Opel Corsa 1.0 Turbo 90pk Edition (2015)

autoreview

Opel Corsa 1.0 Turbo 90pk Edition (2015)

Signalement

UitvoeringCorsa 1.0 Turbo 90pk Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf43.000 km
KM-stand laatst43.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk...ervaring...

  • 43.150 km

Het is niet de eerste keer dat we dit merk en model rijden... In de loop de jaren en 1 van mijn eerste auto,s was de opel corsa b daarna de corsa c, en als volgt de corsa d... En totslot nu de corsa e.. We hebben de edition uitvoering al aardig aangekleed, o.a hillassist, starstopsysteem,intellilink one touchscreen,airco, automatische ruitenwissers, elektrische en verwambare spiegels, parkeersensoren voor en achter, cruisecontrol.deze review ga ik hem een beetje vergelijken met zijn voorganger de corsa d .. En als ik dat ga doen zijn er aardig wat plus punten maar ook minpunten, allereerst het comfort, de corsa e veert lekker beter dan zijn voorganger, ook de afwerking van het intrieur is zeker erop vooruit gegaan. Maar als we dan over de stoelen gaan hebben dan is er nog steeds wat aan te verbeteren, ze zitten een beetje hard en vind ze een beetje smal, maar om te zeggen wat ze vaak in een videoreview zeggen: je kunt er gewoon niet fijn achter het stuur zitten of het lijkt wel of de stoel en stuur uit 2 verschillende auto,s komen vind ik persoonlijk overdreven, ja de stoelen hadden beter gekunt kwa breedte en opvulling maar daar is het mee gezegd... Dan hebben we over de wegligging, de corsa plakt nog wel aardig in bochtjes...dit had ik niet verwacht, niet dat zijn voorganger niet fijn in bochtjes was, maar het blijft een normale personenauto geen sportauto... Maar dat terzijde... het sturen is wel directer dan zijn voorganger, in begin was ik er niet zo blij mee want ik swabberde aardig over de weg, dat komt namelijk ik stapte van een honda civic over naar deze corsa, en bij de honda was het stuur stukken minder corrigerend, maar als je er een uurtje in de corsa e rijd zal men al gauw merken dat je er aan went er word het minder irritant. De motor is een dikke voorruitgang, ik ben er zo enthousiast van dat ik durf te zeggen dat de 1.0 turbo 1 van fijnste motoren die ooit in een corsa is gemaakt, in begin voor de proefrit was ik er sceptisch over. "Een 1.0 turbo die moet je aandrukken"dacht ik , wat zou dat vies tegenvallen van een 1.8 motor naar een 1.0 turbo, maar na de proefrit was totaal anders van mening. Hoe is het mogelijk zoveel kracht uit een 1.0 blokje, nu had ik nooit een turbomotor in een auto gehad, maar als men dat nog nooit ervaren heeft zeg ik doen, vooral de vorige corsa waren best lui onderin de toeren, pakte altijd laat op vond ik, dat is verleden tijd met deze motoren, ook de versnellingsbak waren altijd stroef en hakerig in de corsa vergeleken met zijn concurrenten dan, maar ook dat is nu verleden tijd, wat soepel gaat het nu en wat ik ook een grote pluspunt vind is dat het 6 versnellingen heeft, in mijn vorige review over de corsa d noemde ik dit als een - punt bij de corsa d, de vorige corsa d van ons had 5 versnellingen opzich niet verkeerd voor een 1.4 maar op de snelweg schreeuwde hij bij 130 km naar een 6 de versnelling, en dat zit nu in de corsa e wel goed, en daarom is de nieuwe generatie corsa ook een stuk stiller op de snelweg. Ook de isolatie is stukken beter dan voorheen, maar je hoort nog steeds met hoge snelheden wind langs je spiegels heen suizen, maar dat hou je toch naar mijn mening... Ondanks dat de corsa naar mijn weten even lang en breed is dan zijn voorganger is het wel ruimer geworden dat komt voornamelijk door dunnere stoelen te plaatsen als je het mij vraagt. Voor een b segment is hij best ruim, bij de ford fiesta, volkswagen polo, mazda 2 zit je stukken broerder achterin en kan het net naar mijn mening,bij de corsa zit t wel prima, ook zag ik op YouTube een filmpje met een man die beweerde dat de corsa e behoorlijk krap was, tja als je de autostoel op zijn laatste stand naar achteren doet en je plaatst daarachter iemand die 1.90 is met lange benen en die wat fors is, is het helemaal niet zo gek dat het dan als krap ervaren word. maar ben je gewoon onder de 1.90 meter en zet je de stoel niet op zijn laatste stand wat gewoon niet nodig zal zijn naar mijn mening gaat dit allemaal prima. Tot slot wou ik nog 2 dikke minpunten noemen, niet dat dit zo belangrijk is maar vind het wel zeer dom dat je de elektrische ramen op afstandsbediening niet kunt openen en sluiten, dit kon bij de corsa c en d en bij de e niet.. Daarnaast verlichting aandoen op afstandsbediening bij de corsa e is er ook niet bij, vind dit slordig van opel, weet niet of dit met uitvoeringen te maken heeft maar ik heb er niemand nog over gehoord dat dit tot de mogelijkheden zijn bij de corsa e, en ook al is het zo, bij de corsa d had je deze functie ook op de edition.... Maargoed totslot is dit mijn eerste indruk. In loop van tijd ga ik een review plaatsen wat ik technisch van de corsa vind kwa degelijkheid... Maar als de corsa e net zo goed is als de cors d verwacht ik weinig problemen. Ik geef 4 sterren op betrouwbaarheid dit is gebaseerd op de corsa d, ik kan nog niet zeggen of deze corsa e betrouwbaar is dat moet nog uitwijzen.

Benzineverbruik....

  • 43.700 km

De eerste kilometers hebben wij gemaakt... Heb op 39 liter benzine 551 km gereden, dat komt neer op 1:14,3 km ongeveer. Dit zijn zowel stads en snelwegkilometers, wel moet ik zeggen dat ik absoluut niet zuinig heb gereden integendeel, niet dat ik de de auto mishandel absoluut niet... Maar wel stevig doorgereden heb daar bedoel ik mee van de 1e versnelling naar 20 km ongeveer van de 2 naar 70 van 3 naar 100. 4 naar 120. 5 naar 140 en dan in de 6 e versnelling. Daarnaast heb ik de airco paar keer aan gehad en heel weining cruisecontrol gebruikt, dus best onzuinig gereden, de bedoeling is dat ik nu met de 2e tankbeurt economische ga rijden, denk aan, meer cruisecontrol gebruiken, geen airco gebruik, korter schakelen. Alleen de kans is groot dat we nu meer stadskilometers gaan maken ben dan benieuwd wat hij dat alleen in de stad verbruikt . Tot zover het verbruik....

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Corsa

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.