Peugeot 107 XS 1.0 (2012)

autoreview

Peugeot 107 XS 1.0 (2012)

Signalement

Uitvoering107 XS 1.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst4.210 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Niet geweldig

  • 840 km

Hoewel mijn bedoeling was om het woon werk verkeer zo goedkoop mogelijk te maken hoeft dat nog niet te betekenen dat alles basis moet.
De 107 is dus ook redelijk aangekleed met o.a. fabrieksaudio, cv, elektische raampjes, airco, dagrijverlichting en leuke velgen.

Na nu de eerste kilometers gemaakt te hebben valt mij op dat hij best rumoerig is en dat de rest van de auto erg eenvoudig is uitgevoerd, met name het dashboard is opgetrokken uit een soort kunststof waarmee je normaal nog geen broodtrommel van maakt welke dan ook vrolijk mee rammeld op de muziek.
Verder valt mij de wat rare versnellingsbakverhouding op, in 1 normaal, in 2 best lang en dan komt de sprong naar de 3 en daar valt hij even dood (aan deze sprong zou de gemiddelde V6 nog een kluif hebben) hierna zijn 4 en 5 weer erg kort waardoor je de 4 eigenlijk kan overslaan.

Critici zullen zeggen: dit had je bij de proefrit kunnen weten.
Zij hebben deels gelijk want die rare Versnellingsbak was mij al opgevallen maar dat het dashboard meedreund op de muziek kon ik niet weten (bij proefrit is radio uit).
Wat ik ook niet bij de proefrit kon weten is dat de airco echt een must is, de auto beslaat veel sneller dan normaal.

Ook valt mij op dat de binnenverlichting alleen gaat branden als de bestuurdersdeur geopend wordt, bij alle andere deuren blijft het donker!

Even wat technische info (na 840km)
Olie: geen verbruik en nog helemaal helder, had ik ook niet anders verwacht van een Daihatsu / Toyota blokje.
Verbruik: 1 op 16,2 is het best wat ik tot nu heb gehaald maar de eerste tanken brandstof mag je eigenlijk niet mee rekenen en daarbij denk ik dat 1 op 18 in de zomer best haalbaar is.

Ik begrijp dat de km.stand laag is en dat het best vroeg is voor een review maar ik wil mijn ervaringen delen en deze review zal later weer worden aangevuld (al verwacht ik niet dat (als de financiën het toelaten) deze auto lang in ons bezit zal zijn).

Afscheid

  • 4.210 km

Laat ik het kort houden, de 107, Aygo of C1 past absoluut niet bij een autoliefhebber!
Het is een passieloze auto die je zonder enig probleem van A naar B breng en dat is het!

Het is zeker waar dat hij steeds zuiniger wordt (laatste score 1 op 17.8) maar dat heeft mij niet weerhouden om de "auto" na 5 maanden al weer in te ruilen tegen een echte auto, welke niet belastingvrij is en gewoon een milieu label "G" heeft (de "G" van Genieten of Geweldig rijden).

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.