Opel Calibra 2.0i (1995)

autoreview

Opel Calibra 2.0i (1995)

Signalement

UitvoeringCalibra 2.0i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf132.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na onze Manta weer in nieuwstaat te hebben gebracht, en de eerste parkeerschade er al weer op zat, hebben we besloten dat dit maar een zomervoertuig moest worden.
Dus gingen we op zoek naar een andere coupe. Dit zou of een Astra Coupe, een Tigra of een Calibra worden.
De Astra is wat teveel Astra en de Tigra te klein, dus werd het een Calibra.
Na een tijdje zoeken naar originele, nette exemplaren, hebben we bij een particulier een Calibra 8v uit 1995 gevonden.

We rijden er nu bijna een jaar in en zijn goed te spreken over de auto.
Het is in de eerste plaats een heerlijk comfortabele auto. Hij is niet echt sportief, daar is 115 pk niet genoeg voor, maar op de autobahn en woon werk verkeer is het meer dan voldoende.

Je hebt alle ruimte voor eventueel vier personen, met grote comfortabele stoelen. Hij heeft helaas een vectra a dashboard, wat is opgefleurd met witte tellers en extra meters.
Verder heb je electrische ruitbediening, airco, centrale deurvergrendeling op afstand en cruise control.

Het mooiste van de auto is natuurlijk de buitenkant. Een erg strak design, tijdloos. Wat mooi is maar niet praktisch zijn de koplampen, die geven weinig licht. Makkelijk is de grote achterklep icm de neerklapbare achterbank, alleen is de laaddrempel wel erg hoog.
Roesten doet hij nog niet, het schijnt dat deze ’tweede generatie’ Calibra beter is op dit punt.

Al met al is het een praktische, redelijk vlotte coupe, die ook nog eens zuinig (1 op 11) en comfortabel is.

PROBLEMEN

Op dit punt hebben we naast regulier onderhoud, toch wat storingen gehad. Het is allemaal niet ernstig, maar als je alles opteld, tikt het wel aan.
Overzichtje laatste 14.000 kilometer;

kachelthermostaat, alle remleidingen vv, remschijven, achteras rubbers, 2 banden, remvloeistof, lambda sonde, centrale deurvergrendelingsmotor, gr. beurt, voorruit en waterpomp.

update 6-2009

de auto functioneert redelijk, al blijft er het nodige onderhoud aan zitten. overzichtje laatste 15000km;

brandstofslangen, lichtschakelaar defect, tussendemper vv, relais brandstofpomp, olielekkage peilstok verholpen, voor en achterveren vervangen.

Al met al geen goedkope auto om te rijden. Dit ligt ook aan de leeftijd natuurlijk.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.