Opel Corsa 1.3 CDTi 90pk Sport (2007)

autoreview

Opel Corsa 1.3 CDTi 90pk Sport (2007)
Opel Corsa 1.3 CDTi 90pk Sport (2007)Opel Corsa 1.3 CDTi 90pk Sport (2007)Opel Corsa 1.3 CDTi 90pk Sport (2007)Opel Corsa 1.3 CDTi 90pk Sport (2007)Opel Corsa 1.3 CDTi 90pk Sport (2007)Opel Corsa 1.3 CDTi 90pk Sport (2007)

Signalement

UitvoeringCorsa 1.3 CDTi 90pk Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf96.700 km
KM-stand laatst309.111 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

beter laat dan nooit

  • 183.220 km

Het is alweer een tijd geleden dat ik deze auto aan heb geschaft. Helaas noodzakelijk aangezien wij een frontale aanrijding met een oude Benz hadden en wonderbaarlijk er slechts lichtgewond vanaf zijn gekomen, daarom ook graag mijn lof voor mijn Opel Corsa van 2002. 5 sterren wat mij betreft.
Aangezien wij best veel rijden dit keer een diesel aangeschaft. Ik had naar verscheidene auto's gekeken, enorme keus, maar na een proefrit met een 75 pk diesel met 5 bak wist ik dat ik een Corsa met 90 pk en 6 bak wilde.
Deze zijn er niet veel. Uiteindelijk 2 gevonden. Een eenvoudig basismodel, zonder cruise control en dergelijke. Maar ook een sport uitvoering met climate control, sportstoelen, sportonderstel en AFL (meesturende koplampen).
Deze moest het worden.

Nu alweer bijna 90.000 km verder en een stuk wijzer wat betreft deze auto.
Het is een fijne auto, maar mist toch vermogen. Hij heeft niets over helaas.
Het verbruik is mijns inziens ook aan de hoge kant, zeker als ik het vergelijk met de ecoflex diesels die hem opvolgden.
Ik houd van vlot rijden, daar niet van, maar op de snelweg houd ik toch de max. snelheid aan. Gemiddeld verbruik is nu 5,6 liter over 100 km.
Verder is de 6e versnelling na ongeveer 30.000 km begonnen met zingen. Erg irritant. De remedie hiervoor is revisie. Ik ben er nog niet over uit of ik het hem waard vind met deze km-stand.

ECU, diagnoselampje

  • 202.200 km

2 weken geleden opeens een lampje op het dashboard. Ik reed toevallig door de stad, lekker rustig, dus niks gemerkt, totdat ik even iets verder doortrok. Hé geen vermogen. Meteen de dealer gebeld om uit te lezen.
Ik had al eens eerder een storing gehad, maar zodra de motor uit werd gezet was de storing ook weer weg en was de oorzaak niet meer te vinden.
Nu heb ik je dacht ik.
Maar helaas, de dealer had geen tijd. Maar gelukkig, de volgende dag nog steeds de storing, of was dat juist ongelukkig :(.
Uiteindelijk de auto uit laten lezen, storing in gaspedaal. Deze is van het type flybywire, lekker modern dus. Ik had nog de mazzel dat de auto nog een beetje reageerde, maar toen mijn vrouw de auto mee had reageerde hij helemaal niet meer op het gas. Misschien een vrouwending haha.
Nu bleek dat er water bij de ECU (electronic control unit, zeg maar de computer) was gekomen. En daar kan die niet tegen.
Wie monteert dat ding dan ook op zo'n onnozele plek onder de paraven (net onder de voorruit)
Duur grapje al met al. ECU kost ongeveer 1100 euro. Revisie was helaas niet meer mogelijk.
Morgen haal ik hem op en hoop nog veel kilometers met hem te kunnen rijden, want hij rijdt toch best fijn.

3 ton

  • 300.600 km

Weer een mijlpaal.
3 ton op de klok. Hij/zij blijft maar doorgaan.
Steeds zuiniger, maar dat kan door mijn nieuwe baan komen, 100 km daags.
Ze wordt wel minder, de koppeling is eigenlijk wel aan vervanging toe en de versnellingsbak blijft janken in de zesde versnelling.
Ze stuurt ook niet meer zo strak als eerst, maar ze blijft het doen.
Het diagnoselampje brandt weer eens. De EGR klep is weer vervuild. Deze is al eens schoon gemaakt. Binnenkort maar weer eens doen.
Helaas behoorlijk wat roest aan de voorste rand van de motorkap. Schijnt vaker voor te komen, iets met afwateringsgaatjes die dit model node mist.
Zo lang de kosten niet de pan uit rijzen blijf ik lekker doorrijden.

The end

  • 309.111 km

Het is zover. De goeie oude Corsa moet ruim baan maken voor een jongere en ruimere auto.
Met toch wel pijn in mijn hart neem ik afscheid. Na bijna 8 jaar en iets meer dan 3 ton, waarvan 2 ton zelf gereden.
Met deze km stand en leeftijd levert de auto niet veel meer op. Ook al ziet hij er nog best goed uit. En het loont niet om nog te gaan investeren in deze auto om hem weer picobello in orde te krijgen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Corsa

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.