Opel Calibra 2.0i (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Calibra 2.0i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 132.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na onze Manta weer in nieuwstaat te hebben gebracht, en de eerste parkeerschade er al weer op zat, hebben we besloten dat dit maar een zomervoertuig moest worden.
Dus gingen we op zoek naar een andere coupe. Dit zou of een Astra Coupe, een Tigra of een Calibra worden.
De Astra is wat teveel Astra en de Tigra te klein, dus werd het een Calibra.
Na een tijdje zoeken naar originele, nette exemplaren, hebben we bij een particulier een Calibra 8v uit 1995 gevonden.
We rijden er nu bijna een jaar in en zijn goed te spreken over de auto.
Het is in de eerste plaats een heerlijk comfortabele auto. Hij is niet echt sportief, daar is 115 pk niet genoeg voor, maar op de autobahn en woon werk verkeer is het meer dan voldoende.
Je hebt alle ruimte voor eventueel vier personen, met grote comfortabele stoelen. Hij heeft helaas een vectra a dashboard, wat is opgefleurd met witte tellers en extra meters.
Verder heb je electrische ruitbediening, airco, centrale deurvergrendeling op afstand en cruise control.
Het mooiste van de auto is natuurlijk de buitenkant. Een erg strak design, tijdloos. Wat mooi is maar niet praktisch zijn de koplampen, die geven weinig licht. Makkelijk is de grote achterklep icm de neerklapbare achterbank, alleen is de laaddrempel wel erg hoog.
Roesten doet hij nog niet, het schijnt dat deze ’tweede generatie’ Calibra beter is op dit punt.
Al met al is het een praktische, redelijk vlotte coupe, die ook nog eens zuinig (1 op 11) en comfortabel is.
PROBLEMEN
Op dit punt hebben we naast regulier onderhoud, toch wat storingen gehad. Het is allemaal niet ernstig, maar als je alles opteld, tikt het wel aan.
Overzichtje laatste 14.000 kilometer;
kachelthermostaat, alle remleidingen vv, remschijven, achteras rubbers, 2 banden, remvloeistof, lambda sonde, centrale deurvergrendelingsmotor, gr. beurt, voorruit en waterpomp.
update 6-2009
de auto functioneert redelijk, al blijft er het nodige onderhoud aan zitten. overzichtje laatste 15000km;
brandstofslangen, lichtschakelaar defect, tussendemper vv, relais brandstofpomp, olielekkage peilstok verholpen, voor en achterveren vervangen.
Al met al geen goedkope auto om te rijden. Dit ligt ook aan de leeftijd natuurlijk.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.