Opel Karl Rocks 1.0 Online Edition (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Karl Rocks 1.0 Online Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 18.500 km |
KM-stand laatst | 51.661 km |
Karl!
- 20.800 km
Was het een vlaag van verstandsverbijstering?
Zoals zo vaak zat ik te kijken naar wat voor leuks er zoal online aangeboden wordt. De Suzopel beviel uitstekend, dus noodzaak was er niet.
Toch was me deze Karl al een tijdje opgevallen: hij had lichte schade aan de motorkap en was daardoor erg aantrekkelijk geprijsd.
Maar nee, ik had geen andere auto nodig en dus had ik het uit mijn hoofd gezet. Totdat ik bij de dealer moest zijn, een Karl zag staan, erin ging zitten en tot de conclusie kwam dat het wagentje wel héél goed zat. Eigenlijk de perfecte zithouding die ik zocht. Kortom: gaan rijden, dat beviel ook prima, een collega gevraagd die al 120.000 km met z'n Karl gereden heeft naar de manco's: géén.
Vervolgens afgereisd naar de verkoper van deze rode Karl Rocks. Gereden, bekeken, geïnventariseerd wat de reparatie zou gaan kosten en of er geen vitale delen beschadigd waren, een bod gedaan en toen was het zo ver: bod geaccepteerd en Karl kon worden overgeschreven!
Ik heb er nu zo'n 1500 kilometer mee gereden en de auto bevalt me echt uitstekend. Comfortabel, voldoende vermogen, goede stoelen, fijn stuur, voldoende ruimte...
Ik hoop maar dat hij niet zoals de Corsa die ik eerder had kuren gaat vertonen, maar vooralsnog lijkt het een goede aanschaf!
Motorkap!
- 36.000 km
Na ruim een jaar bevalt de Karl nog altijd prima. Nu tijdens de corona-business staat hij veel stil, maar dat gaf mij de gelegenheid nog eens te gaan zoeken naar een andere motorkap. En ineens was hij daar! De originele had bij aankoop een lelijke deuk, en dit zwarte exemplaar was erg strak. Laten spuiten en vandaag gemonteerd. Als nieuw!
30000 km!
- 48.000 km
Sinds de aankoop van de Karl in 2019 heb ik er 30.000 km mee gereden. En dat zonder een centje pijn! Enkel het normale onderhoud volgens het boekje laten uitvoeren door de dealer om de hoek.
Over die 30.000 km heb ik een verbruik weten te realiseren van 4,9l/100 km, waarbij wel gezegd moet worden dat ik van de +/- 400 km die ik per week afleg er minimaal 350 snelwegkilometers zijn.
Het blijft een comfortabele auto met een goede zitpositie, een goedwerkend infotainmentsystem (helaas is het geluid wat minder, er zitten bijv. geen luidsprekers in de achterportieren en dat zou je bij een Rocks wel verwachten). Ook de DAB+ ontvangst valt soms weg. Gelukkig hebben we FM nog, zeg maar.
Opvolger?
- 49.000 km
Omdat het er naar uitziet dat ik de komende jaren 400 kilometer per week zal blijven rijden, ben ik voorzichtig eens aan het rondkijken naar een auto die net íetsje comfortabeler is dan de Karl, en dan graag ook is uitgevoerd met een automatische transmissie. Ik heb ook proefgereden met een Karl voorzien van gerobotiseerde handbak, maar dat beviel niet.
Ik denk nu in de richting van een Citroen C3 of C4. Maar het heeft geen haast. De Karl rijdt goed en mankeert niets, dus het is zeker geen noodzakelijk kwaad.
tot ziens, Karl!
- 51.661 km
De Karl is verkocht. Ik heb mogen proefrijden met een Ampera-e en die is het geworden.
Ja, ik weet van de accuproblemen, maar dit exemplaar heeft én garantie én nog de volledige accucapaciteit, dus ik maak me daar voorlopig geen zorgen om.
Plus dat de auto ergens in de loop van volgend jaar een compleet nieuw accupakket krijgen gaat.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.