Opel Corsa-e 11kW Edition (2021)

autoreview

Opel Corsa-e
Opel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-eOpel Corsa-e

Signalement

UitvoeringCorsa-e 11kW Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf10.575 km
KM-stand laatst19.550 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ron

  • 10.575 km

Ik heb mij de laatste tijd goed ingelezen in elektrische aangedreven auto's, daarbij de nodige reviews en testverslagen gelezen op zowel de reguliere media als ook youtube. De opel gekocht omdat deze van de Stellantis groep een goede auto was qua prijs en ik kon deze voor een net bedrag kopen, ook al is het een Duitse import.

Mijn vorige auto was een Kia Picanto, niets bijzonders, gewoon het instap model, nieuw gekocht voor 11.500 Euro. Nu valt mij op dat de bouw kwaliteit en gevoelsmatig de Opel goedkoper gemaakt is dan mijn cheap Kia Picanto, dus dat is wel een tegenvaller voor een auto van 33000 Euro nieuw.

Wat ik ook raar vind is dat ik overal lees en zie is dat de Opel Corsa geen SOC aangeeft in %, vreemd genoeg staat dat gewoon met grote cijfers op mijn Display, is dit omdat ik dan de instapper heb? Ik weet het niet, maar ik ben maar al te blij dat ik de SOC kan zien. Nu weet ik in ieder geval dat ik op en neer naar het werk iets minder dan 20% kwijt ben, dus 4 dagen haal ik met gemak. Nu nog een beetje feeling krijgen met de klimaatregeling, kijken wat dit doet met het verbruik en met het comfort. Stoelverwarming al getest en die werkt goed.

Oh en nog een heel irritant dingetje, waarvoor ik nog geen aan of uit stand van heb gevonden, de irritante kruipstand, de auto wil net zoals een ouderwetse automaat wegrijden. Je moet dus of je voet op de rem houden, of de handrem aanzetten. Ik heb meerdere EV's gereden en deze van stellantis doet dat dus, de VW en de Polestar blijven netjes stil staan, zeker in de B stand. Nou zie ik nog steeds een terugroep aktie in de software en bij de RDW staan, hopelijk is de upate al verricht.

Nou, de eerste 80km gereden, op naar de volgende 80.000 of zo.

Update 29-6-2024

  • 10.970 km

Vorige km stand van 10.575 klopte niet helemaal, maar bij deze, de correcte recente stand. Tot nu 561KM gereden met de Opel, rijden bevalt mij heel goed, automaat is ontspannen en koppel van de elektromotor is ook heel handig. Ik heb ook al een Tesla lader getest en dat werkt blijkbaar, leuke is dat de Tesla laders bij mij in de buurt iets van 28ct per Kwh is en de laadpaal bij mij in de straat 33,6ct. Beide werken super, ik ben wel blij dat deze Opel een 11KW lader heeft, jammer is dat je niet kan instellen tot hoever de Opel mag laden (80, 90 of 100%) of hoe snel of eindtijd, maar goed, ik lig daar nu nog niet wakker van. Vandaag ben ik de Opel aan het laden aan het thuis stopcontact met een TUV gekeurde lader van Ali, werkt ook goed, toch leuk voor 99 euro en een Kwh prijs van 15ct.

Verbruik woon/werk zit nu op 126Watt per km, maar let wel, ik ben geen AC gebruiker tenzij het echt te heet wordt in de auto. Ik zet liever een ARKO raampje op een kiertje.

Binnenkort nog wat vakantie ritten.

Vakanties

  • 14.140 km

Ondertussen twee vakantieritten gemaakt, de eerste ging naar de Vogezen, totale afstand heen en terug en beetje rondrijden, 1200km. Heenweg onderweg 3 keer moeten laden en op de terugweg maar 2 keer moeten laden. Dit komt doordat je vanaf Luik de weg behoorlijk omhoog loopt en de andere kant op natuurlijk lekker naar beneden. Op de heenweg alle drie de keren kunnen laden bij een Tesla locatie en op de terugweg hebben we bij Fastned en een Recharge geladen, puur omdat het zo uit kwam en gunstig was met de rijtijden en eet en plas momenten.
De tweede ging naar Alle (Bij Bouillon), op de heenweg volgeladen bij Maastricht, tesla lader, vervolgens de vakantie nergens hoeven te laden. In die omgeving stond mijn teller op een zeker moment op 40% accu met nog 212Km bereik, dat zou neerkomen op 530Km, wat natuurlijk niet te halen is, maar toch. Op de terugreis vlakbij Dinant opgeladen om vervolgens met 5% thuis te komen, pfew. Deze vakantie was wel een rustige rit, veel binnendoor gereden vanaf Luik en in Nederland constant 105 op de teller. Momenteel staat het verbruik op 13,1Kwh (ja per 100 km).
Het laden op zich zijn we best wel tevreden over. Meestal stop ik ergens rond de 60km bereik resterende, dat is ongeveer 20%. Meestal is het zo dat na een bak koffie en een plas pause en soms een hapje eten de auto al weer boven de 95% zit, zowel bij een Tesla lader als andere laders.

Update 22-12-2024

  • 19.550 km

Ondertussen weer wat maanden verder en tot nu toe erg tevreden met de Opel. Het laden geeft tot nu toe nul problemen en een plekje om te laden is mijn wijk ook geen probleem. Meestal laadt ik de auto op bij thuiskomst en 4 uurtjes verder kan hij weer van de stekker.

Verbruik is nu iets hoger, hoewel ik gemiddeld nog steeds op 135w per km zit sinds de 9000km, het verbruik zit nu op ongeveer 150 tot 175w per km. Het maakt wel verschil of hij in normale stand of in ECO stand staat, de verwarming in ECO stand wordt niet echt warm, vreemde is dat je dan de temperatuur gewoon hoger zet, wat natuurlijk gewoon zijn doel voorbij schiet dan, wat heb je aan een temperatuur getal als de warmte die er uitkomt niet de gewenste temperatuur geeft?

Wat ik wel vervelend vind is dat als je de ventilator op uit zet deze altijd weer aan staat bij het instappen. Wat voor korte stukjes zorgt voor een veel hoger verbruik, waar je niets aan hebt, dus elke keer de ventilator op nul zetten dan maar (dan gaat de warmtepomp niet aan). Wat ik het liefste heb is dat de ventilator op 1 kan staan, maar dat je de warmtepomp uit kan zetten.

Sinds kort ook een ODB dongle gemonteerd en CarScanner.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Corsa

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.