Opel Corsa 1.4-16V Sport (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corsa 1.4-16V Sport |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na lang (ruim 12 weken) was het dan zover. We konden onze Zwarte Opel Corsa 1.4 16v 3 drs Sport ophalen bij de dealer. Tot dusver ging alles goed, later blijkt dat niet alles zo goed is als het lijkt. De verwachtigen waren hoog gespannen. We hebben de keus gemaakt voor een Sport met alles erop en eraan. Van ESP, ECC, 17 inch velgen, actieve hoofdsteunen en een panorama dak. Je koop niet iedere dag een auto dus dan moet je het meteen goed doen. De eerste indruk bij de dealer was; WOW! We hadden een goede keus gemaakt. Hij ziet er echt super stoer uit. Na een korte en prima instructie bij de dealer gingen we op weg. We waren al gewaarschuwd (ook via deze autoweek reviews) dat de 1.4 16v een tikje sloom is. Dat is dan ook zo. Maar goed, ons plan is om hem voor 10 pk te laten tunen zodra hij een beetje ingereden is. Op de snelweg is hij namelijk niet vooruit te branden. Maar verder super tevreden. Mooie afwerking en rijeigenschappen. Boven verwachting wat de proefrit was al weer even geleden. Op naar Frankrijk, want we gingen met de Corsa op vakantie.
PROBLEMEN
De problemen begonnen toen pas. We hadden de auto net een week en een aantal zaken begonnen echt op te vallen en te irriteren. De ruit van de bestuurder tikt bij het sluiten. Bij 110 km per uur werd het rammelen echt niet te harden. Dus voor de Belgische grens hadden we de mp3 speler al op een hoog volume. Het leek alsof er iets tegen de binnenkant van de wielkast tikte. (Bij de dealer in NL hebben ze inmiddels de wielkast bekleding opnieuw vastgezet). En op de snelweg hebben we tot twee keer toe last gehad van een motorstoring. De rijeigenschappen worden meer dan beroerd. Volgens het instructieboekje is het een kwestie van ’motor uit en opneiuws starten’. Dat was inderdaad zo. Bij de dealer (in NL) kwamen ze tot de conclusie dat de benzine in België en Frankrijk van mindere kwaliteit is en dus storingen geeft. Heeft heel België en Frankrijk last van motorstoringen? In NL zou het niet meer voor moeten komen. Maar we rijden bij de dealer weg, inmiddels een week terug van vakantie en twee keer bij Nederlandse pomp getankt, begint wederom het dashboard te knipperen als een kerstboom en gaat de Corsa op 3 ipv 4 cilinders rijden. De Corsa staat nu al twee dagen bij de dealer om te achterhalen wat het is... (ze gaan een aantal zaken bij de cilinder vervangen). Aangezien ze het probleem niet weten proberen ze maar wat. Maar met al die storingen gaan wij de weg niet op met onze Corsa, het vertrouwen is een beetje weg. Jammer... Daar betaal je geen bijna 24000 euro voor...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.