Nissan Qashqai e-Power Tekna (2025)

autoreview

Nissan Qashqai e-Power Tekna (2025)
Nissan Qashqai e-Power Tekna (2025)Nissan Qashqai e-Power Tekna (2025)Nissan Qashqai e-Power Tekna (2025)Nissan Qashqai e-Power Tekna (2025)Nissan Qashqai e-Power Tekna (2025)Nissan Qashqai e-Power Tekna (2025)Nissan Qashqai e-Power Tekna (2025)Nissan Qashqai e-Power Tekna (2025)Nissan Qashqai e-Power Tekna (2025)

Signalement

UitvoeringQashqai e-Power Tekna
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst3.500 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zeer compleet totaalpakket

  • 3.500 km

Na jarenlang in een Toyota Corolla Hybrid te hebben gereden, was het tijd voor iets anders. Met 2 jonge kinderen wilde ik een ruime, comfortabele SUV met moderne technologie en efficiënte aandrijving. Getwijfeld over EV, maar voor nu nog net een stap te ver.

Uiteindelijk is het de Nissan Qashqai e-Power Tekna geworden, maar ik heb lang getwijfeld tussen de Ford Kuga, Hyundai Tucson, Volkswagen Tiguan en Renault Austral. Na meerdere proefritten gaf de Qashqai mij het beste totaalpakket, en nu – een paar weken verder – ben ik nog steeds blij met mijn keuze.

Rijeigenschappen & Comfort

Het e-Power systeem is uniek! De wielen worden altijd elektrisch aangedreven, waardoor de auto soepel en direct reageert op het gaspedaal. In stadsverkeer voelt hij bijna als een EV: stil en moeiteloos. Op de snelweg is hij eveneens comfortabel, al hoor je bij stevig accelereren de benzinemotor wat meer werken. Niet storend, maar iets om rekening mee te houden.

Qua rijcomfort zit de Qashqai precies goed. De vering is comfortabel zonder te zweverig te worden en oneffenheden in de weg worden netjes weggefilterd. De stoelen in de Tekna-uitvoering zijn fantastisch. Lange ritten zijn geen probleem, en ook de ruimte achterin is dik in orde. Voor een gezin of vier volwassenen is er genoeg plek.

Interieur
Eerlijk is eerlijk: het interieur heeft me positief verrast. Ik was bang dat bruin leer wat oubollig zou ogen, maar in het echt staat het juist heel chique en luxe. De materialen voelen hoogwaardig aan, zeker in vergelijking met sommige concurrenten waar nog veel harde plastics worden gebruikt. Alle denkbare opties zitten erop: van een panoramadak tot verwarmde stoelen en een uitstekend audiosysteem.

Het infotainmentsysteem is modern, snel en overzichtelijk. De draadloze Apple CarPlay werkt perfect, en het digitale dashboard biedt veel personalisatiemogelijkheden. Ook de 360-graden camera is een fijne toevoeging, vooral bij inparkeren. Nissan’s ProPilot werkt soepel en maakt lange ritten relaxter.

Verbruik

Wat betreft efficiëntie stelt de Qashqai niet teleur. Ik haal gemiddeld rond de 5,6 l/100 km, wat voor een SUV van dit formaat prima is. In stadsverkeer kan hij soms zelfs nog zuiniger zijn, omdat de benzinemotor minder hoeft te werken. Het one-pedal driving systeem in de ‘B’-stand is even wennen, maar na een paar dagen wilde ik niet meer zonder.

Minpunten

Geen enkele auto is perfect, en ook de Qashqai heeft een paar puntjes van kritiek:
• Benzinemotor bij hoge belasting: Bij stevige acceleraties hoor je de driecilinder wat meer werken, vooral als de batterij laag is. Niet storend, maar een echte EV is natuurlijk stiller.
• Kofferbak iets kleiner dan sommige concurrenten: De ruimte is goed, maar de Ford Kuga en Hyundai Tucson bieden net iets meer bagageruimte. Voor mijn gebruik geen dealbreaker, maar wel iets om te overwegen.
• Infotainment had nóg iets sneller mogen reageren: Het systeem is goed, maar soms heeft het een fractie van een seconde vertraging bij het wisselen van schermen.

Conclusie

Ondanks deze kleine minpuntjes ben ik enorm tevreden met mijn Nissan Qashqai e-Power Tekna. Hij combineert een luxe interieur, soepele elektrische aandrijving en alle moderne technologie die je maar kunt wensen. Voor wie twijfelt tussen een hybride SUV en een volledig elektrische auto, is dit een geweldige middenweg. Ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta
€ 676
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.