Opel Corsa OPC (2007) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corsa OPC |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 155.000 km |
KM-stand laatst | 155.000 km |
Corsa OPC
- 155.000 km
Mijn allereerste review.
5 jaar lang heb ik mij verplaatst in mijn eerste auto, een Honda Civic coupe.
De Honda was volledig naar mijn smaak aangepast, geen tuningbumpers of andere rommel.
Het begon met een Mugenstyle bumperlip,Recaro kuipstoelen,Koni schroefset en als laatse de turbokit.
Het was leuk om in te rijden,nooit problemen gehad. Toen de turbo erop kwam met 190000 km, was er wel enige twijfel hoelang mijn blokje het zou uithouden een d15b7 non vtec.
Deze heb ik doorgereden tot 235000 km.
De rammeltjes en het comfort begonnen mij te irriteren, ook het bekende Honda kwaaltje roest.
Dus besloten om de auto weg te doen en opzoek te gaan naar iets nieuws.
Maar wat wilde ik? Sportief, vermogen.
Of juist een zuinige normale auto.
Na veel zoeken en vergelijken kwam ik uit bij de Opel Corsa OPC,deze was in mijn ogen compleet recaro's,vermogen en de styling.
Er werd vermeld bij de aankoop dat de airco leiding kapot was.
Na twijfelen toch een afspraak gemaakt om de auto te bezichtigen.
De auto zag er netjes uit, de gehele onderhouds historie zat er bij.Dat was ook een van de doorslag punten voor mij.
Het testritje:
De stoelen en spiegels goed gezet de auto gestart.
Heerlijk stil in mijn ogen.
Geen rammeltjes en kraakjes.
Nadat de auto rustig warm was gereden het gas ingetrapt. De turbo klapte er niet in zoals bij de Civic, ik keek op de Km teller toch al snel de 100 aangetikt.
Dit was toch een verassing ik had helemaal niet het gevoel dat ik die snelheid al had gehaald.
Na het testritje hebben we de koop gesloten en zijn we 2 dagen erna terug gereden met een auto aanhanger.
De eerste paar km:
In een week de tank al leeg gereden.
Het rijden vond ik geweldig, de lekkere stugge vering,De soepele acceleratie.De eerste versnelling is alleen iets kort.
Het verbruik viel me ook wel mee, als ik de boordcomputer moet geloven,op de snelweg rijdt ik gemiddeld 1 op 14.
Maar hier heb ik de auto niet voor gekocht het was gewoon mooi meegenomen.
5000KM:
De auto bevalt nog steeds goed,Het eerste minpuntje voor mij was de radio.
Ik had geen AUX of usb aansluiting.En ik brande niet meer graag cd's.
Na wat zoeken heb ik een doubledin radio gevonden met ingebouwde navi,usb bluetooth etc.
Het volgende minpuntje.
Bij de aankoop van de auto niet goed opgelet,De middelste gordel van de achterbank was doormidden geknipt.
Hierna geloofde ik het verhaal ook niet meer van de distributie riem.Deze dus meteen laten vervangen.
Hoe bevalt de auto mij tot nu toe?
Goed maar met gemengde gevoelens.
Soms mis ik mijn oude japanner toch wel.
Het is een luxe auto,stil en in mijn ogen comfortabel genoeg.De acceleratie begint een beetje tegen te vallen.
Chippen komt later, ik ben namelijk nog opzoek naar de gordel achter en een airco leiding.
De pluspunten:
*Uiterlijk
*Het interieur
*Vermogen (alhoewel het begint te kriebelen om deze te laten chippen)
*Comfort
De minpunten:
*De standaard radio in een auto uit 2007 had ik een usb of bluetooth verbinding verwacht
Ik zal deze review van tijd tot tijd bijhouden, en zal ik er vanzelf achter komen of de overstap juist was van Honda naar Opel.
*180000 Km
Al een lange tijd heb ik geen update meer geplaatst naast het normale onderhoud toch enkele reparaties moeten uitvoeren.
Er is een nieuwe motorkap geplaatst, de motorkap was compleet doorgeroest aan de onderzijde.
Volgens de schadehersteller een bekend kwaaltje bij de eerste Corsa d modellen.
Aangezien er een nieuwe motorkap opkwam ook meteen de voorbumper opnieuw laten spuiten er zat namelijk erg veel steenslag op de voorbumper.
Meteen een offerte aangevraagd voor het vervangen van de aircoleiding.
Bij de Opel dealer ook een offerte aangevraagd.
*Opel - €1700 ex btw.
*Schadehersteller €720 ex btw.
Hoe Opel dit gigantische prijsverschil goed praat geen idee.
Ook was er een klein roestplekje te vinden op de rechter achterzijde bij de aansluiting van de bumper, dit meteen laten herstellen.
*190000 KM
Een koelvloeistof leiding is gescheurd, onder het rijden verspreide zich een zoete geur door de auto, ik was gelukkig zo'n 500m van huis.
Meteen de auto in de garage gezet en nagekeken.
Even naar de dealer om het stukje leiding te halen.
Verder zijn er geen klachten over de auto.
Het olieverbruik is nihil en alles werkt naar behoren.
Ben wel aan het twijfelen om de eerste katalysator te vervangen zodat de turbo sneller opspoelt.
Ook een afspraak gemaakt om de injectoren te laten reinigen. Heb meerdere verhalen gehoord dat injector nummer 4 op den duur verstopt raakt.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.