Opel Signum 3.0-V6 CDTI Elegance (2003)

autoreview

Opel Signum
Opel SignumOpel SignumOpel SignumOpel SignumOpel SignumOpel SignumOpel Signum - interieurOpel Signum - interieur

Signalement

UitvoeringSignum 3.0-V6 CDTI Elegance
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst238.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Opel Signum

  • 238.000 km

Ik heb de auto in december 2006 gekocht via een Opel Specialist bij kilometerstand 100000. Inmiddels is deze 238000 zonder problemen. Vooral de 6 cylinder 3 liter dieselmotor is een genot.De 177 PK is ruim voldoende voor deze 1575 kg wegende auto. Tuning is volstrekt overbodig! Ik rij veel voor mijn werk, zowel in als buiten de bebouwde kom. Gemiddeld verbruik: 7 tot 7.5 liter per 100 km. De onderhoudskosten vallen reuze mee, gewoon omdat de auto mij nog nooit onaangenaam verrast heeft. Bij 230000 km is een grote beurt uitgevoerd door de Opel specialist. Hierbij is ook de multi-riem vervangen alsmede de accu ( na 6 jaar) De multi-riem moet weer vervangen worden bij kmstand 380.000!

Voordeel van zo'n grote Opel is dat deze prettig geprijst is, dit in tegenstelling tot andere grote Duitse merken van dit kaliber. De auto kan wel, maar hoeft zich niet zo nodig te bewijzen. Daarnaast blijft het een bijzonder verschijning.

Tot dusver heb ik nog geen beter alternatief gevonden en ik vind het jammer dat veel merken afgestapt zijn van die robuuste 6 cylinders is ruil voor 4 cylinders met een dikke turbo. Ook Opel doet hier met de Insignia helaas aan mee. (diesels)

Voorlopig blijf ik dus maar rijden .... en rijden.... etc!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.