Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin (2019)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI 136pk Ecotec Busin |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand laatst | 12.000 km |
Opel Insignia Sports Tourer 1,6CDTI 136 pk
- 12.000 km
Sinds Januari 2019 heb ik 12000 km in een Insignia St 1.6CDTI 136 pk gereden. Waar ik heel tevreden over ben is de AGR stoel, de goede mix tussen comfortabel- en stabiel weggedrag, de ruimte en de kwaliteit van de standaard audio. Optisch is de afwerking van het interieur wel redelijk maar er is wel veel hard plastic aanwezig dat makkelijk beschadigd(bij de gordel). De mechanische afwerking is wat minder, ik hoor nu al op 2 plaatsen een rammel uit het dashbord komen bij 1800 tpm (ga ik nog melden bij de dealer). Dit valt me nogal tegen omdat mijn vorige auto (Golf 7) na 194000 nog geen enkele rammel vertoonde en ik kan het me ook niet herinneren van de Astra J die ik daarvoor reed. Wat me ook nog opvalt is dat er onder de motorkap zo weinig mogelijk aan afwerking is gedaan, dit zal ook wel nodig zijn om de gewicht besparing te realiseren. De motor heeft iets meer toeren nodig dan de 1.6 tdi van de Golf maar is dan ook iets levendiger. Het schakelen gaat heel soepel maar in de golf ging het nog iets strakker. Het navigatiesysteem begint te wennen en Carplay is ook een goede aanvulling. Alleen de spraakherkenning van het navigatie systeem zelf werkt gewoon niet. Wanneer je naar het totaal plaatje kijkt dan had ik net iets meer van een auto van 42000 euro verwacht. Maar wanneer ze de rammels kunnen verhelpen en hij verder betrouwbaar blijft dan hoor je mij niet klagen.
Wat misschien ook nog wel interessant is om te vertellen is hoe ik tot deze keuze ben gekomen. In maart 2018 kreeg ik een uitnodiging om een vervangende lease auto te bestellen voor mijn VW Golf 1.6 TDI highline bluemotion. Bij mijn werkgever kunnen we alleen kiezen uit een beperkt aantal vaste modellen (op dat moment verplicht diesel) en al snel heb in toen de keuze gemaakt voor een Ford Mondeo Trend 1.5 tdci, deze was toen leverbaar voor 33000 euro en had alle door mij gewenste opties. Alleen tijdens het bestelproces stopte de productie en een voorraadmodel had 1 afwijkende optie dus dit werd niet geaccepteerd. Dit werd opnieuw bestellen maar ondertussen stonden er nog maar 5 van de 15 auto's op de lijst. Hierop heb ik aangegeven dat ik wel zou gaan bestellen wanneer de lijst weer aangevuld werd. Uiteindelijk in september bleven er voor mij 3 opties over(nog steeds verplicht diesel) namelijk de Octavia, Insignia en de SuperB. De SuperB viel als eerste af omdat hier een bijbetaling benodigd was en de Octavia omdat de 1.6 TDI opeens de 6e versnelling mist die ik in de Golf wel had en de stoelen vond ik wat minder dan die van de Insignia. Daar heb ik de extra te betalen bijtelling wel voor over. Inmiddels zijn de meeste diesel modellen vervangen door benzine en een e-golf. Dus dit zal mijn laatste diesel wel zijn. Ik heb wel gelezen dat de NOX uitstoot van deze motor bijna 0 is.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Opel Insignia 165pk Turbo Executive | 1ste eigenaar | LEER | Camera | Dodehoekdetectie | AUTOMAAT | Navigatie | Stoelverwarming
- 2020
- 34.589 km

Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo Exclusive Automaat | Navi / Leder / Stoelverwarming
- 2018
- 106.982 km
![Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo OPC Bussiness Executive [ Navi Leder Stoelverwarming ]](https://cdn.autotrack.nl/cdn-cgi/image/width=320/57659749/0-e8b018dbfb8f87996587b8301b22cd26.jpg)
Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo OPC Bussiness Executive [ Navi Leder Stoelverwarming ]
- 2020
- 37.527 km