Nissan Sunny 2.0 D LX (1992)

autoreview

Nissan Sunny 2.0 D LX (1992)

Signalement

UitvoeringSunny 2.0 D LX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf124.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is mijn tweede Sunny en net als de vorige is deze auto schier onverwoestbaar, behalve als je achterop een andere auto rijdt, zoals ik bij de eerste heb gedaan. Goed, hij heeft her en der wat roestplekken en de lak is een beetje dof, maar technisch is deze auto nog steeds prima.

Ik heb een grijs-kenteken uitvoering. Door de vlakke laadvloer en gebrek aan achterbank is er makkelijk van alles mee te vervoeren. Wel heeft dat zijn keerzijde, want de veelal lege bak versterkt het geluid wanneer er op wat hogere snelheid wordt gereden. Praten zonder stemverheffing is bij 150 echt niet meer mogelijk.

Het onderstel van de Nissan is behoorlijk goed. Zeker nadat ik er verlagingsveren onder heb gezet is de wegligging uitstekend te noemen. Natuurlijk heb je last van de zware dieselmotor voorin, maar veel mensen zijn verbaasd hoe hard dit oude dieselbakkie de bocht om kan! Het is dan ook erg plezierig om met de Sunny te rijden, al merk je dat de auto gemakkelijk veel meer vermogen aan zou kunnen (er was niet voor niks een GTI-R versie). Veel vermogen levert de diesel echter niet. Je kunt aardig mee komen in Nederland, maar vakantieritten door Duitsland zijn toch wel enigszins frustrerend en de term acceleratie is ook niet echt besteed aan deze auto. Verbruik is goed, niet geweldig, maar met 1 op 16/17 ben ik best tevreden.

Het meeste plezier beleef ik echter aan het feit dat de auto altijd loopt, en zeer weinig onderhoud vraagt. Ik heb totaal in vier jaar tijd en 125.000 kilometer aan al het onderhoud incl. APK ongeveer 2000 Euro uitgegeven. Nu kan ik het een en ander zelf, maar dan nog is dit slechts anderhalve cent per kilometer!
Als je dan ook nog bedenkt dat ik 1100 Euro heb betaald voor de aanschaf, dan rijdt ik werkelijk spotgoedkoop.

Maar binnenkort gaat de Sunny eruit. Er is een kleine in aantocht, dus ik heb inmiddels behoefte aan een achterbank.

PROBLEMEN

Veelal regulier onderhoud (banden, olie, filters, distributie, remblokjes e.d.). De enige grote zaken waren een nieuwe dynamo en het reviseren van een remklauw. Mijn vorige Sunny gaf hetzelfde beeld, weinig onderhoud.

Wel heeft de auto wat moeite met voorgloeien. Soms willen de gloeipitten niet goed werken, waardoor de auto op drie poten start (of als ik echt pech heb op twee!). Als de motor echter een half minuutje heeft gelopen, loopt hij perfect. Voorlopig laat ik het dus maar zo. Verder is olieverbruik onbekend voor deze Nissan.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.