Opel Tour 1.6 Comfort (2003)

autoreview

Opel Tour
Opel TourOpel TourOpel TourOpel TourOpel TourOpel Tour - interieur

Signalement

UitvoeringTour 1.6 Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf52 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Buitengewoon tevreden over deze auto. De buitenkant verdient niet de schoonheidsprijs (hoewel de versie 2004 wel wat is opgeknapt) maar eenmaal in deze bolide gezeten (en gereden) vergeet je meteen de buitenkant. Prettig rijcomfort (stadsverkeer tot provinciale wegen), héél véél opbergruimte, een ruime, hoge instap, grandioos zicht rondom (behalve recht achteruit) en een kanjer van een kofferruimte (ook zonder neergeklapte achterbank 1.00 x 1.20 meter groot). De ideale gezinswagen. Wil nooit meer wat anders...

PROBLEMEN

Bij vochtig en/of koud weer functioneert de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling niet altijd goed. Gelukkig zijn de deuren ook met de sleutel te openen.
De ramen van de achter(schuif)deuren condenseren snel. De ventilatieopeningen aan de voorzijde kunnen deze niet goed bereiken, ook in de ontwasemingsstand van de airco is dit niet afdoende.
Op de snelweg merk je dat de hoogte van de carrosserie het rijgedrag licht beïnvloedt. Vooral bij sterke zijwind voel je dat je wat moet tegensturen en al bij 120 km/uur heb je het gevoel dat je 150 km/uur rijdt. Omdat ik voornamelijk veel korte afstanden rij over kleine wegen ervaar ik dit niet echt als een nadeel.
De beschermdopjes van de achterruitewissers zitten erg los in de carrosserie geklikt. Oppassen met autowassen dus.
Het achteruitzicht wordt vanwege de middendeurstijl van de achterdeuren behoorlijk belemmerd. Met een zelfklevende groothoeklens van 20 x 25 cm (te koop bij autospeciaalzaken) op de achterruit aan de bestuurderszijde is het zicht werkelijk perfect. Vooral met inparkeren ideaal, maar ook de dode hoek op de snelweg is zo beter te overzien. Wel even opletten omdat alles verder weg lijkt dan het is.
De ruimte tussen het rempedaal en de middenconsole is iets te smal: wanneer je brede schoenen draagt en minimaal maatje 44 draagt, past de schoen niet goed op het gaspedaal. Dit zou voor gevaarlijke situaties kunnen zorgen.
De diepte van de voorstoelen is voor langbenigen wat aan de korte kant.
Op de brede achterbumper kan bij sneeuwval of vorst een laag ijs komen te zitten, zodat de achterdeuren niet (goed) open gaan.
Allemaal kleine schoonheidsfoutjes die de echte pret niet kunnen drukken. Voor mij blijft het onbegrijpelijk dat je deze ruimtekar bijna niet in de Tour-versie op de weg ziet.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.