Nissan Qashqai DIG-T 140 Tekna+ (2020)

autoreview

Nissan Qashqai
Nissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan Qashqai

Signalement

UitvoeringQashqai DIG-T 140 Tekna+
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst7.824 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Pech na 30km fabrieksfout nokkenasregeling

  • 30 km

Wat een leuke dag had moeten worden einigde in een grote teleurstelling.
Meteen het vertrouwen was beschadigd en had geen vertrouwen meer in het merk Nissan.

Spuitfouten in lak

  • 100 km

Na het poetsen van mijn auto kwam ik kookblaasjes en vuil tegen in de lak.
Weer een fabrieksfout, de verkoper van de Nissan dealer zei dat het niet zo was zonder het te hebben gezien.
Bij een andere Nissan dealer en een schade bedrijf werd er gezegd dat het inderdaad in de fabriek niet goed is gespoten.

Uiteindelijk is de deur van auto 2 keer gespoten, de eerste keer zag het er niet uit.

De 2de keer dat de deur gespoten was zag het er iets beter uit maar zeker niet naar tevredenheid.
Ze wilde dit niet goed meer oplossen.

Ook stond de voordeur aan de onderkant 5mm naar buiten, dit hebben ze een beetje gericht.

Radar 2 keer kapot door fabrieksfout

  • 1.000 km

Waarschuwingslampje ging spontaan knipperen, de radar was stuk.

Er is een nieuwe radar ingezet en gekalibreerd, helaas na een paar dagen ging weer het waarschuwingslampje branden.
Er werd gezegd door de Nissan dealer dat het geen kwaad kon.

Een andere dealer heeft hier naar gekeken en kwam tot de conclusie dat weer de radar stuk was
Fabrieksfout die hadden we nog niet gehad, ik begin de tel al bijna kwijt te raken.

Er is nu een ander type radar ingekomen en het is afwachten of het nu goed is.

Auto maakt gierend geluid in zijn 2de versnelling

  • 5.000 km

Auto schakelt slecht naar zijn 2de versnelling, dit had ik al in het begin aangegeven maar er werd gezegd dat dit normaal was.

Nu 4000km verder, een gierend geluid is hoorbaar onder de motorkap vandaan.
Als je de koppeling in trapt en van zijn 3de versnelling terug schakelt naar zijn 2de versnelling hoor je een hard gierend geluid.
Laat je de koppeling weer opkomen voel je de pook ook trillen.

De auto word van de week nagekeken, en hoop dat het goed komt.
Mijn vertrouwen in Nissan is helemaal weg, mooie auto s om te zien maar qua de kwaliteit en afwerking komen ze echt veel te kort.

Ik blijf nu zitten met een gevoel van een tweedehandsauto i.p.v. een nieuwe, ook heb ik er dus veel te veel voor betaald.

Had gehoopt dat Nissan Nederland hun excuus had aangeboden en me was toegekomen maar helaas.

Voor mij nooit meer een Nissan, ondanks ik het wel heel jammer vind.

Gieren geluid in zijn 2de versnelling

  • 5.700 km

Auto schakeld vanaf dag 1 al niet goed, door verschillende Nissan dealers is dit al niet serieus genomen.

Blijkt dat er nu een gieren geluid is te horen onder de motorkap in zijn 2de versnelling.

Voor de 14de keer mijn nieuwe auto naar een Nissan dealer, blijkt dat er wat is afgebroken van de schakelkabels.
Een auto van 4.5 maand oud, de Nissan dealer heeft de kabels vervangen maar het gieren is er nogsteeds.

Ook de rammel achterin is al meerdere keren aangegeven, ook dit is na meerdere keren nogsteeds niet opgelost.

Wat ik wel heb over gehouden nadat mijn auto bij een Nissan dealer is geweest is dat het dashboard, leer bij de versnellingspook en armleuning is beschadigd.

Inmiddels weer Nissan Nederland gemaild wanneer het nou is klaar is met deze auto, ik wil een nieuwe of mijn geld terug want dit kan echt niet.

Nissan Nederland laat je als klant barsten

  • 5.800 km

Wederom giert de auto nogsteeds na het vervangen van de schakelkabels, hiervan was iets afgebroken waardoor ze vervangen moesten worden.

Ook de rammel achterin word je helemaal gek van.

Nissan Nederland vind dit allemaal maar normaal bij een auto van 4.5 maand met 5800km en willen dit niet oplossen.

Ik moest maar een expert inschakelen en dit aanvechten via de rechter.

Mijn geduld is nu helemaal op en sta op het punt de auto weg te doen.

Aan alle kanten heb ik bewijs en geluidsopnames van alle klachten.

Het is jammer dat Nissan Nederland zo met klanten om gaat, helaas ben ik ook niet de enige die slechte ervaringen heeft met Nissan Nederland.

Voor mij nooit meer zo.n slecht auto merk, wat maakt Nissan toch een zooitje slechte kwaliteit.

Ik raad het andere ook echt niet aan om een Nissan te kopen, mooie modellen maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Front radar waarschuwingslampje

  • 6.000 km

Op de snelweg met lichte kreeg ik de melding frontradar afgedekt en het waarschuwingslampje ging branden.

Deze ging na zo.n 10 min vanzelf weer uit, bij thuiskomst gekeken of het embleem schoon was waar de radar achter zit.

Helemaal schoon, erg vreemd waarom er nu weer problemen met de radar zijn.
Deze is al 2 keer vervangen binnen 2 maanden sinds ik de nieuwe auto heb.

Morgen maar weer naar een Nissan dealer, de 15de keer binnen 5 maanden

Het management van Nissan Nederland doet niks en laat je als klant gewoon stikken.
Ze hebben een gave en kunnen blijkbaar vanaf hun kantoor oordelen over de storingen en geluiden.

Bestuurders stoel kraakt heel hard

  • 6.300 km

Het houd maar niet op, nu kraakt de bestuurders stoel behoorlijk hard, dit is zeer vervelend.

Ook vandaag bericht gekregen over het gierend geluid in zijn 2de versnelling, de Nissan dealer mag dit niet oplossen.

Nissan Nederland wilt een fieldmanager/flying doctor uit belgie laten komen, helaas is dit door corona nog niet mogelijk.

Tot die tijd moet ik in deze verschrikkelijk auto blijven rijden met de volgende klachten:

Front radar gaat nogsteeds af ondanks er al 2 keer een nieuwe radar is gemonteerd.

Auto giert in zijn 2de versnelling

Bestuurders stoel kraakt

Tikkerend/rammel achterin de kofferbak

Zeer vervelend, een hele nieuwe auto waar ik al 5 maanden ellende mee heb.
Waar meerdere fabrieksfouten in zaten en zitten en meerdere andere gebreken.

Blij zal ik nooit meer worden van deze auto en ik zal ook nooit meer een Nissan kopen, helaas de grootste fout van mijn leven.

Radar lampje weer spontaan knipperen

  • 6.400 km

Wederom ging weer het radar lampje spontaan branden, geen andere weg gebruikers, geen zon en geen regen maar toch ging hij weer af.

Echt om gek van te worden leuk hoor een Nissan rijden maar niet heus.

En mij als klant maar laten wachten met meerdere problemen.

Waarom Nissan Nederland nou niet denkt, na al deze problemen om de auto terug te nemen vind ik raar.

Het zou voor mij geweldig zijn omdat het vertrouwen in Nissan nooit meer terug komt.
Mijn buik heb ik er helemaal van vol, en nogmaals is dit zo.n verschrikkelijke auto.

De vraag of er nog meer problemen komen is wel duidelijk, alleen de vraag wat het volgende word.

Koppelingpedaal piept en kraakt

  • 6.700 km

Helaas zijn veel problemen nog steeds niet opgelost en komen er steeds meer problemen bij.

Nu weer het koppeling pedaal, als je deze op laat komen piept en kraakt hij.
Als het nou om een auto gaat van 10 jaar oud kan ik me het nog voorstellen, maar een auto van 5 maanden oud met 6700km dus niet.

Wanneer maakt Nissan Nederland is de juiste keuze en neemt deze auto terug, geef mij maar mijn geld terug want ik wil nooit meer een Nissan.

Nissan Qashqai geeft een harde schok als je gas ru

  • 6.954 km

De auto gaat steeds meer schokken als je rustig het gas los laat.

Het is erg jammer dat ik hier geen foto s of filmpjes van alle klachten op kan zetten.

Een maandagochtend auto dat blijkt, gelukkig zijn nu alle klachten bij Nissan Nederland bekend en komt er als het corona virus het toelaat een technische man uit Belgie.

Dat er mensen zijn die wel geluk hebben met een Nissan Qashqai kan ik wel begrijpen, maar ik heb nog nooit zo.n slechte auto meegemaakt.
Dit is ook mijn eerste nieuwe auto, voor mij nooit meer een Nissan.
Ondanks het wel mooie modellen zijn.

Versnellingsbakken en automaten die binnen de 30000km stuk gaan is natuurlijk niet de bedoeling.

Ook het dashboard wat met warm weer krom trekt is een apart verschijnsel.

Ledere stoel stiksel uitgescheurd en radio gaat va

  • 7.450 km

Stiksel van bijrijderstoel scheurt nu al uit, dit lijkt mij niet de bedoeling.

Ook vliegt het radio volume van zacht naar hard en weer andersom en dit bij gelijke snelheid.

Ik vraag me af of er nog wel iets goed is aan Nissan, mijn ervaring is zeer slecht.

Gasveren kofferklep na 6 maanden stuk

  • 7.824 km

Er is nu al een gasveer stuk van de kofferklep, als je deze dicht doet hoor je een hard vreemd geluid.

De linker gasveer heeft veel speling.

Waar is de degelijkheid van Nissan van vroeger, het is nu echt verschrikkelijk.

Nissan heeft geen haast om dingen op te lossen.

1,0
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    1
  • Comfort
    1
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (21) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum