Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 120pk Sport (2005)

autoreview

Opel Vectra Stationwagon
Opel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra - interieurOpel Vectra - interieur

Signalement

UitvoeringVectra Stationwagon 1.9 CDTi 120pk Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat mij aan de auto bevalt zijn in eerst instantie "de looks" In sport trim is de auto 20mm lager en in combinatie met de 18’ 11 spaaks wielen ziet de auto er sportief uit zonder schreeuwerig te zijn. De kleur zwart en de getinte (30%) ramen geven de auto een aparte uitstraling mede door de GTS neus die de auto heeft. In de auto valt als eerste het halflederen sportinterieur op met de primazittende stoelen met een bovengemiddelde zijdelingse steun (ik meen de zit te herkennen uit mijn Kadett GSI uit 1984). De ruimte is van formaat balzaal en de bedieningsknoppen en hendels zitten op plaatsen waar je deze verwacht. Je kunt een goede positie achter het stuur instellen waarbij ik het gevoel heb de auto "aan te hebben". De auto is verder uitgerust met comfortverhogende "goodies" die het rijden tot een vanzelfsprekende sportieve exercitie maken. De auto heeft onder de kap een "fitness" programma ondergaan waardoor hij veel meer vermogen levert dan de normale 120PK versie. Overigens perste de auto voor de ingreep al er al 125PK en 305Nm uit(volgens fabrieksopg 120PK en 280Nm). De motor gaf voor de ingreep dus al een gezonde indruk. Nu levert hij 152Pk en 400Nm. Dit zorgt voor een plezierige versnelling, mits de toerenteller boven de 1900 revs. blijft. De 6 Bak schakelt daarbij heerlijk en het is muisstil, bij 160 in de 6e versnelling draait hij net geen 2700 revs. Het onderstel is sportief maar nijgt toch meer naar confortabel wat mijn gezin ook weet te waarderen. De eerste 2000Km heeft de auto mij op geen enkel vlak teleurgesteld. Hij consumeert nu wel veel diesel maar dat zal na verloop van tijd beter worden. Ik zit nu op 7,8L/100Km.

PROBLEMEN

De levertijd is een drama geweest. In oktober besteld, belooft was 8 tot 10 weken levertijd 18 februari opgehaald. Reken maar uit!

Bandendruksensoren geven geen waarden maar moeten door de grotere velgmaat opnieuw worden "ingeleerd".

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.