Nissan Primera Wagon 2.0 TD Luxury Plus (2001)

autoreview

Nissan Primera Wagon

Signalement

UitvoeringPrimera Wagon 2.0 TD Luxury Plus
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Primera is een comfortabele, probleemloze auto. Er is zelden of nooit iets mee. Ik heb dan ook de afgelopen 3 jaar met plezier in de auto gereden.

Ruimte voor inzittenden en bagage is er ruim voldoende, met de achterbank neergeklapt kan er een hoop mee. Het comfort van de stoelen en de afstelling van het onderstel zijn uitmuntend, daarbij blijft de wegligging vrijwel perfect. Van onderstuur heeft de auto hoegenaamd geen last, elk commando wordt foutloos opgevolgd.

Qua prestaties schiet de auto in het huidige verkeer wat tekort, het type dieselmotor is niet (meer) van deze tijd. Vooral met een caravan laten de prestaties te wensen over. Hij trekt hem wel door de bergen, maar vaak traag heuvel op, en bij warm weer wordt geregeld de airco uitgeschakeld omdat de koeling voor de motor nodig is.

Een laatste minpunt, dat bij veel kilometers een storend element gaat worden, is het geluidsniveau binnen in de auto. De motor laat zich nadrukkelijk horen, waardoor op hogere snelheden de conversatie met passagiers op een wat hoger volume gevoerd moet worden.

PROBLEMEN

De krukaspoelie is met 100.000 kilometer vervangen.

Ik heb problemen gehad met voorgloeien (dat deed hij niet, lastig in de winter!), dit bleek in het contactblokje achter het contactslot te zitten. Toen dat was vervangen was het probleem opgelost.

Opvallend is verder dat de auto behoorlijk wat ruitenwissers "vreet". Deze zijn vaak vervangen vanwege strepen of piepen.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.