Nissan Qashqai 1.6 Acenta (2008)

autoreview

Nissan Qashqai
Nissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan Qashqai

Signalement

UitvoeringQashqai 1.6 Acenta
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf34.500 km
KM-stand laatst109.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Afscheid

  • 109.800 km

Vorig jaar maart mijn leaseauto (Audi A3) geruild voor een ander exemplaar dat wat praktischer was vanwege gezinsuitbreiding. Via de leasemaatschappij werd mij deze Qashqai aangeboden en na een weekje proefrijden ben ik overgestapt. Nu ik bijna op 100.000 kilometer zit vind ik dat de QQ wel een verslagje verdient.

Ik kan er eigenlijk kort over zijn: deze auto biedt wel heel veel waar voor zijn geld:
- hij is erg praktisch met z'n grote kofferruimte en hoge instap
- het is geen snelheidswonder, maar rijdt in Nederland vlot genoeg (en redelijk comfortabel). In Duitsland ook snel genoeg tot ca. 150. In echt bergachtig gebied is terugschakelen soms vereist (dat was ik van de A3 niet gewend, maar die had natuurlijk ook een veel hoger koppel)
- hij is behoorlijk zuinig; ik haal 1:14 zonder moeite. Wat dat betreft een veel verstandiger keus dan de 2.0 die rond de 1:10 zit. Kanttekening: bij snelheden vanaf 130 is het verbruik wel fors (ca. 1:10)
- hij is erg betrouwbaar; nog niets geks meegemaakt in deze anderhalf jaar en 65.000 kilometer
- hij is in mijn ogen zeer compleet uitgerust; automatische verlichting, cruise control, climate control, regensensor, parkeersensoren, het zit er allemaal standaard op.

Ik vind het echt ongelofelijk dat je zoveel auto kunt krijgen voor € 25.000,--. Ik zou er nooit naar hebben gekeken als hij niet toevallig op mijn pad was gekomen en ik echt een grotere auto nodig had. En dan zou ik dit dus nooit hebben geweten.

Ik verlekker me af en toe alweer op mijn volgende auto en denk dan aan BMW 3 Touring e.d. En ik denk soms ook met weemoed terug aan mijn A3'tje. Maar vaak denk ik ook: wat een onzin om zoveel geld uit te geven alleen om wat meer fun te hebben. Zoek je een praktische auto die veel waar voor z'n geld biedt, overweeg deze QQ dan zeker! Wat mij betreft in zijn prijsklasse onverslaanbaar (zeker omdat ik de concurrentie echt lelijk vind en de QQ nog net te pruimen).

---update---

Met 109.800 de QQ geruild tegen een Peugeot 407 SW 2.0 hdi van dezelfde leeftijd. De QQ heeft zijn werk prima gedaan, maar ik wilde graag iets meer rust in de auto en wat meer vermogen. De Peus levert dat zeker, maar dat mag natuurlijk ook wel met een meerprijs van € 10K nieuw. Al met al heb ik een positief gevoel over gehouden aan de QQ die me nooit in de steek heeft gelaten!

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta
€ 676
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.