Opel Calibra 2.0i (1997)

autoreview

Opel Calibra 2.0i (1997)

Signalement

UitvoeringCalibra 2.0i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf190.850 km
KM-stand laatst192.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hobby-auto

  • 192.000 km

Inmiddels dik een maand trotse bezitter van een Calibra 2.0i.

Mijn Astra G 2.0DTI is een echt werkpaard. Hij doet altijd uitstekend zijn werk en heeft weinig aandacht nodig.
Toch is zo'n astra niet zo spannend om te zien en te rijden. Ik dacht dat het tijd werd voor een tweede auto voor de hobby.

Aangezien Caliba's steeds zeldzamer worden en nog erg goedkoop in aanschaf zijn wist ik zeker dat het een Calibra moest worden.

Via het opel forum ben ik in contact gekomen met de vorige eigenaar, ben wezen kijken en op slag verliefd bij wijze van spreken.
De Calibra had 4 jaar stil gestaan en kon de nodige technische aandacht gebruiken. Maar van buiten zag hij er best goed uit. Nauwelijks roest, ongelaste wielkasten die er nog puntgaaf uitzagen, en dat na bijna 2 ton km's, echt bijzonder!

Toen ik de auto ophaale, (zat al APK op), heb ik heel voorzichtig gedaan. De olie was dik 4 jaar oud en de motor liep vaak op 3 poten.
Verder kreeg ik om de haverklap het olielampje en moest ik hard op de rem trappen.

Nu, een maand later rijdt de auto al voortreffelijk alleen schakelt de pook niet zo fijn met veel speling. Trefzeker is die echter nog wel!

Alle dingen die er aan gedaan zijn heb ik zelf gedaan, evt met hand en spandiensten van mijn kameraad.
Omdat het een hobby auto is ben ik ook van plan om alles wat er nog aan moet gebeuren zelf te gaan doen. Alleen voor APK, banden en airco mag die naar de garage.

Inmiddels is het nodige er al aan gebeurt:

*Motorolie + filter.
*Distributieriem + waterpomp + spanrol.
*Multiriem.
*Bougies.
*Bougiekabels.
*Tweede hands interieur van een Color Edition in goede staat.
*ABS sensoren en tandraden schoon gemaakt ivm ABS storing (tijdens remmen begon het rempedaal te trillen terwijl je geen slip had).

Nu op de planning staat nog:
*Uitlaat midden en einddemper vervangen.
*Brandstoffilter vervangen.
*Interieurfilter vervangen.
*Luchtfilter vervangen.
*Thermostaat vervangen.
*Stabilisatorkogel links vervangen.
*Airco werkend maken.
*Achteras compleet demonteren, gescheurde las opnieuw lassen + compleet opnieuw conserveren.
*Versnellingsbak opknappen (veel speling in de pook).

Ik weet nog niet wat ik met de auto ga doen als die tip top in orde is.
Misschien ga ik hem verkopen, dat ik weer een ander opknap project koop of dat ik er in blijf rijden.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens