Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Nissan
  • Qashqai

Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)

autoreview

10
Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)
Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)
Jappio
  • Jappio6
  • Gebruikersreview
14 januari 2010 om 14:22
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringQashqai 1.5 dCi Tekna
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst110.000 km
Lezerswaardering: 89%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 110.000 km
  • 14 januari 2010

Na 2 jaar lijkt het mij ook wel zinvol om een review te schrijven over deze auto.

**De keuze**
2 jaar geleden stond ik voor de keuze voor een nieuwe auto. Hij moest uiteraard aan een aantal voorwaarden voldoen: ruim, climat control, carkit, middenarm steun. Uiteraard zijn de laatste punten optioneel altijd toe te voegen. De race zou gaan tussen een Skoda Octavia en een Renault Scenic.

Ik hoor u nu denken: dat is appels met peren en dat klopt! Maar beide zijn betaalbare goed uitgeruste auto's. Terwijl ik op het punt stond om de Scenic te bestellen zag ik via een programma op tv de introductie van de Qashqai. Ik vond hem schitterend! En na een kort bezoekje op de website nog betaalbaar ook plus standaard behoorlijk uitgerust.

Uiteraard blijft smaak een persoonlijke keuze, maar de complimenten die ik ontvang geven aan dat mijn smaak toch wel goed is.

**Type**
De keuze werd een Qashqai Tekna 1.5 DCi.
De 1.6 benzine motor viel af vanwege het motorgeluid. Bij 120 moest de motor veel werk leveren en beschikt deze over 5 versnellingen. De 1.5 daarentegen zoeft met nog geen 2500rpm 120 km/u over de snelweg met 6 versnellingen.

De motor is venijnig genoeg om makkelijk mee te komen met het verkeer. Men heeft snel de neiging te denken dat de auto zwaar weegt en te kort komt met deze motor. Niets is minder waar, het is geen sprinter, daar is het model niet naar, maar op de snelweg of met caravan, geen problemen. Hij trekt prima en vlot op!

Qua opties alleen een panoramisch dak genomen, daar deze auto al volledig is uitgerust naar al mijn wensen. Panoramisch dak is een schitterende toevoeging. Het geeft je (nog meer) gevoel van ruimte in de auto. De kinderen genieten er ook elke keer van en als je het even zat bent dan beschikt deze over een automatische zonwering.

De levertijd viel zwaar tegen. Na het plaatsen van de bestelling kreeg ik al een geschatte levertijd van 4 maanden mee. Al snel werd deze 6 maanden om vervolgens te horen dat ook 6 maanden niet zeker was, maar ze moesten iets roepen. Eerder ging het niet worden in ieder geval. Na een paar maanden kwam ik in contact met een andere dealer die dit model over een week binnen kreeg en nog niet verkocht had. Toen ik aangaf van mijn order af te willen zien bij de eerste dealer was deze spontaan net binnengekomen... Uiteraard mijn vraagtekens daarbij, maargoed, ik had hem toch binnen 4 maanden. Inmiddels hoor ik dat de levertijd voor deze auto nog steeds schrikbarend lang is.

**ervaring**
In de Qashqai is het vergeleken met gewone auto's een stuk hoger dan normaal. Door de hogere zit krijg je goed overzicht en het is uiterst comfortabel bij het in- en uitstappen.

Achter het stuur is het royaal zitten. Zowel links als rechts heb je als bestuurder een breed de ruimte. Tevens hebben passagiers achterin ook niet te klagen over de beenruimte. Als bestuurder kan je je stoel in allerlei standen verzetten. Voor de passagier is dat net even anders, die kan alleen niet in hoogte versteld worden.

De cockpit is overzichtelijk. Weliswaar in het begin veel knopjes en schakeltjes, maar als fan van gadgets is dat alleen maar leuk. Vrij snel weet je alles wel te vinden en is het vrij logisch ingedeelt. De auto bevat ook voldoende opbergvakjes om allerlei cd's, eten/drinken en andere prullaria op te bergen.

Verder is het interieur afgewerkt met degelijke kwaliteit en niet gevoelig voor krassen.

In eerste instantie had ik verwacht dat deze wat zijwind gevoeliger zou zijn, echter tot windkracht 5 merk je daar absoluut niets van. Bij storm merk je wel wat verschil, maar daar zal iedere automobilist last van hebben.

Zoals aangegeven, door de hoge zit heb je rondom goed zicht. De (iets wat groote) zijspiegels geven goed zicht langs de auto. En bij achteruit inparkeren bieden de parkeersensoren correcte ondersteuning.

Binnen de stad is het goed rijden met deze auto. Met een koude motor klinkt hij nog wat rauwig, maar als de auto eenmaal warm is klinkt het een stuk soepeler (het is toch een diesel he). De veringen zijn goed, dus bij drempels voel je ze wel, maar je zit ook niet gelijk met je hoofd tegen het plafond.

Op de snelweg niks anders behalve lof voor deze diesel. Hij is bijzonder stil, rijd gemakkelijk naar de 120 en verder. Het bandengeluid is nagenoeg nihil. Het valt me nu pas op aangezien er nu winterbanden onderzitten. Verders geen trillingen in het stuur, windgevoeligheid (zie stukje hierboven). Het stuur reageert niet te direct op de stuurbewegingen wat m.i. aangenaam is bij het rijden op de snelweg.

**verbruik**
Verbruik is zeer goed!

Bij rustig rijgedrag op de snelweg is een verbruik van 5.0l/100km makkelijk haalbaar en hierbij rijd ik dan 120/130
Bij een wat zwaardere voet verbruik de auto 6.2l/100km (60& snelweg en 40% stad) Maargoed, gemiddeld tank ik om de 800 tot 900 km.

**Mankementenproblemenonderhoud**
Omdat je in de eerste serie rijdt weet je dat je wat last van "kinderziekten" kan hebben. Dit is absoluut meegevallen en zijn er 2 terugroepacties geweest:
1. schokdempers achter hadden productiefout wat een "bonkend" geluid gaf bij hobbels in de weg
2. er scheen een probleem met het stuurhuis te zijn (geen idee wat).
Beide zijn correct en kostenloos vervangen.

Daarnaast geen bijzonderheden, maar als ik toch wat moet noemen:
- touwtje hoedenplank is een keer geknapt
- opnieuw laten uitlijnen

foto's volgen nog een keer.
============================
(UPDATE 30/08/2010 - 59000km)
De laatste tijd maak ik voor mijn werkzaamheden (eindelijk) wat meer km's. Dit is voor mij een bevestiging dat de keuze voor diesel een juiste is geweest.

De QQ vermaakt zich prima op de openbare weg! Ook op de langere afstanden stap ik nog fris en fruitig uit de auto. Ik denk mede door hoge zit en het feit dat de auto vrij stil is (nog geen 2500rpm bij 120km)

De 1.5dCI komt voor mij persoonlijk niets te kort. Uiteraard ben je niet de snelste bij het stoplicht, maar hij komt goed mee. Daarnaast het ook niet het type auto voor snelheid.

In de bochten merk je dat je toch redelijk brede sloffen onder je auto hebt zitten, of het ligt gewoon aan de auto, maar zonder veel problemen stuur je vrij scherp door de bochten.

De vakantie verliep goed. Met een koffer op het dak en 2 kinderen achterin is het goed uit te houden. Zelfs een rit van 1400km in een keer is goed te doen (los van de standaard vermoeidheid)

De airco had geen problemen met het warme weer en weet de auto snel te koelen. Dusdanig dat je deze sneller uitzet omdat het dan toch wel aardig fris begint te worden.

Qua problemen kan ik vrij kort zijn: GEEN
Kwalitatief zit het goed in elkaar (altijd even afkloppen) en vertoont de QQ geen mankementen.

De QQ is een prima reisauto: brede zit, kwalitattief prima, stil, aparte looks!
================================================
Update: 05/03/2010 - 85000km
Na het lezen van allerlei updates is het ook voor mij weer eens tijd om mijn review bij te werken.

Groot nadeel echter is dat er nagenoeg niets te melden valt! De QQ rijdt nog steeds prima en geeft echt geen krimp! Ik waardeer de QQ nog steeds als een fijne reiswagen. De hoge zit is goed voor het overzicht en ideaal voor het in en uitstappen.

Lange afstanden blijven een genot, ik mis alleen in de file het voordeel van een automaat!

Of ik weer een SUV zou nemen? Daar ben ik nog niet over uit, maar dat heeft meer te maken dat ik het persoonlijk leuk vind om totaal weer wat anders te rijden dan dat de er nadelen zijn aan de Qashqai.

De diesel is bij het starten inderdaad nog wat rauw en luidruchtig, maar eenmaal onderweg is het een fijne en stille wagen met redelijk verbruik (5.8l / 100km).

Zojuist alle kosten eens in kaart gebracht:
16350 - onderhoudsbeurt (had pas bij 20k gemoeten) - 262,62
18000 - 4 nieuwe winterbanden incl. montage - 850,-
26714 - uitbalanceren (trok wat naar rechts) - 32,13
40916 - onderhoudsbeurt - 348,-
60130 - onderhoudsbeurt (details onbekend) - 409,90
82603 - onderhoudsbeurt + APK + remblokken + lampjes - 706,21

Nog een klein jaartje en dan zal de QQ ingeleverd gaan worden.
Ik verwacht tegen die tijd rond de 120 a 140K op de teller te hebben staan.
=======================================
update 18/07/2011

De QQ gaat deze week naar de 100K en heeft vorige week een beurt gekregen.
Kosten: 290,- en geen bijzonderheden.

De QQ geeft nog steeds (gelukkig) geen krimp. Rijdt nog exact hetzelfde vanaf dag 1.

Al met al blijft het een fijne wagen. Het is geen spannende wagen (of ik ben er weer op uitgekeken), maar daar is het model ook niet naar.

Uiteindelijk heb ik wel een punt van kritiek. De automatisch ruiterwissers zijn ronduit slecht. Of ze gaan te vroeg en te snel of (nog veel vaker) ik zie bijna niets meer alvorens ze in actie komen. Dat kan en moet echt beter. Vorige week in een 325i coupe gereden en de automatisch ruitenwissers werkten subliem!

Langzaam weer aan het orienteren voor een volgende wagen. Ik denk niet weer een SUV, maar dat is meer omdat ik het zelf weer leuk vind om totaal wat anders te rijden.
Kandidaten tot nu toe: Volvo V50, Peugeot 508sw, Ford Focus, Opel Astra Sports Tourer, Opel Insignia, Hyundai I40 sw, (of toch nog de Hyundai ix35, Kia Sportage of nieuwe QQ)

Op naar de laatste 30 a 40k
=================================
update 02/10/2011 (110.000 km)

Vorige week met de QQ naar de garage geweest. De uitlijning was niet in orde, stuur stond ook een tikkeltje naar links. Ik hoor je nu de optelsom maken, maar hij trok juist naar rechts :)

Verders was er een rammel aan de voorzijde bij de wielophanging.
Uiteindelijk heeft de garage:
- uitlijning afgesteld
- stabilistatorstang links en rechts vervangen
- nieuwe ruitenwisserbladen
- nieuwe vloermatten
Alles is weer naar volle tevredenheid!
Kosten 322,64

Inmiddels ook een opvolger besteld. Het is niet een SUV geworden, maar (degelijk) een Volvo V50. Echter tot die tijd diesel ik vrolijk verder in mijn Qashqaaitje.


Totale kosten tot nu toe:
16350 - onderhoudsbeurt (had pas bij 20k gemoeten) - 262,62
18000 - 4 nieuwe winterbanden incl. montage - 850,-
26714 - uitbalanceren (trok wat naar rechts) - 32,13
40916 - onderhoudsbeurt - 348,-
60130 - onderhoudsbeurt (details onbekend) - 409,90
82603 - onderhoudsbeurt + APK + remblokken + lampjes - 706,21
100.000 - onderhoudsbeurt 290,-
110.000 - uitlijning, stabilisatorstang etc. 322,64

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Nissan Qashqai? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Nissan Qashqai
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

INFO
Athlon
Athlon
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta (5D/6H)
€ 499
Bekijk nu ⟩
Nissan
Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Visia (5D/6H)
€ 559
Bekijk nu ⟩
Nissan Qashqai in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Nissan Qashqai 1.6 Acenta

    Nissan Qashqai 1.6 Acenta

    • 2007
    • 172.696 km

    € 5.250

    Nissan Qashqai 1.6 Tekna Airco LM-velgen Panoramadak

    Nissan Qashqai 1.6 Tekna Airco LM-velgen Panoramadak

    • 2007
    • 173.531 km

    € 5.900

    Nissan Qashqai 1.6 Acenta Topstaat Trekhaak Panoramadak

    Nissan Qashqai 1.6 Acenta Topstaat Trekhaak Panoramadak

    • 2008
    • 170.214 km

    € 6.900

Meer Nissan Qashqai occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Nissan Qashqai III

    39
    • 31 juli 2021

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Nissan Qashqai specificaties
  • Nissan Qashqai occasions
  • Nissan Qashqai video's
Advies en informatie
  • Nissan Qashqai tests
  • Nissan Qashqai gebruikersreviews
  • Nissan Qashqai index
PREMIUM
Nissan Qashqai 1.6 - Skoda Yeti 1.2 TSI

Nissan Qashqai 1.6 - Skoda Yeti 1.2 TSI

Ook op de occasionmarkt richten steeds meer mensen hun blik op 'iets hogers'. De keuze is daar...

Lees meer
 

Nissan Qashqai reviews

  • Gebruikersreview
    Nissan Qashqai 2.0 dCi 4WD Acenta (2007)

    Nissan Qashqai 2.0 dCi 4WD Acenta (2007)

    1
    • 26 mei 2015
  • Gebruikersreview
    Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2007)

    Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2007)

    2
    • 28 oktober 2013
  • Gebruikersreview
    Nissan Qashqai 2.0 2WD Tekna Pack (2007)

    Nissan Qashqai 2.0 2WD Tekna Pack (2007)

    2
    • 4 mei 2013
  • Gebruikersreview
    Nissan Qashqai 1.6 Acenta (2008)

    Nissan Qashqai 1.6 Acenta (2008)

    3
    • 15 september 2011
  • Gebruikersreview
    Nissan Qashqai 1.6 Acenta (2008)

    Nissan Qashqai 1.6 Acenta (2008)

    5
    • 21 november 2010
  • Gebruikersreview
    Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)

    Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna (2008)

    10
    • 14 januari 2010
  • Gebruikersreview
    Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna Pack (2008)

    Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna Pack (2008)

    • 21 november 2009
meer reviews
Klokje Rond - Nissan Qashqai 2.0 dCi - 2008

Klokje Rond - Nissan Qashqai 2.0 dCi - 2008

108

Hans van Brederoode gaat met pensioen en neemt daarbij ook afscheid van zijn auto van de zaak....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een occasion voor gezin met twee jonge kinderen

    Op zoek naar ... een occasion voor gezin...

    112
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    12
    • 11 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Nissan Qashqai DIG-T 158 Business Executive (2022)

    Nissan Qashqai DIG-T 158 Business Executive...

    3
    • 7 mei 2022
  • Nissan Qashqai - Afscheid duurtest

    Nissan Qashqai - Afscheid duurtest

    26
    • 4 mei 2022
  • PREMIUM
    Nissan Qashqai transmissievergelijking - Duurtest

    Nissan Qashqai transmissievergelijking...

    • 19 april 2022
  • Autotest
    Nissan Qashqai e-Power - zo rijdt de nieuwe hybrideversie

    Nissan Qashqai e-Power - zo rijdt de nieuwe...

    14
    • 17 april 2022
  • Gebruikersreview
    Nissan Qashqai dCi 130 All-Mode Tekna+ (2017)

    Nissan Qashqai dCi 130 All-Mode Tekna+...

    • 31 maart 2022
Merk
Merk
  • Autotest
    Nissan Juke Hybrid - Eerste rijtest: zo rijdt Juke met hybridesysteem Renault

    Nissan Juke Hybrid - Eerste rijtest: zo...

    10
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Nissan Micra 1.0 GX (1997)

    Nissan Micra 1.0 GX (1997)

    2
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Prijs Nissan Juke Hybrid bekend, in augustus bij de dealer

    Prijs Nissan Juke Hybrid bekend, in augustus...

    19
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    Facelift voor Nissan Altima

    Facelift voor Nissan Altima

    11
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Nissan X-Trail DIG-T 163 N-Connecta (2019)

    Nissan X-Trail DIG-T 163 N-Connecta (2019)

    3
    • 8 juni 2022
  • Nissan Micra 1.3 – 2000 – 361.834 km - Klokje Rond

    Nissan Micra 1.3 – 2000 – 361.834 km -...

    • 30 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden