Nissan X-Trail 2.0 Elegance (2001)

autoreview

Nissan X-Trail
Nissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-Trail - interieurNissan X-Trail - interieurNissan X-Trail - interieurNissan X-Trail - interieur

Signalement

UitvoeringX-Trail 2.0 Elegance
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf3.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik las een in een review een verwijzing naar land van herkomst Japan, bij mijn weten en dat staat ook in de auto, wordt de X-Trail in Spanje gebouwd en daar willen de auto"s wel eens een beetje rammelen.
Vanwege problemen met centrale deurvergrendeling met de Tino na anderhalf jaar een deal gemaakt met de dealer en een demo X-trail elegance met automaat aangeschaft.
Mijn verzekering wilde dat er een alarmsysteem in kwam en daarmee begon de ellende. Alarm werkte wel of niet of spontaan; meer keuzes waren er niet. Dealer heeft dit aanvankelijk niet op kunnen lossen. Importeur gaf ook niet direct thuis totdat er een tweede exemplaar met dezelfde problemen in den lande opdook. Bleek dat het voorgeschreven alarmsysteem niet overweg kon met het managementsysteem van de auto. Ander alarm geplaatst toen was het probleem over.
Hierna probleemloos 30.000 km gereden. Motor had misschien iets zwaarder kunnen zijn, heeft Nissan inmiddels ook onderkend door een 2,5 liter in het programma te zetten.
Gebruik hed iets minder gemogen 1 op 8 a 9.
Voor mij een goede caravan trekker, alleen wordt de automaat wat nerveus als het terrein wat geaccidenteerd wordt. Overigens het gebruik neemt dan niet exponentieel toe, met caravan, 1200kg, verbruik ca 1 op 6 a 7.
Daar het demo versie betrof, zitten er koplampsproeiers op (nut ???) en lederen bekleding (incl stoelverwarming). Ideaal daar ik ook regelmatig een hond vervoer. Verder stond hij op licht metaal. Hoort erbij, zou ook standaard moeten zijn.
Beetje tegenvallen als je uit een Tino komt, is de bergruimte in het interieur. Met name het dashboardkastje bij de passagiers is aan de matige kant. Een la onder een stoel was welkom geweest.
Ook tafeltjes aan de voorstoelen horen in deze klasse.
Opklapsysteem van de achterbank vind ik niet echt gemakkelijk. De voorstoelen moeten tamelijk ver naar voren om alles achter op te kunnen klappen. Bij de eerste keer bleef de rugleuning van de achterbank achter een vergrendelingssteun van de zitting hangen: scheur in de bekleding.
Automatische airco raakt snel in de war zodra de zon op de interieur sensor schijnt achter de voorruit. Bediening zit ook wat ongelukkig laag. Ik ga mee met de opmerking over de audio installatie, had chiquer gekund. Wel een voordeel dat de auto met een cassettespeler minder inbraak gevoelig is.

PROBLEMEN

Nu 3 keer een startprobleem gehad. Dit euvel doet zich ca eens in de 3 maanden voor. Bij het willen starten lijkt het alsof de motor geen compressie heeft. Door doorstarten slaat hij dan wel aan. Bij de tweede keer de garage op laten draven. Die konden alleen doen wat ik heb gedaan: doorstarten.
De auto is daarna wel naar de garage geweest, uitlezen van de computer gaf wel een storing bij het starten aan, maar niet wat precies het probleem is geweest. Tot op heden is dat niet opgelost.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Nissan X-Trail

Nissan
Nissan X-Trail e-Power 2WD Acenta (5D/CVT)
€ 769
 

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.