Nissan Qashqai 2.0 2WD Tekna Pack (2007)

autoreview

Nissan Qashqai 2.0 2WD Tekna Pack (2007)

Signalement

UitvoeringQashqai 2.0 2WD Tekna Pack
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf43.000 km
KM-stand laatst149.800 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tijd voor een andere Qashqai

  • 149.800 km

Na prima ervaringen met een Primera ben ik in 2009 overgestapt op een Qashqai. Qua grootte een maatje kleiner maar om mee te rijden een klasse beter. En dat had ik vooraf niet verwacht. Ik heb er 4 jaar mee gereden tot de kilometerstand op bijna 150.000 stond. Normaal gesproken ben ik dan wel weer op een auto uitgekeken. Deze keer eigenlijk nog helemaal niet. Het is dat de dealer met een mooi inruilaanbod kwam (een Qashqai blijkt verrassend courant), anders had ik er nog wel een halve ton bij gereden.
Wat bevalt me dan zo goed aan een Qashqai? Ik vind het een hele fijne reisauto voor de lange afstand: comfortabel, behoorlijk stil, zeer betrouwbaar, krachtige motor en een uitgebreide standaarduitrusting. Ik moet er wel bij vermelden dat ik de 2.0 liter uitvoering had. De 1.6 liter-motor is niet erg snel (voor mijn gevoel niet vooruit te branden) en wat rumoeriger (5 i.p.v. 6 versnellingen).
Daar staat tegenover dat de 2.0 liter wel een aardig slokje lust. Gemiddeld heb ik 1 op 10,8 km gereden. Een zuinigheidswonder is het dus niet. Met fluwelen voet heb ik wel eens 1 op 14 gehaald maar echt leuk autorijden is dat niet (vind ik).
En dat is wat mij betreft eigenlijk ook het enige nadeel van de auto: de maandelijkse brandstofkosten.
Voor de rest heb ik er behalve de normale onderhoudsbeurten geen extra onkosten aan gehad. Ik heb zelfs geen banden hoeven te vervangen. Bij aankoop zaten er 4 nieuwe Bridgestones onder. Zelf heb ik toen nog een set lichtmetaal met Dunlop winterbanden aangeschaft. Aan het einde van de rit zat op beide bandensets nog ruim voldoende profiel.
In al die jaren heb ik geen enkele storing gehad. Wel is tijdens een onderhoudsbeurt in het kader van een terugroepactie kostenloos de brandstofpomp vervangen. De duurste beurt die ik heb gehad, kostte 470 euro. Verder zijn onder garantie de schokbrekers een keer vervangen. Dat blijkt een typische Qashqai-kwaal te zijn. Ik had er zelf niets van gemerkt maar volgens de garage was het nodig.

Is er dan verder niets op de auto aan te merken? Nou, misschien het toerental waarbij het maximale koppel vrijkomt: dat ligt boven de 3500 toeren. Hoewel de motor (141 pk) heel erg soepel is, komt de (forse) duw in de rug er pas echt in bij hogere toerentallen. Dus als je op de snelweg echt wil opschieten, moet je bij 100 km/u terugschakelen van 6 naar 4. Als je dan plankgas geeft, krijg je het prettige turbo-gevoel (maar ook een draaikolk in de tank).

Al met al ben ik zeer tevreden geweest over de auto. Met als gevolg dat ik onlangs aan mijn tweede Qashqai ben begonnen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta
€ 676
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.