Nissan Primera Wagon 2.0 Elegance Hypertronic M6 (1999)

autoreview

Nissan Primera Wagon

Signalement

UitvoeringPrimera Wagon 2.0 Elegance Hypertronic M6
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf91.500 km
KM-stand laatst91.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Kennismaking met de 2.0 CVT M6

  • 91.500 km

Tsja, Ik heb de Primera pas een dag, maar wil hier toch even mijn ervaringen kwijt.
Ik rijd al 7 jaar Primera, dit is mijn derde. De Primera is al generaties lang een fijne auto. Niet heel spannend, zeker niet opvallend, maar met een formidabele wegligging, met name in het bochten werk en natuurlijk super betrouwbaar.
Nadat mijn 93-er SLX de 225.000 km op de klok had staan, moest er een volgende auto komen. Omdat wij in de tussentijd twee kindere hebben, liefst een station. Ik heb getwijfeld over een Mondeo, V70, Almera Tino, C5, Passat, en natuurlijk de Primera. Graag wilde ik een goede gebruikte Volvo, maar na een proefrit in een V70 vond ik de auto een wat minder fijne wegligging hebben dan gehoopt. Tevens moeilijk om een V70 voor een redelijke prijs te krijgen met een acceptabele km stand, want de auto is toch erg gewild.
Toevallig liep ik bij een autodealer langs, waar ik een Primera uit 1999 zag staan, in de ogen van veel mensen al een oude auto, maar deze verkeerde in nieuwstaat en had pas 90.000 Km op de klok. Bovendien een automaat en stationwagon, want dat wilde ik graag. Een proefritje waarbij een eerste kennismaking met de CVT automaatbak plaatsvond, beviel goed en ik besloot de auto te kopen. Ondanks dat het even wennen wat aan het traploze schakelen van de CVT, ben ik na een weekeindje rijden in deze primera helemaal in mijn sas met deze auto!
De CVT automaat loopt bij stadsverkeer en weinig gas mooi stil en laagtoerig. Wanneer je plots haast krijgt en het pedaal op de bodem trapt, giert de 2.0 L motor naar 6500 toeren (net onder het rode gebied) en sleurt de Primera je met continu 140 PK voorwaarts. Na luttele seconden gaat het al veel harder dan je had ingeschat. Bij gas los zakt het motor toerental weer naar 'gemoedelijk' en wordt alles weer rustig.
Het enige wat ik nog wel zou willen is een cruise control, maar die laat ik een inbouwen.
Eerste conclusie; heel veel leuke (en goede) auto voor weinig geld! Ik houd jullie op de hoogte.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.