Opel Astra 1.4 Turbo 145pk Business Elegance (2021)

autoreview

Opel Astra 1.4 Turbo 145pk Business Elegance (2021)

Signalement

UitvoeringAstra 1.4 Turbo 145pk Business Elegance
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf44.493 km
KM-stand laatst44.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onze eerst automaat

  • 44.500 km

Medio juli hebben we onze Suzuki S-Cross ingeruild tegen een rode Opel Astra met 150 pk, winterpakket en automatische versnelling.

Na 50 jaar schakelauto's te hebben gereden is het nog wel even wennen om niet meer naar de koppeling en versnellingspook te grijpen, maar het rijdt op zich echt wel prettig.
Hij accelereert snel, soms zelfs wat te snel waardoor je al gauw boven de toegestane snelheid komt. De 3-pitter is bij het optrekken duidelijk hoorbaar, maar eenmaal op snelheid is de motor opvallend stil. Wel is bij hogere snelheden duidelijk windgeruis en hinderlijk bandengeruis hoorbaar.

De auto is door Opeldealer Juurlink geïmporteerd binnen het Opel-netwerk van een merkdealer in Zweden.
Deze auto heeft speciale stoelen die wat hard aanvoelen maar prima steun bieden.
De vering van deze auto is -vergeleken met de Japanse auto's die we de afgelopen jaren steeds hebben gehad- aan de stugge kant, maar niet te hard.

De kofferruimte blijkt in de praktijk aan de kleine kant en extra opbergvakjes zijn dun bezaaid, zeker vergeleken met Japanse auto's.

We hebben onder de Astra een trekhaak laten monteren. Helaas vertelde de verkoper pas bij aflevering (!) dat deze auto vanwege de typegoedkeuring geen aanhanger mag trekken. Niet erg netjes dat een dealerbedrijf dit niet al tijdens het verkoopgesprek meldt, want nu is die trekhaak weggegooid geld. Het ligt dan ook niet voor de hand dat deze dealer ons in de toekomst nogmaals een auto mag leveren aangezien we van een merkdealer tijdens het verkoopgesprek betrouwbare en eerlijke informatie verwachten en niet pas bij aflevering als alles verder al rond is alsnog met essentiële informatie komt.

Over de onderhoudskosten en betrouwbaarheid van de Astra op langere termijn kan ik nu nog niets zinnigs zeggen.
Wel wordt één van de handzenders van tijd tot tijd niet herkend ondanks een nieuwe batterij, maar daar kijkt de dealer binnenkort nog naar.

Het brandstofverbruik is tot nu toe 1:19,5 over een afstand van 3000 km. In het brandstof verbruiksoverzicht op deze site zal ik het verdere verbruik blijven bijhouden.

Zodra we wat meer ervaring met deze auto hebben opgedaan zal ik een nieuw bericht plaatsen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.