Nissan Qashqai 2.0 2WD Tekna Pack (2007)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Qashqai 2.0 2WD Tekna Pack |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 43.000 km |
KM-stand laatst | 149.800 km |
Tijd voor een andere Qashqai
- 149.800 km
Na prima ervaringen met een Primera ben ik in 2009 overgestapt op een Qashqai. Qua grootte een maatje kleiner maar om mee te rijden een klasse beter. En dat had ik vooraf niet verwacht. Ik heb er 4 jaar mee gereden tot de kilometerstand op bijna 150.000 stond. Normaal gesproken ben ik dan wel weer op een auto uitgekeken. Deze keer eigenlijk nog helemaal niet. Het is dat de dealer met een mooi inruilaanbod kwam (een Qashqai blijkt verrassend courant), anders had ik er nog wel een halve ton bij gereden.
Wat bevalt me dan zo goed aan een Qashqai? Ik vind het een hele fijne reisauto voor de lange afstand: comfortabel, behoorlijk stil, zeer betrouwbaar, krachtige motor en een uitgebreide standaarduitrusting. Ik moet er wel bij vermelden dat ik de 2.0 liter uitvoering had. De 1.6 liter-motor is niet erg snel (voor mijn gevoel niet vooruit te branden) en wat rumoeriger (5 i.p.v. 6 versnellingen).
Daar staat tegenover dat de 2.0 liter wel een aardig slokje lust. Gemiddeld heb ik 1 op 10,8 km gereden. Een zuinigheidswonder is het dus niet. Met fluwelen voet heb ik wel eens 1 op 14 gehaald maar echt leuk autorijden is dat niet (vind ik).
En dat is wat mij betreft eigenlijk ook het enige nadeel van de auto: de maandelijkse brandstofkosten.
Voor de rest heb ik er behalve de normale onderhoudsbeurten geen extra onkosten aan gehad. Ik heb zelfs geen banden hoeven te vervangen. Bij aankoop zaten er 4 nieuwe Bridgestones onder. Zelf heb ik toen nog een set lichtmetaal met Dunlop winterbanden aangeschaft. Aan het einde van de rit zat op beide bandensets nog ruim voldoende profiel.
In al die jaren heb ik geen enkele storing gehad. Wel is tijdens een onderhoudsbeurt in het kader van een terugroepactie kostenloos de brandstofpomp vervangen. De duurste beurt die ik heb gehad, kostte 470 euro. Verder zijn onder garantie de schokbrekers een keer vervangen. Dat blijkt een typische Qashqai-kwaal te zijn. Ik had er zelf niets van gemerkt maar volgens de garage was het nodig.
Is er dan verder niets op de auto aan te merken? Nou, misschien het toerental waarbij het maximale koppel vrijkomt: dat ligt boven de 3500 toeren. Hoewel de motor (141 pk) heel erg soepel is, komt de (forse) duw in de rug er pas echt in bij hogere toerentallen. Dus als je op de snelweg echt wil opschieten, moet je bij 100 km/u terugschakelen van 6 naar 4. Als je dan plankgas geeft, krijg je het prettige turbo-gevoel (maar ook een draaikolk in de tank).
Al met al ben ik zeer tevreden geweest over de auto. Met als gevolg dat ik onlangs aan mijn tweede Qashqai ben begonnen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Had je deze auto's al gezien?

Nissan Qashqai 2.0 Optima 7 Persoons 142Pk (PANORAMADAK, YOUNGTIMER, CLIMATE, CRUISE, SPORTSTOELEN, GETINT GLAS, ELEK PAKKET, NIEUWSTAAT)
- 2008
- 171.822 km

Nissan Qashqai 2.0 Tekna Pack 2.0i Airco/ecc nwe apk
- 2007
- 161.049 km

Nissan Qashqai 1.6 Acenta 1e eigenaar Leder Navi Panorama Camera
- 2008
- 227.731 km