Nissan Qashqai+2 2.0 All-Mode Tekna (2009)

autoreview

Nissan Qashqai+2
Nissan Qashqai+2Nissan QashqaiNissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2Nissan Qashqai+2

Signalement

UitvoeringQashqai+2 2.0 All-Mode Tekna
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf46.000 km
KM-stand laatst110.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Einde QQ+2

  • 110.000 km

Na al meer dan 20 jaar probleemloos in Nissan's gereden te hebben was het voor mij duidelijk dat de Almera Tino vervangen zou worden door weer een Nissan. In dit geval een Qashqai+2 2.0 CVT 4WD. En dan nog wel in de Tecna uitvoering. Ik heb drie jaar, met gemengde gevoelens, in deze auto gereden. Het is absoluut een mooie wagen met prima rij eigenschappen. De CVT is erg comfortabel en met 140 pk wil de QQ ook wel van zijn plaats. Omdat een CVT geen schakelmomenten heeft kun je gemakkelijk als eerste weg zijn bij een stoplicht. En ondanks zijn eigen gewicht van ruim 1550 kg wil de Qashqai ook wel lekker strak door de bocht. Maar het beste komt de wagen tot zijn recht als je rustig rijdt. En dan zijn lange afstanden met hoge snelheden geen enkel probleem. Ook met een caravan erachter geeft de QQ geen krimp. Een bijkomend voordeel van de QQ+2 is de zwaardere achteras met vering. Deze moet immers het gewicht van de derde zitrij op kunnen vangen. Een bijkomend voordeel is dat een caravan niet snel zal gaan doorhangen. De combinatie blijft mooi horizontaal hangen. Maar ik heb de wagen toch na drie jaar weggedaan omdat de kwaliteit en betrouwbaarheid mij erg tegenviel. Gelijk het eerste weekeinde trok mijn echtgenote de handgreep van het kofferdeksel al aan gruzelementen. En helaas bleef het daar niet bij. In de drie jaar dat ik de auto gebruikt heb zijn de volgende onderdelen kapotgegaan: ruitensproeierpomp, handvat bijrijdersportier, achterruitverwarming, accu, versnellingsbak (CVT), claxonschakelaar, cruise control. Gelukkig is de CVT-automaat onder garantie vervangen. Maar bij kilometerstand 100.00 begon de automaat weer bijgeluiden te produceren. Dit was voor mij de reden om vaarwel te zeggen tegen de Qashqai en tevens ook Nissan. Helaas heb ik moeten constateren dat de kwaliteit van Nissan hard achteruit gehold is. Of ik moet gewoon pech gehad hebben. Ik ben overgestapt op de enige Japanner die nog in Japan gemaakt wordt; een Subaru Forester.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta
€ 676
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.