Opel Calibra 2.0i 16V (1997)

autoreview

Opel Calibra 2.0i 16V (1997)

Signalement

UitvoeringCalibra 2.0i 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf148.678 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Al jaren wou ik een Calibra hebben. Eindelijk in oktober 1 gekocht. Het is naar mijn mening 1 van de mooiste auto’s om te zien. Maar nog leuker daarbij, tis ook een heerlijke auto om te rijden.

De motor die in mijn Calibra zit is een 2.0 16v, de ecotec variant. Goed voor 136pk en 185nm. Het is een auto die wel wil vlotten, maar het is niet enorm indrukwekkend!! van 0 tot 100 geschied in een +/-9,5 sec. en dat is voor mij (eerst) voldoende. Het mooie is echter, als je een snelheid van 120 hebt en je wil nog even inhalen, dan is het vermogen er ook. Dat is iets wat ik bij m’n vorige auto miste.

Wat betreft comfort; Als bestuurder heb je niets te klagen. Ruimte genoeg, overzichtelijk dashboard. En een uitstekkende wegligging. De stoelen zitten fantastisch!! Veel steun maar ook niet keihard. Achterin zitten is mogelijk, je moet alleen niet te lang zijn! (bekende been- en hoofdruimte gebrek). Het is wel even wennen dat je lange voorruitstijlen hebt, deze belemeren het zicht een beetje. Naar achteren is het zicht ook minder in vergelijk met een normale personen auto. Kofferruimte is er genoeg, je moet wel even tillen. Ook zijn de deuren wat aan de lange kant, maar voelen wel zeer degelijk aan. Geeft soms wat problemen met parkeren.

PROBLEMEN

Echt opzienbarende problemen heb ik niet gehad, ben ik ook niet bang voor!

Ik heb hem voor een rot prijs gekocht, dan wel zonder keuring (dit moest in november). Hield alleen wel in dat ik nog even 2 banden en een einddemper moest aanschaffen. Door de keuring is hij zonder problemen gekomen. Laatst wel last gehad dat hij op 3 cilinders liep. Dit was met nieuwe bougiekabels opgelost.

Dus:

-2 banden
-1 einddemper
-4 bougie kabels

En nogmaals hij was niet duur!!

Nou heb ik hem nog niet zo lang, maar ik heb alle vertrouwen in mn Calibra-tje!! Het scheelt ook dat we thuis ook een boel zelf kunnen doen.
---------------------------------------------------------

Update maart 2006:

Motorstorings lampje brande af en toe. Naar de garage geweest: Nokkenas sensor defect. Tevens tijd om D-riem te vervangen. dit was gebeurt bij 90.000 km staat nu op 151.000. Volgens monteur staat er ongv. 60.000 km voor de riem. Dus geen risico’s lopen!! Dit heb ik deze week laten vervangen, ga zelf niet met de motor knoeien. Dat moet goed! Kost alleen wel wat. Sensors zijn best prijzig.
---------------------------------------------------------

Update augustus 2006:

Zo ver geen noemens waardige dingen gebeurt. Het bevalt me echt super. Het enigste wat straks staat te gebeuren is 2 nieuwe voor veren deze zijn beide gebroken. Waarschijnlijk ook mede door het slechte wegdek hier voor huis.

Ben er achter gekomen dat ik in het bezit ben van een special edition. Dit is de laast geleverde oplage in Nederland. Met een 2.0 16v zijn er maar 28 geleverd.

Tevens heb ik ook een paar keer gereden in een 2.0i (8 klepper). Moet zeggen dit rijd veel soepeler dan een 16v. Lekker gewoon! Maaaaar een 16v is veeeeeeeeel leuker, zeker als je buiten de bebouwde kom komt. Hij is namelijk veel greetiger dan een 8 klepper.
----------------------------------------------------------

Update maart 2008:

Het is wel weer eens tijd. Vorige week is mijn Calibra naar de garage geweest. Er moesten enkele dingen aan gebeuren. Zo was de carterpakking lek en zo ook de aircopomp. Deze zijn beide vervangen. Ook waren er verschillende ophangpunten van mijn uitlaat spruitstuk gebroken en moesten worden uitgeboord. Het uitlaat spruitstuk is toen ook vervangen (was gescheurd). Vorig jaar ben ik met de Calibra naar Frankrijk geweest en is mij erg goed bevallen. De stoelen zijn echt goed! En een beetje vermogen is best lekker in heuvelachige landschap. Ondanks de kosten van de afgelopen reparatie ben ik nog steeds erg wijs met mijn Calibra. Ik heb er nu ogeveer 15.000 mee gereden.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens