Opel Corsa 1.2 Bi-Fuel Cosmo (2013)

autoreview

Opel Corsa
Opel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel Corsa 2011Opel Corsa 2011Opel CorsaOpel CorsaOpel Corsa

Signalement

UitvoeringCorsa 1.2 Bi-Fuel Cosmo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst5.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima auto

  • 5.000 km

Dit is nu mijn derde Opel Corsa. Na 2 Corsa´s 1.3 CDTI is het tijd voor een LPG versie.
Ik heb gekozen voor de 1.2 Bifuel Cosmo met winterpakket en touch & connect en een armsteun.

Na de 1.3 diesel met turbo was het toch wel wennen aan de 1.2 met LPG. De 1.3 is uitermate snel zeker in accelereren. De 1.2 is echter niet vooruit te branden.
Daar staat echter wel tegenover dat de motor zeer rustig is, ook bij 120km per uur. Je moet wel zeer goed anticiperen op
het overige verkeer met de 1.2 want inhalen en versnellen van 100 naar 120km p/u duurt een eeuwigheid. Zo lang dat het bijna gevaarlijk wordt. Let dus goed op. Vooral met tegenwind kom je echt veel vermogen tekort.
Je mist op de auto wel een turbo zoals op de 1.3 diesel.
Een turbo zou deze auto perfect maken.
Nu klinkt dit bijna negatief, maar dat is het niet. De 1.2 is een comfortabele ruime auto. Wanneer je de cruise controle gebruikt is het een prima reisauto, ook voor lange afstanden.

De wegligging is prima, Vering ook.
Na 5000km nog geen piepje of rammeltjes. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt.
Stoelen zitten prima en ik krijg geen rugklachten, ook niet na een lange rit.
De climate controle, touch & connect navigatie werken ook prima. Bluetooth perfect. Geluidsproductie is ook zeer goed.
Ook de stuur- en stoelverwarming zijn een prettige aanvulling.

Dan het verbruik:
Op benzine is bij een snelheid van 100km p/u een verbruik van dik 1 op 15 makkelijk haalbaar. Maar dat zal weinig gebeuren omdat je meestal op LPG rijdt.
Omdat ik bijna altijd de cruise controle gebruik is mijn verbruik als volgt:
bij 100km p/u 1 op 13
bij 120km p/u 1 op 12
Dit zijn reeele cijfers.
Ik heb een keer 1 op 13,6 gehaald maar dat was op een afstand van dik 300km en een constant snelheid van 90km p/u op cruise controle.

Jammer dat je maar maximaal 32 liter kan tanken. Dit betekent dat je normaal 350 tot 400 km kan rijden.

Misschien dat het verbruik nog een beetje beter wordt. Ik zie in andere reviews een verbruik van 1 op 14 of 1 of 15. Nu ben ik een zeer rustige rijder dus zal dit bij mij niet voor gaan komen. Zou wel mooi zijn voor de actieradius.

Resumerend kan ik stellen:
de Opel Corsa 1.2 Bifuel is een prettige
comfortabele rustige auto om in te rijden
met veel luxe, mits je niet van snelle acties houd. Wil je een snellere auto koop dan iets anders. Hopelijk komt er nog een versie met een turbo of wordt de 1.4 uitgerust met LPG. Dat wordt het een van de beste auto's die er te koop zijn in dit segment.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Corsa

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.