8) maar dat heeft mij niet weerhouden om de "auto" na 5 maanden al weer in te ruilen tegen een echte auto, welke niet belastingvrij is en gewoon een milieu label "G" heeft (de "G" van Genieten of Geweldig rijden).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.